APATOR (APT): Strategia Grupy Apator na lata 2011-2013 - raport 41
Raport bieżący nr 41 / 2010
Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
Treść raportu:
Zarząd Apator SA przekazuje do publicznej wiadomości strategię Grupy Apator na lata 2011 - 2013, opracowaną z zachowaniem realizacji wizji i misji Grupy Apator.
Aspiracją Grupy Apator jest bycie liderem w segmencie aparatury łącznikowej i pomiarowej na rynku krajowym jak i na kluczowych rynkach zagranicznych.
W perspektywie najbliższych 3 lat Grupa Apator skoncentruje się na następujących strategicznych filarach:
1. Ekspansja geograficzna - kluczowe rynki dla Grupy Apator obejmujące Europę Środkową i Wschodnią, Rosję oraz kraje bałkańskie zostaną poszerzone o Niemcy, Benelux, Wielką Brytanię i Irlandię.
2. Rynek krajowy - zdobywanie nowych obszarów i sektorów.
3. Rozwój nowoczesnych produktów i usług - w zakresie wytwarzania aparatury łącznikowej Grupa Apator stanie się wiodącym europejskim specjalistą, natomiast w segmencie aparatury pomiarowej zostanie multiintegratorem dostarczającym innowacyjne systemy opomiarowania i odczytu zużycia energii elektrycznej, wody, ciepła i gazu.
4. Realizacja polityki jednej silnej marki firmowej "Apator".
Strategiczne cele Grupy Apator do uzyskania w 2013 r. kształtują się następująco:
a) w segmencie pomiarowym:
?- być w pierwszej czwórce dostawców aparatury pomiarowej w strategicznym regionie geograficznym,
- osiągnąć i utrzymać pozycję lidera w Polsce na rynku inteligentnych liczników i systemów w każdym z mediów,
- uzyskać przychody ze sprzedaży na poziomie 370 - 450 mln zł przy EBITDA 20 ? 25%,
- uzyskać 50% przychodów z eksportu,
- uzyskać silną pozycję marki Apator na strategicznych rynkach zagranicznych,
- zapewniać wysoką jakość wyrobów - poziom poniżej 0,5% reklamacji w skali rocznej dla liczników i systemów wszystkich mediów.
b) w segmencie łącznikowym:
- być w pierwszej trójce dostawców aparatury łącznikowej w strategicznym regionie geograficznym,
- utrzymać pozycję lidera na rynku aparatury łącznikowej w Polsce,
- uzyskać przychody ze sprzedaży na poziomie 150 - 160 mln zł przy EBITDA 20 - 25%,
- uzyskać 25% przychodów z eksportu,
- uzyskać silną pozycję marki Apator na strategicznych rynkach zagranicznych,
- zapewniać wysoką jakość wyrobów - poziom poniżej 0,1% reklamacji w skali rocznej.
Strategia uwzględnia wyłącznie wzrost organiczny Grupy Apator, natomiast nie obejmuje potencjalnych akwizycji.
Przekazana w niniejszym raporcie bieżącym strategia Grupy Apator nie jest prognozą wyników finansowych spółki publicznej w rozumieniu §5 ust. 1 pkt 25 Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych.