PMPG (PGM): "Machina DESIGN" - nowy tytuł wydawany przez Media Point Group Sp. z o.o. spółkę zależną od PMPG S.A. - raport 54
Raport bieżący nr 54/2007
Podstawa prawna:
Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
Zarząd Platformy Mediowej Point Group S.A. ("PMPG") informuje, że w dniu 11 grudnia 2007 roku Zarząd Media Point Group Sp. z o. o., spółki wchodzącej w skład grupy kapitałowej PMPG podjął uchwałę o cyklicznym, kwartalnym wydawaniu nowego tytułu "Machina DESIGN". Pierwsze wydanie "Machina DESIGN" dostępne jest obecnie na rynku, a wysokie zainteresowanie tytułem i tematyką, potwierdziło wcześniejsze prognozy i analizy.
Jednocześnie Zarząd PMPG informuje, że nowy tytuł "Machina DESIGN" jest kontynuacją działań opisanych w raporcie nr 9/2007, który zapowiadał wydawanie serii specjalnych wydań skierowanych do nowych grup docelowych, z wykorzystaniem wysoko rozpoznawalnego brandu "Machina". Pierwszym tytułem było czasopismo, które ukazało się w styczniu 2007 roku "Modne Miasta by Machina" - magazyn, którego trzecia edycja właśnie trafiła na rynek. Prezentowane są w tym wydaniu takie miejsca jak Nowy Jork, Rio de Janeiro, Bergen, Moskwa oraz Zakopane i Alpy.
Przychody uzyskiwane w związku z wydawaniem nowego tytułu "Machina DESIGN" planowane są na poziomie 10% przychodów Media Point Group Sp. z o.o. za rok 2006.
"Machina DESIGN" inicjuje plebiscyt na najbardziej designerskie produkty i usługi roku - którego finał będzie miał miejsce w roku 2008. Kategorie w jakich będą wybierane designerskie produkty to: Elektronika RTV, Meble, AGD, Transport, Dla Dzieci, Sport i Rekreacja, Oświetlenie, Biuro, Przestrzeń Publiczna/ Architektura, Komputery, Elektronika Przenośna, Telefony Komórkowe, Wnętrze, Usługi Bankowe, Rozwiązania Telekomunikacyjne, Opakowanie, Moda, Młody Design, Przedmiot/ Usługa Ułatwiająca Życie, Przedmiot/ Usługa - Making The Word Belter, Miasto/ Miejsce, Reklama.
Design na świecie rozwija się gwałtownie, przynosi zyski, jest modny. W Polsce to segment, który będzie rozwijał się tym dynamiczniej im większy wzrost gospodarczy oraz optymizm na rynku konsumentów i rynku reklamy. Według najnowszej (opublikowanej w grudniu br.) fali badania BriefIndex, prowadzonego przez SMG/KRC Polska, wskaźnik koniunktury na rynku mediów i reklamy wynosi 79,50 punktów (na 100 możliwych). Cały czas utrzymuje się na wysokim poziomie (w porównaniu do poprzedniej fali badania 78,25). Na wysoki wskaźnik, a co za tym idzie optymistyczną ocenę rynku mediów i reklamy ma wpływ bardzo dobra kondycja gospodarki w Polsce.
Powyższe decyzje maja na celu multiplikację marki "Machina" i wykorzystanie jej wysokiej rozpoznawalności na różnych polach eksploatacji i do szerszej grupy konsumenckiej. Wynika to ze strategii jaką realizuje obecnie PMPG SA, której elementem jest budowanie wartości marek wchodzących w skład jej portfolio.
Michał M. Lisiecki - Prezes Zarządu