Reklama

IAI (IAI): Raport miesięczny za październik 2016 r. - raport 25

Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku „Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect” Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za październik 2016 roku.


I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.


Reklama

Szacunkowe przychody ze sprzedaży w październiku 2016 roku przekroczyły 1,7 miliona złotych netto i były o 32% wyższe niż rok wcześniej. Pokazuje to systematyczne zwiększanie tempa wzrostu przychodów. Dzieje się tak, z powodu wielu czynników, wynikających z oferowanego zakresu usług, ich wysokiej jakości oraz rosnącej liczbie klientów. Jednak nie bez znaczenia jest optymalizacja cennika, opisywana w poprzednich raportach miesięcznych i wskazywana jako ważny czynnik wzrostu przychodów. Tak też się stało.


Informacje dotyczące IAI-Shop.com (IdoSell Shop):

IAI często chwali się sukcesami swoich Klientów pokazując ich historię jako dowód na skuteczność IAI-Shop.com w biznesie. Bardzo ważnymi historiami są migracje do IAI-Shop.com z innych systemów, takich jak Magento. Łatwo wtedy pokazać wyższość SaaS, jego efektywność kosztową oraz operacyjną, nawet w dużych sklepach internetowych. Taki przypadek opisuje historia migracji sklepu zFabryki.pl na IAI-Shop.com z Magento. Podkreśla znaczenie wprowadzanych przez ostatnie lata zmian w IAI-Shop.com, jako kluczowych dla dużych sklepów internetowych. Takie historie są niezwykle mobilizujące dla innych obecnych oraz potencjalnych klientów IAI‑Shop.com oraz wartościowe dla inwestorów, ponieważ uwidaczniają sensowność inwestycji czynionych przez Spółkę.


W ciągu ostatnich kilku miesięcy Spółka przedstawiła szereg rozwiązań wspierających dropshipping oraz cross-docking. Czyli możliwość handlu towarem, którego sklep nie ma na magazynach. W cross-dockingu, podobnie jak w dropshippingu, sklep nie magazynuje towarów u siebie (w magazynie sklepu) tylko w momencie złożenia zamówienia przez klienta w sklepie internetowym, towary są wysyłane do sklepu od dostawców (hurtowni). Gdzie następuje komplementacja zamówienia i najczęściej tego samego dnia zamówienie jest wysyłane dalej, do klienta końcowego.


Dotychczas Spółka oferowała cykliczne synchronizacje stanów magazynowych dostawcy dedykowaną aplikacją IAI Downloader. Teraz wprowadzone jest rozwiązanie umożliwiające weryfikowanie dostępności towarów w magazynach dostawcy, w trakcie składania zamówienia. Rozwiązanie już teraz dostępne jest dla wszystkich hurtowni i sklepów korzystających z IAI-Shop.com, a także dla hurtowni korzystających z innego system. Obserwacje tysięcy sklepów i hurtowni internetowych, które na co dzień obsługuje IAI S.A., pozwoliły zauważyć, że nawet częste synchronizacje dostępności towarów, nie są w stanie wyeliminować sytuacji, kiedy klient zamawia towar, który u dostawcy się już wyczerpał. Towar, którego dostawca nie będzie w stanie dostarczyć.


Wtedy sklep traci czas na wyjaśnianie klientowi, że tego towaru już nie ma, klient jest niezadowolony i może już nie wrócić do sklepu. Wychodząc naprzeciw takim sytuacjom, IAI‑Shop.com przygotowała uniwersalne rozwiązanie w którym koszyk klienta jest weryfikowany pod kątem dostępności w hurtowni, jeszcze przed złożeniem zamówienia w sklepie. W ten sposób znacznie rośnie konwersja, zadowolenie i oceny sklepów oraz lojalność klientów. To przekłada się na większe obroty sklepu, a to z kolei na wyższe przychody IAI S.A. z abonamentów i prowizji.


eBay systematycznie walczy o polskich sprzedawców, szczególnie jako ważny pośrednik w budowaniu sprzedaży międzynarodowej. W zakresie budowania sprzedaży międzynarodowej jest ważnym partnerem IAI S.A. Dlatego IAI‑Shop.com umożliwia wystawiania całych grup towarów jako jednej aukcji wielowariantowej, dzięki czemu sprzedawca może obniżyć koszty sprzedaży poprzez eBay oraz uatrakcyjnić swoją ofertę. Do tej pory na serwisie aukcyjnym eBay można było wystawiać pojedyncze rozmiary towarów, lub tzw. aukcje wielorozmiarowe, na których warianty różniły się między sobą jedynie rozmiarem. Teraz w IAI-Shop.com jest możliwość wystawiania towarów zgrupowanych, dzięki temu na jednej aukcji eBay można wystawić kilka towarów z niezależnymi cenami i zdjęciami, opartych o parametry rozróżniające w grupie. Opcja sprzedaży wielu towarów na jednej aukcji jest dużo tańsza, niż wystawianie towarów na oddzielnych aukcjach, oraz dużo bardziej wygodna dla kupujących, którzy na jednej aukcji będą w stanie przeglądnąć warianty towaru bez konieczności wyszukiwania ich w gąszczu innych ofert.


Aby ta oferta była kompletna, to szablony aukcyjne zostały rozbudowane o dwie dodatkowe grupy zmiennych dynamicznych. Pierwsza ułatwi promowanie wielowariantowych aukcji internetowych, a druga pozwoli na promowanie towarów powiązanych i wystawionych w Twoim sklepie aukcyjnym. Szablony aukcyjne to rozwiązanie umożliwiające regularne wystawianie różnych towarów na aukcje internetowe charakteryzujące się spójnym wyglądem dopasowanym do sklepu internetowego. W szablonach można korzystać ze zmiennych aktywnych, czyli przekazujących zawsze aktualne parametry poszczególnych towarów, które właśnie zostały rozbudowane. Jeżeli sklep sprzedaje towary na aukcjach wielowariantowych, może w ich treści zaprezentować informację o wszystkich dostępnych na niej rozmiarach (jako listę lub tabelę). Można także promować towary powiązane, które klienci kupują często w tym samym momencie, gdy kupują dany towar. Można określić, ile towarów zostanie wyświetlonych i jakie dokładnie informacje będą pokazane (np. nazwa, ikona, cena Kup Teraz, link do strony w sklepie aukcyjnym, czy też rozmiary). Takie kompleksowe rozwiązania, wprowadzane systematycznie, automatyzują pracę i ograniczają koszty profesjonalnym sprzedawcom. Oni z kolei, przez swoje opłaty abonamentowe oraz prowizje, zwiększają przychody Spółki.


Informacje dotyczące IdoSell Booking (więcej: http://www.idosell.com/pl/booking/blog)


Usługa integracyjna iCal została rozbudowana o możliwość obsługi importu danych z wielu serwisów do danego egzemplarza. iCal pozwala na integrację oferty z poziomu usługi do rezerwacji miejsc noclegowych IdoSell.com/Booking z innymi serwisami i usługami zewnętrznymi. Spółka dodała obsługę wielu usług do importu blokad w formacie iCal. Dzięki temu można dowolnie definiować i synchronizować wiele serwisów obsługujących format iCal, takich jak np. Airbnb czy kalendarze Google Calendar i inne, z danym egzemplarzem przedmiotu rezerwacji w panelu IdoSell Booking. Dotychczas aby móc zarządzać blokadami na podstawie zewnętrznego kalendarza bądź serwisu opartego o format iCal, ośrodek noclegowy dodawał na stronie swojego przedmiotu rezerwacji wygenerowany w danym serwisie adres URL. Adres URL przyporządkowany był do danego egzemplarza a wszelkie rezerwacje widoczne były w kalendarzu rezerwacji jako blokady. W efekcie można było integrować albo Airbnb, albo kalendarz Google albo inną usługę. Teraz można integrować przez iCal wiele serwisów jednocześnie i niezależnie. W ten sposób oferty mogą być integrowane naraz z wieloma serwisami co z jednej strony ułatwia zarządzanie a z drugiej strony zapewnia większe szanse na dotarcie do klienta. To przez prowizje i abonamenty wpływa na przychody Spółki.


Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych w październiku 2016 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.idosell.com/pl/corp/ir-news/


Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od debiutu w 2009 roku, przynoszą pozytywny w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.


II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.


W październiku 2016 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:

1. 8 września 2016 r. – Raport miesięczny za wrzesień 2016 r.


W październiku 2016 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości przez system ESPI żadnego raportu.


III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.


IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.


Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.


Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.


IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu w listopadzie i grudniu 2016, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.


W listopadzie i grudniu 2016 roku będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:

1. 14 listopada 2016 r. - Raport okresowy za III kwartał 2016 r.

2. 8 grudnia 2016 r. - Raport miesięczny za listopad 2016 r.


Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich

Osoby reprezentujące spółkę:
Paweł Fornalski - Prezes Zarządu
Sebastian Muliński - Wiceprezes Zarządu

Załączniki

Dokument.pdf

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »