MAKARONPL (MAK): Strategia Grupy Makarony Polskie na lata 2010 - 2012 - raport 13

Raport bieżący nr 13/2010
Podstawa prawna:

Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne

Zarząd Makarony Polskie S.A. przekazuje do publicznej wiadomości strategię Grupy Makarony Polskie na lata 2010-2012. Strategia została pozytywnie zaopiniowana przez Radę Nadzorczą.

Strategia została zbudowana przy założeniu realizacji misji Grupy:

"Chcemy być najlepsi w dostarczaniu wysokiej jakości smacznych i zdrowych produktów".

Strategiczne kierunki rozwoju w latach 2010-2012 to:

- Konsekwentne umacnianie pozycji w segmencie makaronów, przetworów warzywnych i owocowych oraz rozwój komplementarnych kategorii artykułów spożywczych,

Reklama

- Zapewnienie kompleksowej współpracy z partnerami handlowymi poprzez oferowanie produktów pod markami należącymi do Grupy, jak też w segmencie private label,

- Rozwój oferty produktowej z zapewnieniem synergii w zakresie zaopatrzenia surowcowego, produkcji, dystrybucji oraz marketingu.

- Rozwój struktur sprzedaży i dystrybucji numerycznej na polskim rynku oraz zwiększenie sprzedaży eksportowej,

- Budowanie przewagi technologicznej i produkcyjnej poprzez inwestycje w innowacyjne rozwiązania oraz automatyzację i skalę działalności

- Zapewnienie rozwoju organicznego na poziomie co najmniej 20% rocznie oraz aktywne podejście do akwizycji, traktowanych jako ważny element wspomagający rozwój i ułatwiający osiągnięcie założonych celów strategicznych.

Strategicznym celem Grupy Makarony Polskie jest osiągnięcie i utrzymanie pozycji w pierwszej trójce największych dostawców poszczególnych kategorii produktów lub co najmniej 10% udział w polskim rynku.

Strategia przewiduje poszerzenie oferty o produkty wytwarzane na bazie surowców roślinnych (zbóż, warzyw, owoców), które są elementami zdrowej diety oraz są łatwe i szybkie w przygotowaniu.

Nowe marki i produkty Grupy Makarony Polskie będą tworzone w ramach rozwoju asortymentu, a także pozyskiwane poprzez akwizycje.

Ewentualne akwizycje ukierunkowane będą na wspomaganie rozwoju Grupy w strategicznych obszarach, tj. rynek makaronów, dań gotowych oraz nowych kategorii produktów wytwarzanych na bazie zbóż, warzyw i owoców.

Przewidywane formy finansowania rozwoju rozpatrywane będą w kontekście maksymalizacji wyniku na 1 akcję. Rozwój organiczny Spółka zamierza finansować ze środków własnych, natomiast dopuszcza emisję akcji lub obligacji zamiennych w przypadku realizacji akwizycji.

Bezpieczeństwo płynności ma zapewnić utrzymywanie zobowiązań oprocentowanych na poziomie maksymalnie 50% kapitałów własnych i nie więcej niż trzykrotność EBITDA. Grupa Makarony Polskie w dalszym ciągu zamierza aktywnie wykorzystywać środki z dotacji.

Strategia przewiduje osiągnięcie następujących celów finansowych w 2012 roku:

- co najmniej 300 mln zł przychodów w 2012 roku w stosunku do 117 551 tys. zł w roku 2009,

- osiągnięcie w 2012 roku 50% przychodów ze sprzedaży produktów markowych poprzez rozwój sieci sprzedaży oraz zwiększenie nakładów na komunikację

- systematyczna poprawa rentowności netto sprzedaży z 2% w 2009, przez 3% w 2010 r., do 4% w roku 2012

- wzrost wartości EBITDA z 8% w 2009 r., do 10% w 2010 r., do 12% w roku 2012

Szczegółową prezentację dotyczącą strategii Grupy Makarony Polskie na lata 2010-2012 przekazujemy w załączeniu.

Zastrzeżenie:

Prognozy i zapowiedzi zawarte w niniejszym raporcie są oparte na szeregu założeń oraz na szacunkach, które mimo iż uznawane przez Zarząd Makarony Polskie S.A. za wiarygodne, są zależne od okoliczności i warunków biznesowych, operacyjnych, ekonomicznych i rynkowych, z których wiele pozostaje poza kontrolą Grupy Makarony Polskie. Faktyczne wyniki mogą różnić się od przewidywanych.

Załączniki:

Plik;Opis
Paweł Nowakowski - Prezes Zarządu

Załączniki

Dokument.pdf
Emitent
Dowiedz się więcej na temat: makarony | Raport bieżący | Polskie | Makarony Polskie SA

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »