Reklama

BLACKPOIN (BPN): Szacunkowe wyniki finansowe za III kwartał 2012 r.

Stosując zasady rzetelnej polityki informacyjnej Zarząd Black Point S.A. (dalej: Spółka, Black Point) tworzącej wraz z jednostkami zależnymi Grupę Kapitałową Black Point na bieżąco przekazuje inwestorom i akcjonariuszom informacje dotyczące branży i rynku, w których działają, w tym szacunkowe wartości obrotów jednostkowych i skonsolidowanych za III kwartał 2012 roku.

Reklama


Szacunkowe dane finansowe wskazują na:


• obrót skonsolidowany za III kwartał 2012 roku w wysokości ok. 13,78 mln PLN,

• obrót jednostkowy Black Point S.A. za III kwartał 2012 roku w wysokości ok. 7,95 mln PLN.


Łączny obrót Grupy Black Point w III kwartał 2012 roku jest o 11% niższy w porównaniu z III kwartałem 2011 roku. Przychody Spółki Black Point obniżyły się w tym okresie o 18 %.


Pomimo spadku sprzedaży w ujęciu wartościowym, zauważalny jest wzrost dynamiki sprzedaży ilościowej w spółce zależnej Eco Service, która w III kwartale prawie podwoiła sprzedaż ilościową z analogicznego okresu roku poprzedniego oraz wzrost sprzedaży ilościowej w grupie produktowej marki Black Point laser classic oraz laser color, które wyniosły odpowiednio 9 i 12 % więcej w porównaniu do III kwartału roku poprzedniego.


Na osłabione wyniki Grupy największy wpływ ma otoczenie rynkowe. Kluczowym czynnikiem jest silna presja cenowa na rynku alternatywnych materiałów barwiących, a tym samym spadek obrotów wartościowych i marż. Agresywna konkurencja w branży alternatywnej jest skutkiem zmian rynkowych obserwowanych przez Zarząd po 2009 roku przed wszystkim zwiększenia się liczby dystrybutorów wprowadzających własne marki alternatywne (najczęściej masowo importowane z Dalekiego Wschodu).


Pogłębiające się skutki trwającej od wielu miesięcy walki o rynek między dystrybutorami materiałów alternatywnych oraz utrudnienia wynikające z działań producentów urządzeń - zmiany w technologii kartridży, regionalizacja sprzedaży, repozycjonowanie oferty czy też egzekwowanie praw wynikających z prawa ochrony patentowej, wpływają negatywnie na osiągane wyniki.


Odpowiedzią na wyzwania rynkowe była strategiczna decyzja Zarządu Black Point o przejęciu krakowskiej spółki SCOT Sp. z o.o. (o czym Spółka informowała raportem bieżącym nr 21/2012 z dnia 1 października 2012 roku)


Decyzja ta w pełni pokrywa się ze strategią spółki Black Point, która zakłada rozwój sprzedaży marki Black Point pozycjonowanej jako konkurencyjnej dla produktów Producentów Urządzeń oraz zwiększenie konkurencyjności oferty poprzez wprowadzenie nowej marki dedykowanej do konkurencji z innymi markami alternatywnymi. Przejęcie SCOT umożliwiło realizację tych założeń i poszerzenie oferty Grupy o uznaną już na rynku markę alternatywnych materiałów barwiących Printé.


Wykorzystanie atutu, jakim jest własna produkcja, a także realizacja działań ukierunkowanych na minimalizację kosztów wytworzenia będzie dodatkowym strategicznym elementem działania w powiększonej Grupie. Optymalizacja kosztów działalności Grupy będzie miała istotny wpływ na wyniki finansowe w kolejnych kwartałach.



Szczegółowe omówienie osiągniętych wyników finansowych zamieszczone zostanie w raporcie za III kwartał roku 2012, którego termin publikacji przypada na 12 listopada 2012 roku.


Podane wyniki są wynikami szacunkowymi i mogą się różnić od wartości publikowanych w raporcie za III kwartał 2012 roku.


Podstawa prawna: § 3 ust. 1 Załącznika Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu "Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect"



Osoby reprezentujące spółkę:
Kamila Yamasaki - Prezes Zarządu
Anna Skałecka - Wiceprezes Zarządu

Dowiedz się więcej na temat: Black | R.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »