QUBICGMS (QUB): Informacja o rezygnacji z produkcji gry Myths and Dungeons, utworzeniu odpisu aktualizującego oraz podjęciu decyzji dot. kierunków realizacji innych projektów spółki - raport 2
Raport bieżący nr 2/2022
Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Zarząd Spółki QubicGames S.A. ("Spółka”, "Emitent”) informuje, że po przedstawieniu swojego stanowiska Radzie Nadzorczej Spółki, w dniu dzisiejszym podjął uchwałę o rezygnacji z kontynuowania produkcji gry Myths and Dungeons ("Gra”) oraz o utworzeniu odpisu aktualizującego wartość produkcji w toku w wysokości 929,1 tys, zł (odpis nakładów poniesionych dotychczas na Grę).
Rezygnacja z kontynuowania produkcji Gry jest związana z przeprowadzoną analizą obecnych i planowanych produkcji Spółki w związku z obecną sytuacją geopolityczną, w szczególności wojną w Ukrainie. W ramach przeprowadzonej analizy Zarząd podjął decyzję o:
• realizacji projektów krótkoterminowych z datą wydania w 2022 roku, lub maksymalnie 9 miesięcy od podpisania umowy - tymczasowa rezygnacja z projektów długoterminowych;
• realizacji projektów niskobudżetowych (do 100k EUR za grę lub 200k EUR za serię gier) - rezygnacja z projektów wysokobudżetowych w roku 2022;
• w pierwszej kolejności realizacji projektów w zakresie wydawania i tworzenia na zlecenie gier spełniających jedno z wymienionych kryteriów:
a) własne IP z potencjałem Nintendo Switch oraz mobile;
b) portowanie i wydawanie popularnych gier z mobile na Nintendo Switch;
c) tworzenie nowych gier w oparciu o znane IP, w wersji na konsole Nintendo Switch i mobile;
d) gry typu Sim będące połączenie przygody z eksploracją i craftowaniem;
• rezygnacji z projektów, dla których główną platformą są komputery PC, a istotnymi rynkami są rynek rosyjski i/lub chiński.
Z analizy Zarządu wynika, że dla gry Myths and Dungeons rynek rosyjski byłby jednym z kluczowych rynków (jest jednym z 4 największych rynków dla gier strategicznych bazujących na mechanice Heroes of Might & Magic). Jednocześnie projekt byłby możliwy do wydania nie wcześniej niż w drugiej połowie 2023 roku. W związku z powyższym, Zarząd z dniem 10 marca 2022 roku podjął uchwałę o rezygnacji z kontynuowania produkcji Gry oraz o utworzeniu odpisu aktualizującego wartość Gry w wysokości 929,1 tys. zł, który to zostanie rozpoznany w jednostkowym i skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym Spółki w pierwszym kwartale 2022 roku.
Jednocześnie, zgodnie z przepisami Krajowego Standardu Rachunkowości Nr 7 "Zmiany zasad (polityki) rachunkowości, wartości szacunkowych, poprawianie błędów, zdarzenia następujące po dniu bilansowym – ujęcie i prezentacja”, informacja o utworzeniu odpisu aktualizującego wartość produkcji w toku zostanie zawarta w przygotowywanym raporcie rocznym Spółki, jako zdarzenia po dniu bilansowym.
Dokonanie w/w odpisu nie ma wpływu na bieżącą płynność finansową Spółki i Grupy Kapitałowej QubicGames S.A.
Zarząd QubicGames S.A. przekazuje powyższe informacje do publicznej wiadomości z uwagi na fakt, iż spełniają one w ocenie Emitenta przesłanki uznania ich za informację poufną w rozumieniu art. 7 Rozporządzenia MAR.
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | ||
2022-03-10 | Jakub Pieczykolan | Prezes Zarządu | |||