Reklama

MEDIACAP (MCP): Raport miesięczny za czerwiec 2014 - raport 25

Zarząd MEDIACAP SA przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za czerwiec 2014.

Reklama


I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym emitenta, które w ocenie emitenta mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych emitenta.


Zgodnie z opublikowanym w grudniu 2013 raportem globalnej firmy mediowej ZenithOptimedia (dalej "ZO"), wartość polskiego rynku reklamowego zmalała w 2013 o 5,6%., wynosząc 6,367 mld zł netto. Według przedstawicieli ZO, w ostatnich miesiącach ubiegłego roku rynek wyraźnie się ożywił i wiele wskazuje na to, że zaczyna powoli rosnąć. Optymistyczne sygnały płyną zarówno ze stopniowo przyspieszającej gospodarki, jak i ze strony reklamodawców. ZO prognozuje, że w 2014 rynek reklamowy zyska 1,4%. i jego wartość wyniesie 6,456 mld zł netto. W tym czasie wydatki na reklamę telewizyjną wzrosną o 1,1% natomiast wydatki reklamowe w internecie zwiększą się o 12,2 proc. Według ZO wzrosty już teraz widać przede wszystkim w reklamie w wyszukiwarkach, formatach wideo oraz reklamie mobilnej (notującej rok do roku wzrosty po kilkaset procent). W bieżącym roku na znaczeniu zyska jeszcze model zakupowy RTB (Real Time Bidding). Wzrośnie też wartość reklamy kinowej o 1,8%, a inwestycje w reklamę radiową zwiększą się o 1,3%. Największe spadki nastąpią w reklamie prasowej. Nakłady ma promocję w dziennikach zmaleją o 16,1% (po spadku o ok 25% w 2013), a w przypadku magazynów o 14,9% (po spadku o blisko 20% w 2013). Zdecydowanie wyhamuje za to spadek reklamy outdoorowej. O ile w br. wydatki na nią zmniejszyły się o 11,2 % w 2013 (głównie wskutek cięć budżetów przez marketerów z branży telekomunikacyjnej), o tyle w bieżącym roku zmaleją tylko o 0,9%.


W tym kontekście warto zauważyć, iż po transakcjach z Q4 2013 znacząco zwiększyło się zaangażowanie MEDIACAP SA na rynku reklamy internetowej, zmalała zaś nasza ekspozycja na segment reklamy prasowej.


II. Zestawienie wszystkich informacji opublikowanych przez emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.


Spółka dokonała następujące publikacje w systemie EBI w czerwcu 2014:


10.06.2014 – RB 21/2014 - Zwiększenie udziału w The Digitals Sp. z o.o. z 51% do 54%

Zarząd MEDIACAP SA (dalej „Emitent” lub „MEDIACAP”) informuje, że 9 czerwca 2014 r. zawarł umowę sprzedaży z osobą fizyczną będącą jednym ze wspólników i zarazem osobą z kadry zarządzającej spółki The Digitals Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (dalej „The Digitals” lub „Spółka”), na podstawie której MEDIACAP kupił od sprzedawcy 72 udziały, reprezentujące 3% kapitału zakładowego i taki sam udział w ogólnej liczbie głosów w Spółce. Tym samym udział MEDIACAP w Spółce wzrósł do 54%. Pozostałe 46% udziałów The Digitals nadal pozostaje w rękach kadry zarządzającej: Panów Artura Karczykowskiego i Bartosza Aninowskiego (w ramach jego wspólnoty małżeńskiej).


The Digitals jest wiodącym dostawcą usług z zakresu reklamy w internecie oraz budowy dedykowanych systemów IT, z naciskiem na funkcjonalności: front-end, wsparcia dla sprzedaży i wsparcia zarządzania.


Strony ustaliły, że cena sprzedaży będzie uzależniona od średniej z osiągniętych przez Spółkę wyników ze sprzedaży i wyników netto za 2014 i 2015 i wynosić będzie nie więcej niż 480.000 zł.


Pozostałe warunki transakcji nie odbiegają od przyjętych dla tego typu transakcji i obejmują standardowe klauzule zobowiązania do poufności, oświadczenia zbywcy dotyczące przedmiotu transakcji oraz zasady odpowiedzialności za prawdziwość tych oświadczeń.



10.06.2014 – RB 22/2014 - Raport miesięczny za maj 2014


Zarząd MEDIACAP SA przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za maj 2014.


26.06.2014 – RB 23/2014 - 600.000 zł zwrotu dopłat od spółki zależnej

Emitent, informuje że w dniu 26 czerwca 2014 r. Zwyczajne Zgromadzenie Wspólników Spółki zależnej Scholz & Friends Warszawa Sp. z o.o. podjęło uchwałę zgodnie z § 8 Umowy Spółki Scholz & Friends Warszawa Sp. z o.o. w sprawie zwrotu udziałowcom Spółki dopłat (dokonanych na podstawie uchwały Zgromadzenia Wspólników z dnia 29 sierpnia 2011 r. o czym Emitent informował raportem bieżącym Nr 27/2011 z dnia 29 sierpnia 2011 r.) w takim samym stosunku w jakim były wpłacone. Zwrot nastąpi w części - do łącznej kwoty 600.000 (słownie: sześćset tysięcy) złotych tj. w wysokości 6.000 (słownie: sześć tysięcy) złotych na każdy posiadany udział.


Zwrot przypadający na MEDIACAP SA wynosi 450.000 (słownie: czterysta pięćdziesiąt tysięcy).


27.06.2014 – RB 24/2014 - Uchwały podjęte na ZWZA


Zarząd MEDIACAP SA ("Spółka") przekazuje w załączeniu, do wiadomości publicznej treść uchwał, które zostały podjęte na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy Spółki, które odbyło się w dniu 26 czerwca 2014 roku. Z uwagi na fakt, iż na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Spółki obecny był jeden pełnomocnik reprezentujący dwóch Akcjonariuszy Spółki, Zgromadzenie zdecydowało o niepodejmowaniu uchwał w przedmiocie:

- uchylenia tajności głosowania przy wyborze Komisji Skrutacyjnej i Komisji Wnioskowej,

- wyboru Komisji Skrutacyjnej,

- wyboru Komisji Wnioskowej.



Spółka dokonała następujące publikacje w systemie ESPI w czerwcu 2014:


03.06.2014 – 12/2014 - Zwołanie Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy

Zarząd Spółki pod firmą MEDIACAP SA ("Spółka") informuje o zwołaniu na dzień 26 czerwca 2014 r. na godz. 12:00 w siedzibie spółki w Warszawie, przy ul. Francuskiej 37 Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy.


Zarząd Spółki Mediacap SA publikuje raport ESPI z opóźnieniem, które wynikało z mylnego przekonania o publikacji raportu ESPI w sprawie zwołania Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy, o którym mowa powyżej, w dniu 26 maja 2014 roku.


W załączeniu Zarząd Spółki przedstawia pełną treść ogłoszenia, projekty uchwał, które będą przedmiotem obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy Spółki oraz formularz do wykonywania głosu przez pełnomocnika.



27.06.2014 – 14/2014 - Lista akcjonariuszy posiadających powyżej 5% głosów na ZWZA w dniu 26.06.2014 r.

Zarząd Mediacap SA przekazuje niniejszym listę akcjonariuszy posiadających powyżej 5% głosów na ZWZA w dniu 26.06.2014 r.


1) Posella Limited:

Liczba akcji zarejestrowanych na ZWZA - 5 497 987,

Liczba głosów z zarejestrowanych akcji - 5 497 987,

Udział w ogólnej liczbie głosów (%) - 34,09 %,

Udział w liczbie głosów obecnych na ZWZA (%) - 56 %.


2) Frinanti Limited:

Liczba akcji zarejestrowanych na ZWZA - 4 266 054,

Liczba głosów z zarejestrowanych akcji - 4 266 054,

Udział w ogólnej liczbie głosów (%) - 26,45 %,

Udział w liczbie głosów obecnych na ZWZA (%) - 44 %.



III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym raportem.


Kluczowym celem wejścia MEDIACAP SA na giełdę było zwiększenie udziału w rynku oraz dywersyfikacja usług. W efekcie trzech przejęć - pakietu 75% w Scholz & Friends Warszawa Sp. z o.o. w Q1 2010, pakietu 53% w Grupa IQS Sp. z o.o. w Q4 2013 oraz pakietu 51% w The Digitals Sp. z o.o w 2014 roku przychody Spółki wyniosą ok. 70 milionów złotych tj. blisko cztery razy więcej niż w roku debiutu, a jej portfel usług obejmie obok eventów również reklamę, badania rynku i opinii publicznej oraz usługi z zakresu reklamy w internecie i programowania. Warto nadmienić, iż w bieżącym roku ponad 50% przychodów spółki pochodzić będzie z najbardziej nowoczesnego i rosnącego segmentu rynku marketingowego - IT/Data.


Tym samym w roku 2014 MEDIACAP SA będzie miała szansę stać się największą publicznie notowaną spółką z zakresu marketingu (większa niż Codemedia SA, K2 Internet SA czy CAM Media SA) i rozpocząć kolejny cykl wzrostu, który pozwoli jej skutecznie przejść na rynek regulowany GPW na przełomie 2014/2015.


IV. Kalendarz inwestora, obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w nadchodzącym miesiącu, które dotyczą emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów, w szczególności daty publikacji raportów okresowych, planowanych walnych zgromadzeń, otwarcia subskrypcji, spotkań z inwestorami lub analitykami, oraz oczekiwany termin publikacji raportu analitycznego.


14.08.2014 - Publikacja raportu kwartalnego za Q2 2014


Podstawa prawna: Punkt 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 293/2010 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 marca 2010 r. "Dobre Praktyki Spółek notowanych na NewConnect".



Osoby reprezentujące spółkę:
Jacek Olechowski - Prezes Zarządu
Edyta Gurazdowska - Członek Zarządu

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »