Reklama

(REGIS): Naruszenie Warunków Emisji Obligacji serii A1 - raport 10

Zarząd spółki Regis Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie („Emitent”, „Spółka”) zawiadamia, że w związku z publikacją 30 września 2015 roku jednostkowego oraz skonsolidowanego raportu półrocznego za pierwsze 6 miesięcy 2015 roku, zweryfikowane zostały dane finansowe, z których wynika, że nastąpiło zdarzenie uznane w Warunkach Emisji Obligacji serii A1 za Przypadek Naruszenia. W związku z zaistniałą sytuacją Zarząd Emitenta przekazuje do wiadomości Obligatariuszy poniższą wiadomość:


Drodzy Obligatariusze.

Reklama


Na wstępnie pragniemy Wam gorąco podziękować za okazane zaufanie, które okazaliście poprzez nabycie naszych obligacji. Jesteśmy przekonani, że nie zawiedziemy Waszego zaufania.

Rok 2013, w którym podejmowaliśmy decyzję o emisji obligacji był dla naszej spółki najlepszy w dotychczasowej historii. Zanotowaliśmy rekordową rentowność, podpisaliśmy umowę o dofinansowanie nowej inwestycji z funduszy unijnych (kwota dotacji 12M PLN). Inwestycja jest ukierunkowana na rozwój marki Activlab (suplementy i odżywki). Zarząd spółki podjął decyzję, aby już wtedy zabrać się do pracy nad zbudowaniem rynku dla nowych zdolności produkcyjnych, które miały się pojawić w momencie uruchomienia nowego zakładu.

Rynek suplementów jest zorganizowany tak, że 80% jego wartości dystrybuowane jest poprzez rynek apteczny. Stad też decyzja, aby uruchomić nową dywizję odpowiedzialną za dystrybucję suplementów w tym kanale. Projekt wystartował od stycznia 2014 roku. Portfolio obejmowało produkty adresowane do rynku masowego (promocja w aptekach), jak również do rynku specjalistycznego (promocja u lekarzy). Początkowo wszystko szło zgodnie z planem, aż do czasu, gdy Rosja w odwecie za sankcje zachodnie objęła embargiem polskie produkty mięsne. Decyzja ta spowodowała całkowite wstrzymanie eksportu polskich wyrobów wędliniarskich, do których stosowane są nasze produkty marki Smakovita.

W czwartym kwartale 2014 roku wzrost niepokoju na świecie spowodował znaczące osłabienie złotówki wobec dolara amerykańskiego. 60% surowców używanych w naszej produkcji jest kupowanych w USD, co przełożyło się na 1,4M strat z tytułu różnic kursowych i spowodowało znaczący wzrost cen surowców używanych do produkcji.

Od stycznia 2015 roku prowadzimy z naszymi Klientami negocjacje w sprawie podwyżki cen, które mają skompensować wzrost kosztów spowodowany kursami walut. Dużym utrudnieniem dla tego procesu jest kondycja polskiego rynku po wprowadzeniu embarga przez Rosję. Dlatego negocjacje trwały dość długo. Ostatecznie część podwyżek obowiązuje od 1 kwietnia 2015 r. Najważniejsze z negocjacji zakończyły się sukcesem w maju i zaczęły obowiązywać o lipca. Kolejna część zaczyna obowiązywać od września 2015 r.

W drugim kwartale skumulowały się niekorzystne zdarzenia: wysokie koszty surowców, oraz opóźnione efekty podwyżek cen, co spowodowało spadek kwoty marży podstawowej o 90 tys PLN w porównaniu do ubiegłego roku. W drugim kwartale skumulowały się również wysokie koszty marketingu. Zarząd spółki widząc szansę na rynkowy sukces dwóch produktów: Electrovit oraz linia produktów Run&Bike podjął decyzję o zwiększeniu nakładów marketingowych na ten cel. Ze względu na sezonowość produktów reklama ma sens w drugim kwartale roku. Nakłady przyniosły oczekiwane rezultaty. Do dnia sporządzenia tego pisma Electrovit przyniósł sprzedaż blisko 1 mln PLN (wzrost o 600 000 PLN w porównaniu do ubiegłego roku). Linia Run&Bike (nowość rynkowa) przyniosła 670 000 PLN przychodów. W wyniku tej decyzji koszty sprzedaży wzrosły z 10,4 mln w roku 2014 do 11,5 mln w roku obecnym.

Opóźnienia w realizacji inwestycji w Targowisku spowodowały z kolei wzrost kosztów ogólnego zarządu o 0,8mln PLN w stosunku do planowanych kosztów. Wzrost ten miał miejsce głównie w obszarze kosztów magazynowych, gdzie byliśmy zmuszeni wydłużyć okres najmu powierzchni magazynowej, oraz zatrudnić dodatkowych pracowników.

W wyniku tych zjawisk (spadek realnej marży oraz wzrost kosztów) na poziomie wyniku na działalności operacyjnej grupa wykazała stratę w wysokości nieco powyżej 1mln PLN.

Pozytywnym zjawiskiem jest niewątpliwie, że w tych trudnych czasach spółka nie utraciła rynku. Po 3 kwartałach przychody spółki osiągną poziom 117M PLN w porównaniu do 110M PLN w roku 2014. Źródłem wzrostu jest rozwój marki Activlab (wzrost do 26,5M z 22,1M PLN).

Widząc niekorzystną sytuację Zarząd spółki podjął szereg decyzji, które przyniosą obniżenie kosztów działalności. W szczególności:

1. Zamknięcie projektu rozwoju linii produktów Activlab Pharma w części dotyczącej produktów promowanych wśród lekarzy (RecoMed). Zostaje dział zajmujący się promowaniem produktów w aptekach,

2. Wstrzymanie wszystkich projektów marketingowych,

3. Ograniczenie kosztów ogólnego zarządu

4. Ograniczenie kosztów działu sprzedaży.

Wszystkie powyższe działania przyniosą oszczędności w kwocie ok. 500 000 zł miesięcznie. Jeszcze w lipcu i sierpniu musimy zrealizować podpisane wcześniej umowy, które opóźnią efekty decyzji.

Trzeci kwartał 2015 roku wykazuje, że podjęte decyzje przynoszą oczekiwane rezultaty. Sprzedaż osiągnie poziom 39,7 MLN PLN (wzrost o 0,2M PLN w stosunku do 2Q 2015, przy lepszym współczynniku marży) a koszty działalności nie przekroczą kwoty 10,3M PLN (spadek z 11,4M PLN w poprzednim kwartale). To pozwoli na uzyskanie wyniku EBITDA na poziomie 1,2M PLN w samym trzecim kwartale i przeszło 2M PLN narastająco od początku roku.

Niemniej jednak z powodu starty poniesionej w 2Q 2015 roku doszło do złamania jednego z kowenantów finansowych opisanych w pkt 3.4.7 litera a) Dokumentu Informacyjnego (pkt 1.4.7. lit. a) Warunków Emisji), w związku z czym Emitent zawiadamia o Przypadku Naruszenia.

Jednocześnie zawiadamiamy, iż z powodu słabego drugiego kwartału 2015, w którym EBITDA była bliska „0” dopóki nie zniknie on ze zannualizowanego wskaźnika NETDEBT/EBITDA istnieje ryzyko, że opisany w w/w dokumencie poziom będzie naruszony.

W związku z zaistniałą sytuacją Emitent pragnie zaproponować Obligatariuszom serii A1 spotkania, na których zostanie przedstawiona propozycja porozumienia z Zarządem Spółki. Spotkania będą miały miejsce w Krakowie, Katowicach oraz Warszawie. W kolejnym raporcie Emitent poinformuje o szczegółach.


Podstawa prawna: § 4 Załącznika Nr 4 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu „Informacje bieżące i okresowe przekazywane przez emitentów dłużnych instrumentów finansowych w alternatywnym systemie obrotu na Catalyst” w związku z pkt. 1.4.7. Warunków Emisji Obligacji Emitenta .



Osoby reprezentujące spółkę:
Bogusław Achinger - Prezes Zarządu
Dariusz Hyczewski - Wiceprezes Zarządu

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »