MAKARONPL (MAK): Strategia Grupy Makarony Polskie na lata 2010 - 2012 - raport 13
Raport bieżący nr 13/2010
Podstawa prawna:
Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
Zarząd Makarony Polskie S.A. przekazuje do publicznej wiadomości strategię Grupy Makarony Polskie na lata 2010-2012. Strategia została pozytywnie zaopiniowana przez Radę Nadzorczą.
Strategia została zbudowana przy założeniu realizacji misji Grupy:
"Chcemy być najlepsi w dostarczaniu wysokiej jakości smacznych i zdrowych produktów".
Strategiczne kierunki rozwoju w latach 2010-2012 to:
- Konsekwentne umacnianie pozycji w segmencie makaronów, przetworów warzywnych i owocowych oraz rozwój komplementarnych kategorii artykułów spożywczych,
- Zapewnienie kompleksowej współpracy z partnerami handlowymi poprzez oferowanie produktów pod markami należącymi do Grupy, jak też w segmencie private label,
- Rozwój oferty produktowej z zapewnieniem synergii w zakresie zaopatrzenia surowcowego, produkcji, dystrybucji oraz marketingu.
- Rozwój struktur sprzedaży i dystrybucji numerycznej na polskim rynku oraz zwiększenie sprzedaży eksportowej,
- Budowanie przewagi technologicznej i produkcyjnej poprzez inwestycje w innowacyjne rozwiązania oraz automatyzację i skalę działalności
- Zapewnienie rozwoju organicznego na poziomie co najmniej 20% rocznie oraz aktywne podejście do akwizycji, traktowanych jako ważny element wspomagający rozwój i ułatwiający osiągnięcie założonych celów strategicznych.
Strategicznym celem Grupy Makarony Polskie jest osiągnięcie i utrzymanie pozycji w pierwszej trójce największych dostawców poszczególnych kategorii produktów lub co najmniej 10% udział w polskim rynku.
Strategia przewiduje poszerzenie oferty o produkty wytwarzane na bazie surowców roślinnych (zbóż, warzyw, owoców), które są elementami zdrowej diety oraz są łatwe i szybkie w przygotowaniu.
Nowe marki i produkty Grupy Makarony Polskie będą tworzone w ramach rozwoju asortymentu, a także pozyskiwane poprzez akwizycje.
Ewentualne akwizycje ukierunkowane będą na wspomaganie rozwoju Grupy w strategicznych obszarach, tj. rynek makaronów, dań gotowych oraz nowych kategorii produktów wytwarzanych na bazie zbóż, warzyw i owoców.
Przewidywane formy finansowania rozwoju rozpatrywane będą w kontekście maksymalizacji wyniku na 1 akcję. Rozwój organiczny Spółka zamierza finansować ze środków własnych, natomiast dopuszcza emisję akcji lub obligacji zamiennych w przypadku realizacji akwizycji.
Bezpieczeństwo płynności ma zapewnić utrzymywanie zobowiązań oprocentowanych na poziomie maksymalnie 50% kapitałów własnych i nie więcej niż trzykrotność EBITDA. Grupa Makarony Polskie w dalszym ciągu zamierza aktywnie wykorzystywać środki z dotacji.
Strategia przewiduje osiągnięcie następujących celów finansowych w 2012 roku:
- co najmniej 300 mln zł przychodów w 2012 roku w stosunku do 117 551 tys. zł w roku 2009,
- osiągnięcie w 2012 roku 50% przychodów ze sprzedaży produktów markowych poprzez rozwój sieci sprzedaży oraz zwiększenie nakładów na komunikację
- systematyczna poprawa rentowności netto sprzedaży z 2% w 2009, przez 3% w 2010 r., do 4% w roku 2012
- wzrost wartości EBITDA z 8% w 2009 r., do 10% w 2010 r., do 12% w roku 2012
Szczegółową prezentację dotyczącą strategii Grupy Makarony Polskie na lata 2010-2012 przekazujemy w załączeniu.
Zastrzeżenie:
Prognozy i zapowiedzi zawarte w niniejszym raporcie są oparte na szeregu założeń oraz na szacunkach, które mimo iż uznawane przez Zarząd Makarony Polskie S.A. za wiarygodne, są zależne od okoliczności i warunków biznesowych, operacyjnych, ekonomicznych i rynkowych, z których wiele pozostaje poza kontrolą Grupy Makarony Polskie. Faktyczne wyniki mogą różnić się od przewidywanych.
Załączniki:
Plik;Opis
Paweł Nowakowski - Prezes Zarządu