Reklama

BLACKPOIN (BPN): Szacunkowe wyniki finansowe za III kwartał 2014 r.

Zarząd Black Point S.A. (dalej: Spółka), tworzącej wraz z jednostkami zależnymi Grupę Kapitałową Black Point, przestrzega zasad przekazywania rzetelnych informacji, dlatego kontynuując przyjętą politykę informacyjną przekazuje do wiadomości akcjonariuszy i inwestorów szacunkowe wartości obrotów jednostkowych i skonsolidowanych Grupy.

Reklama


Zgodnie z szacunkami, w III kwartale roku obrotowego 2014 wartość przychodów ze sprzedaży skorygowanej o bonusy posprzedażowe wyniosła:

- Obrót skonsolidowany za III kwartał 2014 r. w wysokości ok. 13, 39 mln PLN

- Obrót jednostkowy Black Point za III kwartał 2014 r. w wysokości ok. 7, 43 mln PLN


Spółka Black Point S.A. nie dokonuje porównania jednostkowych oraz skonsolidowanych wyników finansowych osiągniętych w III kwartale do analogicznego okresu roku poprzedniego, gdyż do września 2013 r. wyniki Spółki i Grupy Black Point S.A. podlegały konsolidacji z przychodami osiągniętymi przez spółkę powiązaną SCOT Sp. z o.o. (Zarząd wyjaśniał szczegółowo przyczyny takiego podejścia w poprzednich raportach).


Zarząd Spółki planuje powrócić do konfrontowania wyników rok do roku już od IV kwartału bieżącego roku. Wówczas osiągnięty przez Black Point S.A. wynik będzie mógł zostać stosunkowo obiektywnie zweryfikowany z wynikami ubiegłorocznymi osiągniętymi w analogicznym okresie rozliczeniowym.


Jednocześnie Zarząd informuje, iż odstąpienie od umowy zakupu spółki SCOT Sp z o.o. w dniu 12 września 2013 r. oznacza formalnie i prawnie, iż spółki Black Point S.A. oraz SCOT Sp z o.o. są względem siebie niezależnymi podmiotami gospodarczymi, bez jakichkolwiek zależności kapitałowych i organizacyjnych. Zatem podane do publicznej wiadomości w Monitorze Gospodarczym postanowienie z dnia 12 sierpnia 2014 r., sygn. akt VIII GU 61/14/S, o upadłości SCOT Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Krakowie, obejmującej likwidację majątku w żaden sposób nie wpływa na działalność spółki i Grupy Black Point S.A. Grupa Black Point nie posiada też znaczących, otwartych rozrachunków ze SCOT Sp. z o.o., które mogłyby być utracone na skutek w/w upadłości.


Zarząd pragnie nadmienić, iż po nieudanym aliansie kapitałowym ze Spółką SCOT Sp. z o.o oraz wynikających z tej transakcji strat zarówno finansowych jak i organizacyjnych, Spółka Black Point S.A. odbudowuje w sposób ciągły, sukcesywny i skuteczny swoją pozycję rynkową i co najważniejsze, odzyskuje sprawność operacyjną i finansową.


Poziom sprzedaży Spółki Black Point S.A. podlega wahaniom w ciągu roku kalendarzowego, a III kwartał od wielu lat charakteryzuje się osłabioną koniunkturą w okresie letnim.


Osiągnięte przez Black Point S.A. w III kwartale 2014 r. wyniki sprzedaży spadły względem poprzedniego kwartału br. o 6 %, co biorąc pod uwagę najsłabszy w roku i naznaczony sezonowością okres sprzedaży, jest w ocenie Zarządu zapowiedzią pozytywnych tendencji i zapowiedzią wzrostów sprzedaży.


Jednocześnie Spółka Eco Service Sp. z o.o. zrealizowała w 100 % założony na III kwartał plan marżowy i obrotowy, co jest tym bardziej satysfakcjonujące, iż plan realizowany był w najsłabszym sprzedażowo okresie w roku, oraz że zachowano poziom marży osiągnięty w analogicznym okresie roku poprzedniego przy mniejszym o prawie 20 % obrocie.


Mając na uwadze poczynione przez Spółkę kroki do osiągnięcia oczekiwanych założeń obrotowych i wynikowych Zarząd widzi dobre perspektywy dla dalszego rozwoju Spółki i Grupy Black Point a do najważniejszych sukcesów III kwartału zalicza:

- odzyskanie rentowności sprzedaży we wszystkich spółkach we wrześniu,

- wzrost marży jednostkowej dla produktów Black Point, która od początku roku przyrosła aż o 4,5 punktu procentowego,

- wdrażanie nowej strategii i misji Grupy Black Point, która oferuje:

 wysokiej jakości, ekologiczne materiały do drukowania oraz usługi szkoleniowe i serwisowe dla użytkowników biurowych i domowych,

 puste kartridże oraz usługę ich utylizacji reproducenotm

 surowiec w postaci przemiału i granulatu producentom wyrobów z tworzyw sztucznych.

- wdrożenie nowoczesnego, kreatywnego marketingu marki Black Point, m.in. poprzez obecność w bardzo popularnych serwisach społecznościowych jak: facebook, linkedin, youtube, uruchomienie programów lojalnościowych oraz szeregu akcji wsparcia sprzedaży,

-uruchomienie nowej strategii działania opartej na kompleksowej ofercie produktów najwyższej jakości marki Black Point oraz Printé wzmocnionej kompetencjami szkoleniowymi i serwisowymi.


Black Point z sukcesem organizuje Akademię Black Point na terenie fabryki, gdzie regularnie zaprasza i szkoli największych partnerów handlowych. Uruchomiono także centrum serwisowe w myśl hasła: „wiedza kluczem do sukcesu”, którego głównym celem jest rozwój wiedzy i kompetencji sprzedawcy marki Black Point poprzez specjalistyczne, techniczne szkolenia, dzięki którym zwiększone zostaną kompetencje sprzedawcy,

- docenienie jakości marki Black Point w niezależnych badaniach i rankingach, m.in. uzyskanie prestiżowych tytułów: Dobra Marka oraz Jakość Roku 2014.


Pozytywne sygnały płyną również ze spółki M Service, która uruchomiła w 2014 roku recykling kartridży laserowych nienadających się do reprodukcji.


Szczegółowe omówienie osiągniętych wyników finansowych, zamieszczone zostanie w raporcie za II kwartał roku 2014, którego termin publikacji przypada na 12 listopada 2014 roku. Podane wyniki są wynikami szacunkowymi, które mogą się różnić od wartości publikowanych w raporcie za III kwartał 2014 roku.


Podstawa prawna: § 3 ust. 1 Załącznika Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu „Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect”



Osoby reprezentujące spółkę:
Piotr Kolbusz - Prezes Zarządu

Dowiedz się więcej na temat: R.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »