Reklama

IAI (IAI): Raport miesięczny za luty 2016 r.

Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku „Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect” Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za luty 2016 roku.

Reklama


I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.


Bardzo dużo nowości Spółka wprowadziła do IdoSell Booking. Dzięki nim IdoSell Booking może być efektywnie wykorzystywany na zupełnie nowych rynkach: długoterminowych rezerwacji apartamentów (np. rezerwacje kilkumiesięczne) oraz rezerwacji dniowych (nie noclegi, ale np. jednodniowe wycieczki lub inne atrakcje np. połów ryb na morzu). Wykorzystanie internetu w turystyce rozwija się bardzo szybko, a IAI zapewnia już bardzo praktyczne rozwiązania. Oczywiście nowości zostały także wprowadzone w IAI-Shop.com (IdoSell Shop).


Informacje dotyczące IAI-Shop.com (IdoSell Shop):


Spółka wprowadziła nowości mające na celu zwiększenie sprzedaży w obsługiwanych sklepach, szczególnie przez podniesienie wartości koszyka.


Ciekawą nowością zwiększającą wartość koszyka są Oferty Specjalne np. kup 3 koszulki 1 gratis. To zupełnie nowy sposób tworzenia ofert mobilizujących klientów do zwiększania wartości koszyka w sklepach internetowych np. z wykorzystaniem technik cross-sellingu. Dzięki nowemu rozwiązaniu Sklep stworzy promocje, które łatwo realizować w tradycyjnych sklepach, gdzie kasjer po prostu nabija rabat lub proponuje coś dodatkowego, ale trudno jest je zaprogramować w sklepach internetowych. A chodzi o promocje w rodzaju "Kup 3 (dowolne) koszulki lub bluzy, 1 (najtańsza) będzie gratis (lub taniej)". Oferty Specjalne to narzędzie, którym w prosty sposób ustawia się zależności między towarami oraz scenariusze, dla których klient ma otrzymać rabat. Przykłady kilku scenariuszy Oferty Specjalnej to np. kup minimum 2 towary producenta BiK, a towary z kategorii Akcesoria do domu kupisz 50% taniej, kup towary: Spodnie Lee i Kurtkę Lee, a towar Czapka Lee dostaniesz całkowicie za darmo lub przy zakupie towaru Rower na 3 najtańsze towary z kategorii Oświetlenie dostaniesz rabat 20%. Działając w olbrzymiej skali, jaką jest cała baza klientów Spółki, takie oferty wymiernie przekładają się na wzrost ogólnej sprzedaży, a to przez prowizje za płatności lub przesyłki oraz opłaty abonamentowe, przekłada się na wzrost przychodów Spółki.


Innym obszarem, który ciągle generuje bardzo dużą część przychodów sklepów internetowych jest Allegro.pl. W ramach tego serwisu działa Strefa Marek, a w ramach rozbudowy integracji Spółka wprowadziła możliwość ustawiania tagów w towarach wystawianych w tej Strefie. Jeśli Sklep wystawia aukcje jako Sklep Allegro należący do Strefy Marek Allegro, może skorzystać z nowej funkcjonalności ustawiania tagów dla towarów bezpośrednio w panelu IAI‑Shop.com. W sklepie w Strefie Marek Allegro każdy tag jest prezentowany jak podkategoria, co bardzo ułatwia znajdowanie produktów z oferty Sklepu, co także prowadzi do zwiększenia sprzedaży oraz satysfakcji klienta. Tagi w Strefie Marek Allegro pełnią funkcję filtrującą, co oznacza, że pozwalają prezentować wspólnie towary opisane tym samym tagiem. Gdy klient odwiedzi stronę sklepu w Strefie Marek Allegro po wybraniu tagu, zobaczy towary przypisane do niego. To kolejna możliwość do budowania większej wartości koszyka, a naturalnie przekłada się na wyższą sprzedaż sklepów korzystających z IAI‑Shop.com (IdoSell Shop) i wyższych przychodów Spółki.


Spółka bardzo często informuje o zmianach graficznych, które maja na celu zwiększenie satysfakcji kupujących, usprawnienie zakupów a co za tym idzie, zwiększenie przychodów obsługiwanych sklepów. W tym zakresie, w wielu aspektach Spółka wyznacza standardy rynkowe. Ponadto, rozwiązania wdrażane przez IAI zyskują potwierdzenie także w zewnętrznych analizach, w tym takich podmiotów jak Google. Maska mobilna STANDARD została dopracowana pod kątem wygody robienia zakupów czego odzwierciedleniem jest wynik testów Google PageSpeed - 100/100. Celem IAI jest ciągłe doskonalenie produktów i usług, dlatego też dalszym ciągu Spółka będzie dopracowywać elementy maski wpływające na wrażenia i wygodę jej użytkowników. W ostatnim czasie zostały wprowadzone także inne zmiany usprawniające działanie i wygląd graficzny sklepów, w tym: nowa rejestracja klientów, bardziej przejrzysta strona newsletter jeszcze lepiej promująca zapisywanie się kupujących do newsletterów sklepowych, znacznie ulepszone zarządzenie blogiem i wiadomościami sklepowymi i wiele innych. Każde zmiany, co Spółka prezentowała wielokrotnie, przekładają sie na dobrą pracę i postrzeganie obsługiwanych przez nią sklepów przez kupujących. To powoduje, że Spółka przyciąga nowych klientów, a obecni zwiększają sprzedaż, co z kolei przekłada się na wyższe przychody Spółki.


Spółka obsługuje wiele sklepów sprzedających z Polski za granicę. Wynika to z wielu lat rozwijania i inwestowania w mechanizmy wspierające handel międzynarodowy. Z myślą o tych Klienta wprowadzone zostały dwie kolejne nowości: płatności kartowe PayU w wielu walutach w jednym sklepie bez konieczności przeliczania na złotówki oraz przesyłki GLOBAL Expres od Poczty Polskiej. Obsługa nowej konfiguracji PayU pozwala w jednym sklepie przyjmować płatności w wielu walutach, bez konieczności ich przewalutowania i ponoszenia ryzyka kursowego. Z kolei GLOBAL Expres to usługa dedykowana sklepom internetowym, koncentrująca się na sprzedaży międzynarodowej i drobnych przesyłkach takich jak: książki, leki, perfumy itp., których łączna waga nie przekracza 2 kg. Paczki mogą być dostarczane do krajów europejskich, a także pozaeuropejskich. Dzieki tym dwóm usługom eksport polskich sklepów korzystających z IAI‑Shop.com (IdoSell Shop) jest jeszcze wygodniejszy.


Informacje dotyczące IdoSell Booking:


Rozszerzenie IdoSell Booking o możliwości potrzebne na nowych rynkach: rezerwacji długoterminowych oraz dniowych, obejmowało szereg kompleksowych działań. Najbardziej rzucającą się w oczy zmianą jest wprowadzenie zupełnie nowego Widgetu.

Dotychczasowy Kalendarz rezerwacji (Widget) został zastąpiony nowym, atrakcyjniejszym pod względem wyglądu Widgetem. Zmieniając layout jednocześnie IAI wprowadziła nowe funkcjonalności, które są pomocne w trakcie podejmowania decyzji, jak i już samym procesie składania zamówienia. Gość zyskał szybki dostęp do informacji na temat cen, rabatów i dostępności danego obiektu noclegowego. Zmieniony został również system podpowiadania i wyboru terminu oraz obiektów. Poprzedni Kalendarz rezerwacji powstał ponad trzy lata temu, z myślą jedynie o rezerwacjach noclegów na szybkie weekendowe wypady. Kolejne miesiące i lata oraz setki wdrożeń, ujawniły wiele ograniczeń poprzedniego projektu, do którego po prostu nie dało się wprowadzić wielu interesujących funkcji lub ich wprowadzenie psułoby schemat nawigacyjny. Stąd po trzech latach, IAI napisała tę część systemu od zera, wykorzystując kilkuletnie doświadczenie i to co jeszcze chce do IdoSell Booking dodać. W obecnej postaci Kalendarz rezerwacji (Widget) stanowi rozbudowane narzędzie doskonale nadającym się do rezerwacji zarówno dziennych jak i nocnych. Dzięki nowym funkcjonalnościom można go wykorzystać zarówno do rezerwacji noclegów jak i np. wynajmu samochodów. Wśród najważniejszych możliwości należy wymienić: obsługę rezerwacji długoterminowych (tygodniowych i miesięcznych), inteligentny system podpowiadania terminów, prezentację informacji na temat cen i dostępności w poszczególnych dniach, możliwość filtrowania ofert po wybranych parametrach, prezentacja zniżek od cen standardowych oraz przejrzysta prezentacja strony wyboru dodatków jak i podsumowań. Zaplanowane są także kolejne ulepszenia, które będą systematycznie wprowadzane. Rozszerzenie możliwości oraz rynku naturalnie przekłada się na wyższe zainteresowanie IdoSell Booking przez Klientów. To przekłada się na popularyzację usługi oraz przychody Spółki.

Z myślą o długoterminowym najmie apartamentów została przygotowana integracja z serwisem BookApart.com. Jest to jeden z największych polskich portali turystycznych prezentujący oferty wynajmu apartamentów na całym świecie. Wcześniej znany był jako serwis apartamenty24.pl, propaguje wolność podróży i wypoczynku w apartamentach, będących alternatywą dla hoteli. Na dzień dzisiejszy ma ponad 8000 apartamentów w swojej ofercie. Dodatkowo zintegrowane zostały cztery nowe serwisu propagujące sprzedaż miejsc noclegowych nad polskim morzem: Pobierowo.com.pl, Miedzyzdroje24.pl, Swinoujscie24.pl oraz Morze24.eu. A integracja z potentatem na rynku portali agregujących ofertę miejsc noclegowych, Booking.com, została rozbudowana o posiłki, dzięki czemu informacje o nich ośrodek noclegowy może zaprezentować na stronie tego portalu. Klienci mogą w ten sposób określić czy i jakie posiłki rezerwujący może mieć dostępne w danej ofercie.


Jednak nie są to wszystkie nowości z zakresu integracji. Obok połączeń z systemami agregującymi oferty noclegowe istotne jest połączenie z usługami pozwalającymi tworzyć strony internetowe. W oparciu o takie systemy działa bardzo wiele stron ośrodków i są one często wykorzystywane przez agencje interaktywne. Najpopularniejsze z nich to Joomla! i Wordpress i do nich zostały przygotowane specjalne rozszerzenia. Do tej pory przycisk otwierający Kalendarz rezerwacji (Widget) można było dodać korzystając z kodu skryptu i kodu przycisku, znajdującego się w panelu IdoSell Booking. Teraz, oprócz powyższego sposobu, Kalendarz rezerwacji IdoSell Booking znajduje się w katalogach wspomnianych systemów CMS jako łatwe do zainstalowania i konfiguracji rozszerzenie. Dzięki rozszerzeniu, w kilku krokach Klient lub agencja tworząca dla niego stronę wskaże parametry połączenia z Kalendarzem rezerwacji (Widgetem) oraz określi jak ma się on prezentować na stronie: czy jako wbudowany bezpośrednio w stronę, jako przycisk wywołujący Kalendarz lub jako przycisk przylegający do krawędzi strony. Jest to otwarcie na nowych Klientów oraz dotarcie do agencji tworzących strony internetowy w WordPressie oraz Joomli! prezentując łatwe do instalacji i skuteczne rozwiązanie.

Szacunkowe przychody ze sprzedaży w lutym 2016 roku wyniosły około 1,36 miliona złotych netto i były o ponad 30% wyższe niż w lutym 2015 roku..


Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych w styczniu 2016 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.idosell.com/pl/corp/ir-news/


Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od debiutu w 2009 roku, przynoszą pozytywny w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.


II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.


W lutym 2016 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:

1. 8 lutego 2016 r. – Raport miesięczny za styczeń 2016 r.

2. 12 lutego 2016 r. - Raport okresowy za IV kwartał 2015 roku


W styczniu 2015 roku Spółka nie przekazała do publicznej żadnej wiadomości przez system ESPI.


III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.


IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.


Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.


Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.


IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu w marcu i kwietniu 2016, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.


W marcu i kwietniu 2016 roku będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:

1. 8 kwietnia 2016 r. - Raport miesięczny za marzec 2016 r.


Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich

Osoby reprezentujące spółkę:
Paweł Fornalski - Prezes Zarządu
Sebastian Muliński - Wiceprezes Zarządu

Załączniki

Dokument.pdf
Dowiedz się więcej na temat: 2016 r. | R.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »