Reklama

TVN (TVN): Grupa TP oraz Grupa TVN zawierają długoterminową umowę o współpracy - raport 95

Raport bieżący nr 95/2010
Podstawa prawna:

Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne

Telekomunikacja Polska S.A. (Grupa TP) oraz TVN S.A. (Grupa TVN), dwie wiodące grupy telekomunikacyjne i medialne w Polsce, podpisały dzisiaj długoterminową ramową umowę o współpracy (Umowa Ramowa), dotyczącą wzajemnego oferowania produktów i usług oraz współtworzenia nowych ofert i usług. Strony uzgodniły w szczególności, że będą współpracowały w obszarach dostarczania treści programowych, abonamentowych i przedpłaconych usług płatnej telewizji satelitarnej, wideo na żądanie, dystrybucji szerokopasmowego dostępu do Internetu, a także w obszarach technologii telewizyjnej oraz marketingu.

Reklama

Umowa Ramowa powinna umożliwić obu stronom rozszerzenie i wzmocnienie ich ofert produktowych, przy jednoczesnym wykorzystaniu potencjału sprzedaży oraz synergii kosztowych w ramach procesu konwergencji telewizji, szerokopasmowego dostępu do Internetu oraz innych usług telekomunikacyjnych.

Po wprowadzeniu w życie współpracy przewidzianej w Umowie Ramowej, Grupa TP będzie świadczyła usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu oraz inne usługi telekomunikacyjne na rzecz obecnych i przyszłych klientów platformy satelitarnej "��n’, natomiast Grupa TVN stanie się głównym partnerem Grupy TP w zakresie dostarczania treści. Grupa TP poszerzy swoją podstawową ofertę telewizyjną o treści dostarczane przez TVN oraz o ofertę "��n’ dla pakietów płatnej telewizji. Współpraca obejmie stopniowe wzajemne dostosowanie ofert płatnej telewizji, aby odzwierciedlały one strukturę pakietów telewizji "��n’. Ostatecznie obie spółki będą czerpały korzyści z bardziej atrakcyjnej oferty pakietowej, wzmocnienia potencjału sprzedaży w ramach wzajemnych baz klientów, a także synergii kosztowych wynikającej ze wspólnie prowadzonych działań technicznych, marketingowych oraz sprzedażowych.

Zgodnie z Umową Ramową, Grupa TP i Grupa TVN postanowiły także, że rozpoczną długotrwałą współpracę w zakresie technologii telewizyjnej. W ramach współpracy, obecnie wykorzystywane technologie będą stopniowo harmonizowane, co umożliwi przedstawianie klientom jednolitej oferty usług. Ten aspekt współpracy podkreśla wiodącą technologiczną rolę platformy "��n’ w segmencie satelitarnym, co przełoży się na unikalne doświadczenia klientów z odbioru telewizyjnych usług satelitarnych i opartych o protokół IP. Zdaniem Zarządu, współpraca w tym obszarze przyniesie oszczędności zarówno w zakresie kosztów operacyjnych jak i nakładów inwestycyjnych, wynikające ze wspólnego wykorzystywania i rozwijania technologii.

Zarząd TVN uważa, że dostęp do szerokopasmowych usług internetowych stanowi kolejny istotny trend w Polsce, stąd nawiązanie współpracy z Grupą TP doprowadzi do dalszego wzmocnienia pozycji Grupy TVN na rynku płatnej telewizji. Oczekiwanie to jest oparte na spodziewanym pogłębieniu relacji z klientami w efekcie zapewnienia im dostępu do najszerszego wachlarza usług komunikacyjnych wysokiej jakości w ramach zintegrowanych ofert produktowych. Ponadto, współpraca stron w ramach Umowy Ramowej wzmocni potencjał sprzedaży usług platformy "��n’ poprzez dostęp do bazy klientów Grupy TP, wzrost widoczności firmy na rynku poprzez jej punkty sprzedaży, a w efekcie pozwoli na dalsze rozwijanie bazy klientów segmentu premium płatnej telewizji "��n’, generując dodatkową wartość dla Grupy TVN. Zarząd TVN szacuje, że pozytywny wpływ współpracy określonej Umową Ramową wpłynie pozytywnie na poziom EBITDA Grupy TVN o łączną wartość około 100 mln złotych w pięcioletniej perspektywie.

Zgodnie z Umową Ramową Strony postanowiły kontynuować działania konieczne do wypracowania szczegółowych zasad i warunków wzajemnej współpracy, w każdym z ustalonych obszarów. Strony uzgodniły, że zawrą szereg szczegółowych umów, precyzujących warunki dotyczące każdego obszaru współpracy, w tym w szczególności, umowy w przedmiocie dostarczania i dystrybucji treści, umowę o współpracy w zakresie telewizji satelitarnej, umowę w sprawie odsprzedaży usług dostępu szerokopasmowego i inne. Strony ustaliły szczegółowy harmonogram zawierania poszczególnych umów oraz wykonywania konkretnych zadań w ramach realizacji postanowień Umowy Ramowej. Termin zawarcia ostatniej z takich szczegółowych umów ustalono na 31 marca 2011 roku. W pewnych okolicznościach, niezawarcie danej szczegółowej umowy lub niewykonanie niektórych uzgodnionych zadań może prowadzić do rozwiązania Umowy Ramowej. W Umowie Ramowej, Strony uzgodniły także, że żadna z nich, ani jej bezpośrednie lub pośrednie podmioty zależne lub powiązane nie podpiszą podobnej umowy o współpracy z podmiotami prowadzącymi działalność konkurencyjną.

Umowa Ramowa została zawarta na okres dziesięciu lat, z możliwością jej wcześniejszego wypowiedzenia przez każdą ze Stron po upływie trzech lat, ze skutkiem jej rozwiązania po upływie kolejnych dwóch lat.
Markus Tellenbach - Prezes Zarządu
John Driscoll - Członek Zarządu

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »