Reklama

IAI (IAI): Raport miesięczny za styczeń 2013 r. - raport 3

Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect" Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za styczeń 2013 roku.


I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.


Początek roku jest bardo obiecujący dla działalności Spółki. Udało się szybko zwiększyć przychody oraz rozszerzyć działalność międzynarodową. Spółka stale zdobywa nowych klientów na rynkach zagranicznych, a polskim firmom oferuje coraz lepsze rozwiązania do ekspansji zagranicznej. Obecnie Spółka praktycznie nie ma konkurencji na rynku rozwiązań do międzynarodowego e-handlu. A lista nowych rozwiązań i integracji w tym zakresie w ofercie Spółki stale rośnie. Tak też było w styczniu 2013 roku.

Reklama


W styczniu przychody ze sprzedaży Spółki według szacunków Zarządu wyniosły około 610 000 złotych netto, co oznacza, że były wyższe o 42% niż w styczniu 2012 roku i o 114% od stycznia 2011 r. Oznacza to utrzymanie wysokiej dynamiki wzrostu przychodów, a ponieważ Spółka coraz szybciej dynamicznie zdobywa rynki zagraniczne, ta dynamika będzie rosnąć.


Tworząc coraz nowsze i lepsze rozwiązania pod kątem ekspansji zagranicznej Spółka znajduje klientów poza Polską, ale dodatkowo polskim klientom daje nowe możliwości do rozwoju i zdobywa nowych klientów, zdecydowanych na ekspansję zagraniczną. Także inwestowanie w narzędzia międzynarodowe przynosi zwielokrotnione korzyści finansowe. Spółka jako jedyna na rynku patrzy w przyszłość, wyprzedza zdarzenia i już teraz jest gotowa do obsługi polskich firm, które rozpoczną lub już prowadzą ekspansję zagraniczną i międzynarodowy handel internetowy. Tworzy to nowy rynek usług, na którym Spółka jest pierwszym podmiotem i zapewni jej to pozycję lidera. Oczywiście obok tego, Spółka systematycznie zdobywa nowych klientów w Niemczech i na Wyspach Brytyjskich.


Z nowości, które usprawniają sprzedaż międzynarodową oraz pozwalają obsługiwać eksport, a Spółka je wprowadziła w styczniu, należy wymienić integrację z dwoma operatorami logistycznymi, obsługującymi międzynarodowe przesyłki, czyli międzynarodowymi przesyłkami DHL oraz Europaczka, który specjalizuje się w wysyłaniu przesyłek na teren Niemiec. Ponadto Spółka zadbała o takie detale jak automatyczna zmiana kursów walu ba podstawie tabel Europejskiego Banku Centralnego lub Bank of England. Dzięki temu klienci, którzy mają siedzibę w strefie Euro lub Wielkiej Brytanii nie będą musieli przeliczać kursów ręcznie, tylko będzie się to działo automatycznie. Inną zmianą, choć niewielką, ale pokazującą jak bardzo Spółka dba o detale i kompleksowość, co powoduje jej przewagę technologiczną nad konkurencją, jest możliwość drukowania paragonów fiskalnych w sklepie internetowym w różnych walutach. Te oraz wiele innych rozwiązań wprowadzonych w 2011 i 2012 roku dają realne możliwości sprzedaży systemu IAI-Shop.com poza Polską, a to przełoży się na szybki wzrost przychodów w najbliższej przyszłości.


Na rynku Polskim Spółka umacnia swoją pozycję na rynku płatności internetowych, z których czerpie prowizję. W styczniu do swojej oferty obsługiwanych szybkich płatności internetowych dołączyła nowe banki, czyli Pekao oraz Invest Bank. Dzięki temu zwiększy się wolumen obsługiwanych transakcji, co przełoży się na przychody Spółki z prowizji. Z drugiej strony, klienci Spółki korzystają na niższych, preferencyjnych prowizjach i chętniej wiążą się ze Spółką. Spółka cały czas pracuje nad integracją kolejnych banków i kanałów płatności.


Do partnerów technologicznych Spółki dołączyła w styczniu firma Adith. Dzięki integracji usługi IAI‑Shop.com z systemem X2System dla handlu detalicznego, Spółka ma szanse pozyskać nowych klientów, szczególnie wśród sieci handlu detalicznego. Właśnie dla takich firm dedykowanym rozwiązaniem jest X2System firmy Adith, a Spółka obecnie jako jedyna oferuje integrację tego systemu z systemem do sprzedaży internetowej. Ponieważ Adidth został także partnerem afiliacyjnym Spółki, Zarząd ocenia że w ciągu kilku miesięcy Spółka zrealizuje intratne wdrożenia dla obecnych klientów firmy Adidith.


Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych w styczniu 2013 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.iai-shop.com/pr-press-release.phtml?month=201301


Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od początku 2010 roku przynoszą pozytywny w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.

II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.


W styczniu 2013 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:

1. 8 stycznia 2013 r. - Raport miesięczny za grudzień 2012 r.

2. 14 stycznia 2013 r. - Harmonogram przekazywania raportów okresowych w 2013 roku


W styczniu 2013 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu ESPI żadnego raportu.


III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.


IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.


Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.


Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.

IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu lutym i w marcu 2013, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.


W miesiącu listopadzie i w grudniu będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:

1. 15 lutego 2013 - raport kwartalny za czwarty kwartał 2012 r.

2. 8 marca 2013 - raport miesięczny za luty 2013 r.


Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich

Osoby reprezentujące spółkę:
Paweł Fornalski - Prezes Zarządu
Sebastian Muliński - Wiceprezes Zarządu

Załączniki

Dokument.pdf

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »