Reklama

MBWS (MBW): SKONSOLIDOWANE OBROTY WYNIOSŁY 404,2 MLN EURO W 1. PÓŁROCZU 2013 - raport 16

Raport bieżący nr 16/2013

Podstawa Prawna: Inne uregulowania
KOMUNIKAT

SKONSOLIDOWANE OBROTY* WYNIOSŁY 404,2 MLN EURO W 1. PÓŁROCZU 2013

Beaucaire 6 sierpnia 2013 – Sprzedaż grupy Belvédère (Euronext Paris: BVD) w ciągu 1. półrocza 2013, wraz z podatkiem akcyzowym, osiągnęła 404,2 milionów euro w porównaniu do 429,5 miliona euro w analogicznym okresie roku poprzedniego i w porównywalnym zakresie (spadek o 5,9%). Pomijając wpływ kursu wymian walut, spadek wyniósł 5,8%. Obroty bez podatku akcyzowego wyniosły 252,9 milionów euro i były mniejsze o 3,2% (-3,1% przy stałym kursie) w stosunku do 1. półrocza 2012.

Reklama

Zmiany w najważniejszych krajach, w których działa Grupa

W Polsce (58,4% obrotów), sprzedaż w 1. półroczu uległa zmniejszeniu o 9,0% (podobnie przy stałym kursie), głównie z powodu słabszej kondycji rynku wódki. Po odliczeniu podatku akcyzowego, spadek sprzedaży wyniósł 5,4% (podobnie przy stałym kursie). Wódka

Krupnik, numer 1 na polskim rynku, utrzymała swoją pozycję z 14,2% udziałów w rynku pod koniec czerwca 20131.

W czerwcu 2013, wszystkie marki wódki sprzedawane przez Grupę osiągnęły w Polsce 17,5% udziałów w rynku.

We Francji (30,3% obrotów) sprzedaż zwiększyła się o 2,0%. Wzrost ten wynikał z sprzedaży Produktów Spirytusowych, których sprzedaż bardzo ucierpiała w I kwartale 2012 r. na skutek oczekiwanego przez klientów pod koniec 2011 r wzrostu podatku od alkoholu, który nastąpił 1 stycznia 2012 r. Natomiast sprzedaż działalności Wina odnotowała lekki spadek o 0,9% w stosunku do I półrocza 2012.

Litwa przedstawia 5,6 % obrotów Grupy i w dalszym ciągu umacnia swoją działalność.

W USA (2,3% obrotów) sprzedaż spadła o 18,2% (-17,7% przy stałym kursie) w wyniku znacznej sprzedaży zrealizowanej na początku 2012 r. w związku ze spodziewanym wzrostem cen w marcu 2012.

Dania (0,9% obrotów) odnotowała w 1. półroczu 2013 r. spadek działalności o 24,6% w stosunku do tego samego okresu 2012 r. Spadek ten wynika ze sprzedaży marki wódki Danzka 10 kwietnia 2013 r., co spowodowało zmniejszenie obrotów o 1,5 milionów euro, częściowo skompensowane przez 15% wzrost sprzedaży innych marek Grupy.

1 Źródło AC Nielsen

Krzysztof Tryliński - Prezes, Dyrektor Generalny Belvédère - oświadczył: «W trakcie pierwszego półrocza Grupa odnotowała zróżnicowane wyniki, jestem jednak przekonany, że będziemy kontynuować rozwój pomimo trudnego otoczenia gospodarczego na niektórych rynkach. Będziemy nadal realizować plan wdrożony cztery miesiące temu, mający na celu utrzymanie rentownego wzrostu w ramach autonomicznej i oddłużonej grupy.»

*Skonsolidowane dane z 1. półrocza 2013 uwzględniają wszystkie działalności Grupy. Są porównywalne z danymi przedstawionymi w ostatnich publikacjach. Dane nie zostały poddane audytowi.

Kontakt dla prasy:

FTI Consulting Strategic Communications

Tel. : +33 1 47 03 68 10

Guillaume Foucault – guillaume.foucault@fticonsulting.com

Yannick Duvergé – yannick.duverge@fticonsulting.com


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2013-08-08Krzysztof TrylińskiDyrektor Generalny Belvedere SAKrzysztof Tryliński

Załączniki

Archiwum.zip

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »