STALEXP (STX): Remont nawierzchni węzłów autostradowych i przejazdów awaryjnych - raport 33
Raport bieżący nr 33/2022
Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Zarząd Stalexport Autostrady S.A. (dalej: "Stalexport Autostrady S.A.” lub "Emitent”) informuje, że
w dniu 26 lipca 2022 roku został poinformowany przez Stalexport Autostrada Małopolska S.A. z siedzibą w Mysłowicach (dalej: "Zamawiający”) o wystawieniu w dniu 26 lipca 2022 roku przez Zamawiającego listu zatwierdzającego dla Pavimental Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Trzebini (32-540), ul. Dworcowa 2 (dalej: "Wykonawca").
Wystawienie ww. listu zatwierdzającego oznacza przyjęcie przez Zamawiającego oferty Wykonawcy złożonej w przetargu na realizację kontraktu ryczałtowego "HM-5-2022-Remont nawierzchni węzłów autostradowych i przejazdów awaryjnych” (dalej: "Kontrakt”).
Wartość Kontraktu wynosi 72.391.897,60 PLN netto (dalej: Zatwierdzona Kwota Kontraktowa Netto).
W ramach Kontraktu wykonane będą następujące Roboty:
˗ remont jezdni węzła autostradowego "Brzęczkowice” wraz z remontem obiektów mostowych M13P i M13L w km 349+728,
˗ remont jezdni węzłów autostradowych "Chrzanów”, "Mysłowice” i "Balin”,
˗ remont 15-stu przejazdów awaryjnych i wybranych 11-stu przejazdów technologicznych.
Wraz z listem zatwierdzającym wystawionym przez Zamawiającego przesłana została do podpisu przez Wykonawcę umowa (podpisana przez Zamawiającego w dniu 26 lipca 2022 roku) dotycząca realizacji Kontraktu, której treść jest zgodna ze wzorem przedstawionym w dokumentach przetargowych.
Zgodnie z klauzulą 27.2 instrukcji dla oferentów, powiadomienie przez Zamawiającego o przyjęciu oferty w liście zatwierdzającym będzie uznawane jako zawarcie Kontraktu, do czasu podpisania umowy przez Zamawiającego i Wykonawcę.
Warunkami Ogólnymi dla prowadzenia przedmiotowego Kontraktu będą “Warunki Kontraktu dla Budowy dla Robót Inżynieryjno-Budowlanych projektowanych przez Zamawiającego” Wydanie pierwsze z 1999 roku, opracowane przez Fédération Internationale des Ingénieurs-Conseils (FIDIC), egzemplarz w języku polskim (czwarte wydanie angielsko-polskie niezmienione 2008). Uzupełnieniem Warunków Ogólnych Kontraktu są Warunki Szczególne Kontraktu. Warunki Ogólne Kontraktu pozostają wiążące, o ile Warunki Szczególne Kontraktu nie stanowią inaczej. Warunki Ogólne Kontraktu i Warunki Szczególne Kontraktu łącznie stanowią Warunki Kontraktu.
Umowa przewiduje następujące kary umowne dla Wykonawcy:
1. kary za zwłokę - limit kar umownych na podstawie klauzuli 8.7 Warunków Kontraktu wynosi 10 % Zatwierdzonej Kwoty Kontraktowej Netto,
2. kary za nieusunięcie wad lub usterek w robotach w terminie - limit kar umownych na podstawie klauzuli 11.4 Warunków Kontraktu wynosi 10 % Zatwierdzonej Kwoty Kontraktowej Netto,
3. kary za bezzasadne utrudnienia w ruchu - limit kar umownych na podstawie klauzuli 8.13 Warunków Kontraktu wynosi 2 % Zatwierdzonej Kwoty Kontraktowej Netto.
Stalexport Autostrada Małopolska S.A. jest spółką w 100% zależną od Emitenta.
Podstawa prawna:
Art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE NR 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | ||
2022-07-26 | Emil Wąsacz | Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny | |||
2022-07-26 | Mariusz Serwa | Wiceprezes Zarząd, Dyrektor Finansowy | |||