Reklama

ZYWIEC (ZWC): Otrzymanie wyniku kontroli celno-skarbowej w ramach kontroli prowadzonej w stosunku do Spółki przez Naczelnika Śląskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Katowicach za 2012 r.

Raport bieżący nr 22/2019

Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

Zarząd Grupy Żywiec S.A. ("Spółka”) informuje, iż w dniu 09 grudnia 2019 r. doręczono mu Wynik Kontroli Celno-Skarbowej ("Wynik Kontroli") sporządzony w ramach kontroli celno-skarbowej, prowadzonej w Spółce przez Naczelnika Śląskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Katowicach (‘’ŚUCS”). Przedmiotowa kontrola obejmuje swoim zakresem zbadanie rzetelności deklarowanych podstaw opodatkowania, oraz prawidłowości obliczania i wpłacania podatku dochodowego od osób prawnych w latach 2010-2013 r., o której Spółka informowała w sprawozdaniach finansowych Grupy Żywiec S.A.

Reklama

Z analizy treści Wyniku Kontroli wynika, iż zdaniem ŚUCS w rozliczeniach podatkowych od osób prawnych za 2012 r. Spółka niewłaściwie ujęła:

(1) przychody i koszty związane z rozliczeniem opłat licencyjnych pomiędzy Spółką a Brandhouse Żywiec Sprzedaż i Dystrybucja Sp. z o.o. s.k.,

(2) koszty uzyskania przychodów związane z odpisami amortyzacyjnymi od znaków towarowych.

Spółka informuje, iż w oparciu o przedstawione wyliczenia ŚUCS, wysokość dodatkowego zobowiązania podatkowego z tytułu wskazanych nieprawidłowości wynosi ok. 52 milionów złotych z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych, oraz ok. 33 milionów złotych z tytułu odsetek. Spółka konsekwentnie nie zgadza się z ustaleniami zawartymi w Wyniku Kontroli, gdyż w opinii Zarządu wnioski ŚUCS zawarte w tym dokumencie nie znajdują uzasadnienia na gruncie obowiązujących przepisów prawa, a także dotychczasowego orzecznictwa sądów administracyjnych dotyczącego spraw o zbliżonym stanie faktycznym i prawnym. Dodatkowo, Spółka jest w posiadaniu indywidualnych interpretacji prawa podatkowego wydanych w imieniu Ministra Finansów potwierdzających zasadność podjętych przez Spółkę działań.

W konsekwencji, Spółka nie zgadza się z ustaleniami zawartymi w Wyniku Kontroli, dlatego też nie zamierza skorzystać z prawa do złożenia korekty deklaracji podatkowych zgodnie z treścią ustaleń Wyniku Kontroli i na dalszym etapie kwestionować ustalenia kontroli celno-skarbowej.

Spółka podaje informację do publicznej wiadomości, gdyż Wynik Kontroli stanowi istotny etap kontroli celno-skarbowej, której ostateczny wynik może mieć znaczenie dla wartości potencjalnych roszczeń odzwierciedlonych w księgach rachunkowych Spółki. Informacje o dalszych kluczowych etapach tego postępowania, Spółka będzie przekazywać w odrębnych raportach.

Podstawa prawna: art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2019-12-09Dariusz Tychowski Prokurent

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »