Reklama

IAI (IAI): Raport miesięczny za grudzień 2013 r.

Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect" Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za grudzień 2013 roku.

Reklama


I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.


Spółka w grudniu 2013 zrealizowała bardzo wysokie, przekraczające zdecydowanie milion złotych netto, przychody i czwarty kwartał zamknęła przychodami ze sprzedaży przekraczającymi 2,5 miliona złotych. Wynik z grudnia 2013 roku jest więc o 58% lepszy niż z grudnia rok wcześniej. Co więcej, Spółka uzyskała kolejne dofinansowanie z funduszy unijnych, w ramach działania PO IG 6.1, co przełoży się na lepszą rentowność w 2014 roku.


Wysoką dynamikę wzrostu wyników finansowych Spółka zamierza utrzymać w kolejnych latach. Szczególnie mocno inwestuje w eksport, w czym wydatnie ma pomóc zrealizowanie działania w ramach nowego dofinansowania z funduszy europejskich. Wniosek złożony przez Spółkę został zatwierdzony do dofinansowania w ramach Działania 6.1 PO IG "Paszport do eksportu". Projekt dotyczy ekspansji usług Emitenta na rynki zagraniczne. Kwota wsparcia wynosi 409 300,00 i jest to 75,11% wszystkich wydatków objętych wnioskiem. Pozyskanie finansowania na realizację projektu w ramach działania "Paszport do eksportu" jest istotne ze względu na przyspieszenie zwrotu z inwestycji ponoszonych przez Emitenta na internacjonalizację usług i produktów. Ekspansja na rynki zagraniczne jest elementem realizacji strategii zapisanej w Dokumencie Informacyjnym Emitenta, a pozyskane dofinansowanie pozwoli ją zrealizować szybciej i bardziej efektywnie finansowo.


W e-handlu w ostatnich tygodniach bardzo dużą uwagę przykłada się do usługi Google Zakupy, która znacząco wpływa na źródła pozyskiwania ruchu do sklepów oraz redefiniuje rynek porównywarek cen i innych serwisów agregujących oferty i kierujących ruch do sklepów. Sklepy korzystające z IAI‑Shop.com były bardzo dobrze przygotowane na wprowadzanie tej usługi do Polski, głównie dzięki temu, że Spółka przygotowała odpowiednią technologię tworząc ofertę międzynarodową. Jednak wykorzystując doświadczenie i wiedzę zespołu Traffic Trends sp. z o. o. w której Emitent ma 49% udziałów, przygotowana została specjalna oferta, wyróżniająca się na rynku jakością i kompleksowością i dająca klientom bardzo dobre rozwiązania, a Emitentowi oraz Traffic Trends kolejne źródło przychodów. Firma Traffic Trends, w ramach współpracy oferuje pełną pomoc przy technicznej integracji z narzędziem, utworzenie kampanii, poprowadzenie jej, a także zraportowanie. Po stronie Klienta IAI zostaje tylko jedna czynność - bardzo merytoryczna - przypisanie konkretnych kategorii swoich produktów do kategorii używanych przez system Google Zakupy. Jest to jeden z pierwszych z zapowiadanych projektów, które pokazują synergię w działaniach obu firm i uzasadniają inwestycję Emitenta w Traffic Trends. Drugą z takich usług powstałych w wyniku współpracy obu firm jest usługa wyciągania stron sklepów internetowych z filtra Google (taki filtr powoduje wyświetlanie się stron na niższych, mniej korzystnych pozycjach w wynikach wyszukania). Emitent i Traffic Trends przygotowały specjalny poradni co zrobić w takiej sytuacji oraz zapewniają swoim klientom odpowiednie wsparcie i przeciwdziałanie skutkom umieszczenia strony w filtrze. Dzięki temu obie firmy uzyskują korzyści finansowe, a klienci Emitenta mogą liczyć na fachową pomoc w niebezpiecznej dla ich biznesu sytuacji.


Spółka zawsze stara się zapewnić swoim klientom bezpieczeństwo, szeroko rozumiane, na wielu płaszczyznach. Ponieważ coraz częściej zdarzają się ataki typu DDOS na sklepy internetowe mające na celu wyłudzenie od sklepów pieniędzy, Spółka przygotowała specjalne zabezpieczenia. Wynikiem lat doświadczeń w tej kwestii było stworzenie w pełni automatycznego narzędzia, które zabezpiecza sklepy internetowe przed aktywnością ataków typu DOS lub DDOS z zastrzeżeniem, że w drugim przypadku, gdy wykorzystywany jest botnet i z jednego adresu IP generowane są żądania rzadziej niż raz na sekundę, ale w ataku bierze udział wiele tysięcy adresów IP, to zabezpieczenie nie będzie wystarczające. Warto podkreślić, że pod tym względem IAI dba wyjątkowo o bezpieczeństwo i dostępność sklepów, znacząco wyprzedzając trendy na rynku. Prowadząc takie działania, Spółka tworzy narzędzia dedykowane przede wszystkim sklepom internetowym, a to wymaga innego podejścia niż w przypadku np. zwykłych stron. Zapewniając takie rozwiązania, Spółka dba o wysoką dostępność stron swoich klientów w Internecie, co przekłada się na ich wyższe przychody oraz większe poczucie satysfakcji i bezpieczeństwa z korzystania z usług Spółki. To z kolei buduje lepsze przychody Spółki oraz siłę jej marki.


Prawo w zakresie regulacji e-handlu stale się zmienia i ewoluuje w stronę coraz większej ochrony kupujących. Emitent stale ulepsza swoje rozwiązania, tak aby były na najwyższym polskim i światowym poziomie. Najnowszym rozwiązaniem jest umożliwienie klientom sklepów zwrócenia zakupionych towarów (odstąpienia od umowy). W świetle obowiązujących przepisów obsłużenie takiego zwrotu leży w gestii sklepu internetowego, który ma obowiązek go obsłużyć. Jeżeli sklep internetowy nie wspiera klienta w tym procesie, jasno komunikując procedurę zwrotów i dostarczając potrzebne narzędzia, klient ma mniejsze zaufanie do zakupów internetowych. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom sklepów i ich konsumentom, IAI-Shop.com wprowadziła możliwość dodania zwrotu towaru przez klientów sklepów przez tzw. panel zwrotów. Taka organizacja procesu zwrotów stawia sklepy internetowe obsługiwane przez IAI na równi z zachodnimi markami, które zdobyły udziały w rynku właśnie dzięki posiadaniu takich narzędzi. Możliwość samodzielnego tworzenia zwrotu towaru przez każdego klienta sklepu IAI-Shop.com znacznie skraca czas obsługi takiego zamówienia i eliminuje błędy związane z komunikacją. Dzięki temu znacznie wzrasta jakość obsługi klienta, która pozytywnie pływa na jego doświadczenia zakupowe oraz, mimo potrzeby zwrotu towaru, wzmacnia jego zaufanie do danego sklepu. Oferowanie najlepszych technologii przekłada się na wzrost przychodów obsługiwanych sklepów, pozyskiwanie nowych klientów, a to skutkuje wyższymi przychodami Spółki.


Kolejnymi nowościami wprowadzonymi do IAI-Shop.com, które wprowadzają międzynarodowe standardy do polskiego e-handlu są: prezentacja cen towarów w przeliczeniu na tzw. miary standardowe oraz obsługa Gallery Plus dla eBay. Pierwsza z tych usług pozwala pokazywać ceny towarów w przeliczeniu np. na 100 ml lub litr, kilogram itp. W Polsce jest to zaliczane do dobrych praktyk, jednak na rynkach zagranicznych, np. w Niemczech, jest to wymagane prawem i konieczne w sklepach internetowych. Gallery Plus dla eBay daje sprzedawcom możliwość prezentowania większej liczny zdjęć w wygodniejszy sposób na tym portalu aukcyjnym. Dzięki takim rozwiązaniom Spółka może pozyskiwać kolejnych klientów zagranicznych lub polskie sklepy inwestujące w sprzedaż międzynarodową.


Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych w grudniu 2013 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.iai-shop.com/pr-press-release.phtml?month=201312


Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od debiutu w 2009 roku przynoszą pozytywny w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.


II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.


W grudniu 2013 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:

1. 9 grudnia 2013 r. - Raport miesięczny za listopad 2013 r.

2. 22 grudnia 2013 r. - Zatwierdzenie wniosku o dofinansowanie w ramach Działania 6.1 PO IG


W grudniu 2013 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości żadnych raportów przez system ESPI.


III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.


IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.


Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.


Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.


IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu styczniu i lutym 2014, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.


W styczniu i lutym 2014 r. będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:

1. do końca stycznia 2014 roku - przedstawiony zostanie harmonogram raportów w 2014 roku.

2. początek lutego 2014 r. - raport miesięczny za styczeń 2013 r.

3. luty 2014 - raport kwartalny za IV kwartał 2013 roku (data zostanie podana w harmonogramie raportów)


Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich

Osoby reprezentujące spółkę:
Paweł Fornalski - Prezes Zarządu
Sebastian Muliński - Wiceprezes Zarządu

Załączniki

Dokument.pdf
Dowiedz się więcej na temat: R.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »