Reklama

BLACKPOIN (BPN): Szacunkowe wyniki finansowe za IV kwartał 2014 r. - raport 3

Zarząd Black Point S.A. (dalej: Spółka), tworzącej wraz z jednostkami zależnymi Grupę Kapitałową Black Point, wyznając zasady przekazywania rzetelnych informacji i realizując przyjętą politykę informacyjną przekazuje do wiadomości akcjonariuszy i inwestorów szacunkowe wartości obrotów jednostkowych i skonsolidowanych Grupy osiągnięte w IV kwartale 2014 r.


Zgodnie z szacunkami, Spółka i Grupa Black Point w IV kwartale roku obrotowego 2014 osiągnie następujące wartości przychodów ze sprzedaży:


Reklama

- Obrót skonsolidowany za IV kwartał 2014 r. w wysokości ok. 14, 74 mln PLN

- Obrót jednostkowy Black Point za IV kwartał 2014 r. w wysokości ok. 8, 19 mln PLN


Prezentowane przez Grupę poziomy przychodów są skorygowane o wartość należnych w danym kwartale i wypłaconych bonusów sprzedażowych.


Porównując osiągnięte w IV kwartale 2014 roku wyniki sprzedażowe Spółki Black Point S.A. z analogicznym okresem roku poprzedniego odnotowujemy obniżenie przychodu o około 25 %. W tym samym okresie przychód skonsolidowany jest niższy o około 17 %.


Wyniki IV kwartału 2014 r. na tle ostatniego półrocza 2014 r. pokazują natomiast tendencje wzrostowe podstawowych wskaźników analizy sprzedaży.


Przychód Spółki Black Point w porównaniu z drugim kwartałem 2014 r. zwiększył się o 6 % a w stosunku do trzeciego kwartału o 15 %. Podobnie marża handlowa – w stosunku do drugiego kwartału 2014 r. wzrosła o 12 %, - do trzeciego o 18 %.

W ocenie Zarządu bardzo ważny jest fakt, że znacznie szybciej rośnie marża wypracowana na strategicznej dla Spółki grupie produktowej, która wzrosła, mimo niższych wartości przychodu ilościowego i wartościowego w stosunku do IV kwartału 2013 r. o 2 %, a w porównaniu do drugiego kwartału 2014 r. o 18 %, w stosunku do trzeciego kwartału 2014 r. aż o 22 %.

Przychód skonsolidowany, w porównaniu do drugiego kwartału 2014 r. wzrósł o 2 %, - w stosunku do trzeciego kwartału - o 10 %.


Od dłuższego czasu wyniki spółek Grupy Black Point są efektem sytuacji rynkowej w branży materiałów alternatywnych, która odczuwa regres w związku z rosnącą pozycją producentów urządzeń drukujących, którzy przez ostatnie lata intensyfikowali kampanie marketingowe, ofertowe oraz technologiczne wymierzone w branżę producentów alternatywnych. Nie bez znaczenia dla przychodów Grupy pozostaje także malejący popyt na materiały eksploatacyjne, głównie w wyniku ogromnego postępu nowych technologii i kanałów komunikacji.

Dodatkowo, w związku z agresywną konkurencją, jaka od kilku lat ma miejsce na rynku materiałów eksploatacyjnych, w koniunkturze sprzedaży danego produktu coraz większego znaczenia nabiera odpowiednie, umiejętne wykorzystanie narzędzi marketingowych i reklamowo - promocyjnych.

Na rezultaty sprzedaży Spółki Black Point S.A. niewątpliwie duży wpływ miała także zmiana uwarunkowań i struktury sprzedaży, głównie w związku z oddzieleniem się od spółki SCOT Sp. z o.o. i dywersyfikacji oferty Black Point o nową markę Printé, a w dalszej kolejności także w związku z odstąpieniem od bezpośredniej obsługi firm najniższego segmentu rynku, a ostatecznie także- po zaprzestaniu działalności przez Spółkę SCOT Sp. z .o.o. utrata czołowego dystrybutora i odbiorcy.


Wszelkie planowane przez Zarząd i podejmowane obecnie działania skupiają się z jednej strony na odzyskaniu sprawności operacyjnej, co zaczyna mieć odzwierciedlenie w wynikach Spółki i Grupy.

Z drugiej strony Zarząd analizując obecne szanse i zagrożenia na rynku, opracował nową strategię działania i nowy model biznesowy działalności, który zakłada wprowadzenie w 2015 roku szeregu innowacyjnych produktów i usług, które pozwolą Grupie Black Point zrewolucjonizować nie tylko portfel produktów i usług ale także rynek na którym działa.


Zarząd Grupy Black Point uznaje, że nowy model biznesowy oraz skuteczne wdrożenie zaplanowanych projektów pozwoli na dynamiczny rozwój Spółki i Grupy Black Point oraz poprawę rentowności biznesu.


Szczegółowe omówienie osiągniętych wyników finansowych, zamieszczone zostanie w raporcie za IV kwartał roku 2014, którego termin publikacji przypada na 13 lutego 2015 roku.

Podane wyniki są wynikami szacunkowymi, które mogą się różnić od wartości publikowanych w raporcie za IV kwartał 2014 roku.


Podstawa prawna: § 3 ust. 1 Załącznika Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu „Informacje bieżące i okresowe przekazywane w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect”



Osoby reprezentujące spółkę:
Piotr Kolbusz - Prezes Zarządu
Kamila Yamasaki - Wiceprezes Zarządu

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »