Reklama

MILLENNIUM (MIL): Informacja o zmianie ratingu Banku. - raport 72

Raport bieżący nr 72/2010
Podstawa prawna:

Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe

Bank Millennium S.A. ("Bank") informuje, w ślad za informacją otrzymaną z agencji ratingowej Fitch ("Fitch"), o obniżeniu przez Fitch w dniu dzisiejszym długoterminowego rating Banku (IDR) do poziomu 'BBB' z 'A-', krótkoterminowego ratingu Banku do 'F3' z 'F2' oraz ratingu wsparcia do '2' z '1'. Długoterminowy rating w skali krajowej został obniżony do 'A(pol) z 'AA(pol)'. Perspektywa ratingu długoterminowego oraz ratingu długoterminowego w skali krajowej została określona jako negatywna.

Reklama

Rating Indywidualny Banku Millennium pozostał na niezmienionym poziomie 'C/D'.

Obniżenie ratingu Banku przez Fitch wynika z dokonanej wczoraj obniżki ratingu podmiotu dominującego wobec Banku - Millennium bcp.

Bank ubolewa, że nie był pytany przez Fitch o żadne informacje przed dokonaniem tej zmiany oraz Fitch nie kontaktował się z Bankiem od lipca br. Dodatkowo Bank pragnie podkreślić, że jego wyniki biznesowe, finansowe oraz pozycja kapitałowa poprawiły się znacząco w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Dlatego jest zaskakującym i trudnym do wyjaśnienia, że w tym samym okresie Fitch obniżył rating Banku o 3 stopnie.

PODSTAWA PRAWNA: Par. 3 Ust. 1 Pkt 26 Rozporządzenie Ministra Finansów1) z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim (Dz. U. z dnia 28 lutego 2009 r.)
Fernando Bicho - Członek Zarządu

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »