Reklama

IAI (IAI): Raport miesięczny za wrzesień 2012 r.

Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku "Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect" Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za wrzesień 2012 roku.

Reklama


I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A.


Działalność Spółki we wrześniu skupiła się na tworzeniu nowych narzędzi zwiększających sprzedaż jej klientów. Szczególnie wiele nowych funkcji udało się wprowadzić w zakresie sprzedaży na serwisach aukcyjnych, w tym międzynarodowych. Jest to kolejny etap realizacji ekspansji zagranicznej. Ponadto warto odnotować umieszczenie Spółki drugi raz z rzędu wśród laureatów prestiżowego rankingu Deloitte Technology Fast 50.


Sprzedaż przez portale aukcyjne w Polsce i na świecie jest ważnym kanałem dystrybucji dla sklepów internetowych. Dlatego Spółka pozyskując nowych klientów w Polsce i na rynkach europejskich musi mieć najlepsze możliwe narzędzia ułatwiające sprzedaż oraz import już wcześniej sprzedawanych towarów na aukcjach. W związku z tym szereg nowych usług przygotowanych przez Spółkę we wrześniu skupia się na rozbudowie integracji z eBay, Allegro oraz innymi serwisami agregującymi sprzedaż i płatności poza Polską.


Dla nowych klientów Spółki ważne narzędzie to szybki import wszystkich aukcji z Allegro i eBay do sklepu internetowego. Dzięki niemu istnieje możliwość wyświetlenia wszystkich trwających aukcji a następnie masowego ich importu. Na ich podstawie tworzą się towary i daje to możliwość ich obsługi w systemie IAI-Shop.com. Ta funkcja umożliwia firmom, które sprzedawały aktywnie na Allegro czy eBay, ale ciągle miały za mało czasu na to, aby uruchomić sklep internetowy, zrobienie tego jeszcze szybciej i prościej. Zaoszczędzony na obsłudze aukcji czas (ponowne wystawianie, lepsza obsługa zamówienia), mogą następnie przeznaczyć na dopracowanie opisów towarów i odpalenie swojego sklepu. Uprości to także działalność Spółki w zakresie supportu nowych klientów i przyspieszy okres pomiędzy zamówieniem a faktycznym uruchomieniem sklepu internetowego, co przynosi Spółce z jednej strony oszczędności, a z drugiej szybsze przychody.


Rozbudowując możliwości międzynarodowego handlu za pośrednictwem aukcji internetowych Spółka dodała we wrześniu automatyczne księgowanie wpłat dokonywanych przez PayPal za pośrednictwem eBay. Znacznie upraszcza to obsługę eksportu dla polskich klientów oraz jest bardzo ważną integracją pod kątem rynku niemieckiego i brytyjskiego, ponieważ obie te usługi są tam bardzo popularne. Ponadto Spółka dodała także nową możliwość rozliczanie zamówień z serwisów aukcyjnych zagranicznych w walutach innych niż waluta sklepu. Sprzedaż międzynarodowa na serwisach aukcyjnych (eBay lub Grupy Allegro) wymaga sprzedaży w innych walutach niż PLN. Dzięki temu rozwiązaniu, w ramach jednego sklepu zamówienia np. z eBay.co.uk będą rozliczane w Funtach, a z eBay.de w Euro, nawet gdy walutą rozliczeniową sklepu są złote. Te dwie funkcje pokazują na kompleksowość rozwiązań IAI.


Ponadto z ważnych integracji międzynarodowych Spółka dodała możliwość eksportu oferty i integracji sklepu internetowego z Shopping.com i Google Shopping. Obie usługi nie są dostępne w Polsce, jednak są one bardzo istotnymi platformami na rynkach zagranicznych. W przypadku Shopping.com obecnie dostępna jest integracja tylko w wersji francuskiej. Kolejne kraje będą zaimplementowane w przyszłości. W przypadku Google Shopping lista dostępnych krajów jest bardzo szeroka i obejmuje: Australię, Brazylię, Chiny, Czechy, Francję, Hiszpanię, Holandię, Japonię, Niemcy, Szwajcarię, Wielką Brytanię, Włochy i USA. Korzystanie z tych mechanizmów nie różni się w sposób zasadniczy od korzystania z polskich porównywarek cen i jest całkowicie bezpłatne. Myślenie o popularnych poza Polską porównywarkach, potwierdza, że IAI-Shop.com jest obecnie najlepszym systemem do prowadzenia międzynarodowego sklepu internetowego.


Spółka także stale inwestuje w narzędzie e-mail marketingu, które są bardzo skuteczne w pozyskiwaniu ruchu i zamówień do sklepów internetowych. Po całej serii nowości opisywanych w poprzednich raportach, we wrześniu Spółka wprowadziła możliwość planowania daty i godziny wysyłki newslettera. W niektórych branżach optymalnie jest wysłać newsletter w piątek wieczorem, w innych w poniedziałek rano. Przygotowanie newslettera i jego wysyłka wymaga jednak wcześniejszego dopracowania wiadomości. Dzięki funkcji planowania daty wysyłki newslettera można przygotować dopracowany newsletter i wysłać kampanię w optymalnym biznesowo momencie, bez uruchamiania wysyłki ręcznie po godzinach pracy lub wczesnego wstawania w poniedziałek rano. To kolejne narzędzie, które pozwala budować coraz bardziej dopasowane, skomplikowane i skuteczne kampanie promocyjne sklepów internetowych, dając klientom Spółki przewagę na rynku oraz zwiększając ich przychody. Większy ruch oraz przychody klientów Spółki są silnie skorelowane z jej przychodami, w związku z tym, te narzędzia w ocenie Zarządu będą poprawiały wyniki finansowe Spółki.


Wokół Spółki były też wydarzenia medialne nie dotyczące bezpośrednio kwestii technologicznych lub sprzedażowych. Jednak ze względu na swoją wymowę oraz rangę, mają wpływ na budowanie świadomości marki IAI oraz zwiększenie sprzedaży w przyszłości. Przede wszystkim Zarządowi niezwykle miło jest poinformować, że Spółka drugi raz z rzędu została laureatem prestiżowego rankingu Deloitte Technology Fast 50. Ten ranking potwierdza bardzo szybki rozwój Spółki na tle firm z krajów z naszej części Europy. Dokładne wyniki XIII edycji tego rankingu poznamy 25 października 2012 i wtedy Spółka poda je do publicznej wiadomości. Usługa Spółki, IAI-Shop.com została nominowana ponadto do nagrody Ekomersa w kategorii "Najlepsza platforma sklepowa". Ogłoszenie wyników nastąpi 24 października podczas III Targów eHandlu we Wrocławiu, na którym IAI również będzie miało swoje stoisko.


Spółka zaangażowała się także jako partner merytoryczny i technologiczny w cykl szkoleń prawno-pododatkowych organizowanych w wielu miastach Polski, dedykowanych właścicielom sklepów internetowych. Celem szkolenia jest nabycie przez Uczestników niezbędnej wiedzy z zakresu prowadzenia sklepu internetowego z uwzględnieniem przepisów prawa podatkowego i pozostałych obowiązujących aktów prawnych dotyczących handlu w sieci. Spółka, przez te szkolenia chce  podnieść świadomość prawną oraz profesjonalizm swoich klientów, co ma przełożyć się na ich lepszą sytuację rynkową oraz mniejsze ryzyko biznesowe. Spółka przez szkolenia chce także propagować swoją markę i budować lepsze relacje z klientami dając im proaktywnie rozwiąznia, co powinno obniżyć koszty supportu klientów.


Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych we wrześniu 2012 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.iai-shop.com/pr-press-release.phtml?month=201209


Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od początku 2010 roku przynoszą pozytywny efekt w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką.


II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem.


We wrześniu 2012 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty:

1. 10 września 2012 - raport miesięczny za sierpień 2012 r.

2. 14 sierpnia 2012 - Raport okresowy za II kwartał 2012 roku - korekta braku struktury akcjonariatu


We wrześniu 2012 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu ESPI żadnego raportu.


III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem.


IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego.


Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów.


Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej.


IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu październiku i listopadzie, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów.


W miesiącu październiku i listopadzie będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta:

1. 8 listopada 2012 - raport miesięczny za październik 2012 r.

2. 14 listopada 2012 - raport kwartalny za II kwartał 2012 r.


Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich

Osoby reprezentujące spółkę:
Paweł Fornalski - Prezes Zarządu
Sebastian Muliński - Wiceprezes Zarządu

Załączniki

Dokument.pdf
Dowiedz się więcej na temat: R. | uchwały

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »