Reklama

MOSTALZAB (MSZ): Aktualizacja wyceny kontraktu oraz odpisy aktualizujące wartość należności - raport 10

Raport bieżący nr 10/2017

Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

Zarząd MOSTOSTALU ZABRZE S.A. ("Emitent", "Spółka”) w nawiązaniu do raportu 7/2017 informuje, że podjął decyzję o dokonaniu aktualizacji wyceny kontraktu, która skutkuje przeszacowaniem przychodów dotyczących kontraktu pn.: ''Modyfikacja kotła w fabryce celulozy Sodra Cell Varo w Szwecji'' w łącznej kwocie ok. 2 mln EUR (tj. 8,9 mln PLN) oraz o dokonaniu odpisów aktualizujących wartość należności w kwocie 1,6 mln EUR (tj. 6,9 mln PLN).

Reklama

Powyższe działania przełożą się na pogorszenie wyniku na tym kontrakcie, a tym samym wpłyną na obniżenie jednostkowego oraz skonsolidowanego wyniku finansowego netto za rok 2016 w łącznej wysokości 3,7 mln EUR (tj. 15,8 mln PLN). Podjęta przez Zarząd Emitenta decyzja wynika z faktu braku porozumienia podczas rozmów przeprowadzonych w dniu 21 marca 2017 r. z Valmet AB (dalej: "”Zamawiający”, "Klient”) w sprawie, o której mowa poniżej.

Ponadto, ze względu na fakt, iż Zamawiający zgłosił nieuzasadnione w opinii Emitenta roszczenia z tytułu poniesionych przez Zamawiającego dodatkowych kosztów w związku z realizacją robót, jak również z tytułu kar umownych, w łącznej kwocie 2,8 mln EUR (tj. 12,2 mln PLN), Zarząd Emitenta podjął decyzję o rozpoczęciu działań mających na celu skierowanie sprawy na drogę arbitrażową.

Rozbieżne stanowiska Stron dotyczące wzajemnych roszczeń wynikają z różnicy w ocenie przyczyn 23-dniowego przedłużenia prac modernizacyjnych kotła. W ocenie Emitenta wpływ na przebieg prac obejmujących modernizację "wiekowego”, a zarazem czynnego kotła miały opóźnienia projektowe Klienta, nie przekazywania na czas przez Valmet frontów robót, a także częstych zmian harmonogramu prac wynikających ze złej koordynacji przez Valmet prac jego podwykonawców. Na moment wyłączenia kotła ze strony Emitenta zmobilizowanych było prawie 300 pracowników, niemniej jednak w momencie jego otwarcia nie przekazano odpowiedniego frontu robót, co spowodowało zakłócenie uzgodnionego planu realizacji projektu i przełożyło się na niższą ogólną wydajność pracy. W związku z faktem, iż przesunięcie harmonogramu nastąpiło z przyczyn niezależnych od Emitenta, a Spółka realizowała roboty ponosząc dodatkowe koszty, zgodnie z ustaleniami z Zamawiającym, dla sprawnego zakończenia inwestycji, rozliczenie robót przełożono na zakończenie kontraktu. Niestety pomimo wielomiesięcznych rozmów wyjaśniających Zamawiający stopniowo zmieniał swoje stanowisko i ostatecznie zgłosił roszczenia względem Emitenta.

Uznanie w pełni roszczeń zgłoszonych przez Zamawiającego po uwzględnieniu dokonanych obecnie odpisów aktualizujących wartość wstrzymanych należności spowodowałoby dodatkowe pogorszenie wyniku o 1,2 mln EUR, (tj. 5,3 mln PLN). Ze względu na niemające merytorycznego ani prawnego uzasadnienia żądania Zamawiającego Emitent podjął decyzję o nie obejmowaniu dodatkowych roszczeń w kwocie 1,2 mln EUR rezerwą.


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2017-03-21Aleksander Balcer Prezes Zarządu

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »