Reklama

MBWS (MBW): Działalność Grupy w roku obrotowym 2012 pozostaje na satysfakcjonującym poziomie, pomimo negatywnych skutków nowych postepowań, wszczętych w drugim półroczu

Raport bieżący nr 7/2013
Podstawa prawna:

Reklama

Inne uregulowania

BELVEDERE

DZIAŁALNOŚĆ GRUPY W ROKU OBROTOWYM 2012 POZOSTAJE NA SATYSFAKCJONUJĄCYM POZIOMIE, POMIMO NEGATYWNYCH SKUTKÓW NOWYCH POSTEPOWAŃ, WSZCZĘTYCH W DRUGIM PÓŁROCZU

SKONSOLIDOWANE OBROTY ZA 2012 W KWOCIE 894,7 MILIONA €, CZYLI NIŻSZE O 1,7%

(tabela dostępna w załączniku)

Beaucaire, 12 lutego 2013 - Skonsolidowane obroty Grupy Belvédère [na Euronext Paris jako BVD] w roku obrotowym 2012 wyniosły 894,7 miliona €, czyli zmniejszyły się o 1,7% w stosunku do poprzedniego roku obrotowego. Wszczęcie postępowania naprawczego, 3 lipca 2012, na rzecz głównych spółek zależnych Grupy, czyli 6 spółek w Polsce i spółki Marie Brizard we Francji, miało wyraźny wpływ na działalność handlową pod koniec roku, a w szczególności w IV kwartale, gdy sprzedaż spadła o 5,6% i o 9,7% bez uwzględnienia różnic kursowych.

W Polsce (59,9% łącznych obrotów), w ciągu 12 miesięcy odnotowano lekki spadek, o 2,1% (-1,4% przy stałym kursie). Ogólnie, w 2012 roku, rynek wódki w Polsce pozostaje na stałym poziomie

(+ 0,8%). Z danych uzyskanych za 12 miesięcy, sprzedaż wódki Grupy stanowiła 20,8% globalnego rynku wódki w Polsce, w porównaniu z wynikiem 20,9% za ubiegły rok obrotowy. Wódka Krupnik, wprowadzona na rynek w kwietniu 2010, nadal odnosi sukcesy, mając 15,1% udział w rynku w grudniu 2012 (w grudniu 2011 udział ten wynosił 14,3%).

Ogólny spadek sprzedaży w tym regionie wynika z działalności związanej z dystrybucją win Grupy i produktów spoza Grupy.

We Francji (27,9% łącznych obrotów), w ostatnich 12 miesiącach sprzedaż spadła o 3,1% w stosunku do ubiegłego roku obrotowego. Jak podano w poprzednich komunikatach dotyczących działalności, spadek sprzedaży odnotowany w 2012 tłumaczy się gównie podwyżką podatków od alkoholu, która weszła w życie 1 stycznia 2012 i sprawiła, że klienci Grupy dokonali zakupów pod koniec 2011 roku. Whisky William Peel nadal utrzymuje pozycję lidera na francuskim rynku scotchs whisky, z 20,6% udziałem w rynku (w 2011 udział ten wynosił 20,0%)

.

Na Litwie (5,3% łącznych obrotów), sprzedaż wyrobów Grupy wzrosła o 10,7%. Wzrost odnotowano po raz pierwszy od 2008 roku, kiedy to międzynarodowy kryzys ciężko dotknął ten kraj i działalność lokalnych spółek zależnych Grupy.

W Stanach Zjednoczonych (3,2% łącznych obrotów), obroty wzrosły o 5,7% (spadek o 2,3%, nie uwzględniając różnic kursowych). Sprzedaż wódki Sobieski, sztandarowego produktu na tym rynku, po raz kolejny przekroczyła próg miliona dziewięciolitrowych kartonów, co potwierdziło handlowy sukces marki na rynku amerykańskim - strategicznym dla przyszłego rozwoju Grupy.

W Danii (1,2% łącznych obrotów), działalność, opierająca się głównie na sprzedaży wódki Danzka, wzrosła o 12,6% w stosunku do poprzedniego roku obrotowego.

Kontakt:

FTI Consulting Strategic Communications

Tél. : +33 1 47 03 68 10

Guillaume Foucault - guillaume.foucault@fticonsulting.com

Yannick Duvergé - yannick.duverge@fticonsulting.com

Załączniki:

Plik;Opis
Krzysztof Tryliński - Dyrektor Generalny Belvedere SA

Załączniki

Dokument.pdf
Dowiedz się więcej na temat: Emitent

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »