Reklama

ALCHEMIA (ALC): Stanowisko Zarządu Spółki Alchemia S.A. w sprawie podziału Spółki Walcownia Rur Andrzej Sp. z o.o. poprzez przeniesienie części majątku na Spółkę Alchemia S.A. - raport 204

Raport bieżący nr 204/2012
Podstawa prawna:

Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne

Zarząd Alchemia S.A. z siedzibą w Warszawie (dalej zwaną: "Emitentem"), w związku z zamiarem podziału Spółki Walcownia Rur Andrzej Sp. z o.o. z siedzibą w Zawadzkiem (Spółka Dzielona) poprzez przeniesienie części majątku Spółki Walcownia rur Andrzej Sp. z o.o. w postaci zorganizowanej części przedsiębiorstwa - oddziału Spółki Walcownia Rur Andrzej Sp. z o.o. funkcjonującego pod firmą Walcownia Rur Andrzej Sp. z o.o. Zakład Produkcji Oddział w Zawadzkiem (Zakład Produkcji) na Emitenta (Spółka Przejmująca), informuje, że wszelkie przesłanki ekonomiczne i prawne będące podstawą podjęcia decyzji o zamiarze podziału, wskazane w Planie Podziału Spółki Dzielonej, podanym przez Emitenta do publicznej wiadomości w raporcie bieżącym nr 154/2012 z dnia 26 września 2012 r. oraz w sprawozdaniu Zarządu Emitenta uzasadniającym podział, podanym przez Emitenta do publicznej wiadomości w raporcie bieżącym nr 163/2012 z dnia 4 października 2012 r., pozostają w pełni aktualne.

Reklama

Jednocześnie, Zarząd Emitenta informuje, że aktualne pozostają argumenty dotyczące korzyści związanych z realizacją podziału, tj. w szczególności:

1) Korzyści związane z przeniesieniem Zakład Produkcji na Spółkę Przejmującą dotyczące w szczególności:

a) uporządkowania i uproszczenia struktury działalności, co przełoży się na niższe koszty ogólne zarządu,

b) koncentracji działalności produkcyjnej w Spółce Przejmującej, co wzmocni pozycję przetargową Spółki Przejmującej względem kontrahentów i pozwoli na uzyskanie korzystniejszych cen,

c) osiągnięcia korzyści skali - konsolidacja działalności produkcyjnej w Spółce Przejmującej, w związku ze zjawiskiem faworyzowania przez kredytodawców dużych przedsiębiorstw, pozwoli na obniżenie kosztów pozyskania kapitału,

d)konsolidacji aktywów produkcyjnych w Spółce Przejmującej pozwoli na ich bardziej efektywne wykorzystanie,

e) obniżenia kosztów usług laboratoryjnych z uwagi na fakt, iż Spółka Przejmująca będzie mogła nabywać je również od konkurencyjnych podmiotów trzecich (outsourcing).

2) Korzyści związane z dalszym funkcjonowaniem Spółki Dzielonej i prowadzeniem przez nią działalności laboratoryjnej, dotyczące w szczególności:

a) podniesienia poziomu przychodów uzyskiwanych przez część przedsiębiorstwa, która pozostanie w Spółce Dzielonej, to jest przez część laboratoryjną - Zakład Laboratorium. Zakład Laboratorium, z uwagi na fakt, iż Spółka Dzielona nie będzie uzyskiwała dochodów z działalności produkcyjnej i będzie samodzielnie funkcjonować na rynku otrzyma impuls do obniżenia kosztów działalności laboratoryjnej oraz zwiększenia jej konkurencyjności,

b) bardziej efektywnego zarządzania zarówno częścią produkcyjną, jak również częścią laboratoryjną, tj. z uwagi na odrębny przedmiot działalności części produkcyjnej Spółki Dzielonej, to jest Zakładu Produkcji oraz części laboratoryjnej, to jest Zakładu Laboratorium, ich wyodrębnienie odpowiednio do Spółki Przejmującej oraz do Spółki Dzielonej pozwoli na bardziej efektywne zarządzanie zarówno częścią produkcyjną, jak również częścią laboratoryjną.

W związku z powyższym, Zarząd Emitenta ocenia pozytywnie wpływ planowanego podziału na dalszą działalność Emitenta i podtrzymuje stanowisko, że podział Spółki Dzielonej dokonany na warunkach wskazanych w Planie Podziału leży w interesie emitenta oraz akcjonariuszy Emitenta.

Zarząd Emitenta podtrzymuje swój wniosek o przyjęcie przez Walne Zgromadzenie Emitenta uchwały o podziale Spółki Dzielonej, zgodnie z projektem uchwały stanowiącym załącznik nr 2 do Planu Podziału oraz podanym do publicznej wiadomości w zawiadomieniu o zwołaniu Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Emitenta opublikowanym w raportach bieżących nr 193/2012 oraz 194/2012 z dnia 7 listopada 2012 r.

Podstawę prawną sporządzenia niniejszego raportu stanowi art. 56 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych (Dz. U. z 2005 r., Nr 184, poz. 1539, ze zm.).
Rafał Regulski - Wiceprezes Zarządu/ Dyr. ds. finansowych

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »