Reklama

PKOBP (PKO): Strategia PKO Banku Polskiego S.A. na lata 2016-2020 „Wspieramy rozwój Polski i Polaków” - raport 55

Raport bieżący nr 55/2016

Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

Raport nr 55/2016 – Strategia PKO Banku Polskiego S.A. na lata 2016-2020 "Wspieramy rozwój Polski i Polaków”

Podstawa prawna – art. 17 ust. 1 MAR

Treść raportu:

Zarząd PKO Banku Polskiego S.A. (dalej: "Bank”) informuje o głównych celach i założeniach strategii rozwoju Banku na lata 2016-2020 (dalej: "strategia”), przyjętej przez Zarząd i zatwierdzonej przez Radę Nadzorczą Banku.

Do końca 2020 r. Bank zamierza:

Reklama

• osiągnąć rentowność kapitału własnego (ROE) powyżej 10%,

• obniżyć wskaźnik kosztów do dochodów (C/I) do poziomu poniżej 45%,

• utrzymać koszty ryzyka w przedziale 75-85 p.b.,

• efektywnie i racjonalnie zarządzać adekwatnością kapitałową, tak by poziomy wskaźników TCR i CET1 kształtowały się powyżej wymogów regulacyjnych i nadzorczych oraz jednocześnie umożliwiały wypłatę dywidendy.

Zajmując pozycję niekwestionowanego lidera rynku bankowego w Polsce oraz utrzymując pozycję lidera we wszystkich kluczowych segmentach rynku, Bank adresuje wyzwania do 2020 r. w celach strategicznych:

• wspieranie rozwoju polskiej przedsiębiorczości szczególnie w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw,

• satysfakcja klienta,

• wzrost liczby klientów korzystających z rozwiązań cyfrowych,

• proste i sprawne procesy – "szybciej i bez papieru”,

• najlepszy pracodawca,

• innowacyjność i nowe źródła przychodów,

• lider współpracy w obszarze cyberbezpieczeństwa.

Dzięki strategii opartej na dźwigniach zrównoważonego rozwoju PKO Bank Polski w 2020 r. będzie:

1. … dopasowany do potrzeb Twoich i Twojego biznesu

Blisko klienta – Prosta i transparentna oferta oraz intuicyjne procesy; wysokiej klasy doradztwo; elastyczne rozwiązania cenowe; intuicyjne i szybkie procesy sprzedażowe oraz obsługowe; kanały interakcji z klientem dopasowane do potrzeb.

2. … dostępny zawsze i wszędzie, gdzie tego potrzebujesz

Doskonałość dystrybucyjna – Nowoczesność a zarazem bliskość i lokalny charakter fizycznej sieci dystrybucji; najwyższej klasy doświadczenia w kanałach cyfrowych; integracja pomiędzy kanałami i wsparcie procesów wysokiej klasy narzędziami.

3. … rosnący stabilnie dzięki efektywnym procesom wewnętrznym

Sprawność operacyjna - Szybkość i sprawność decyzyjna na bazie wysokiej jakości danych i narzędzi analitycznych; automatyzacja i dematerializacja procesów – wygodnie i bez zbędnych wydruków ("Bank bez papieru dla klientów i pracowników”). Maksymalizacja efektywnego wykorzystania kapitału.

4. … otwarty i dynamiczny, przyjazny i atrakcyjny jako pracodawca

Nowoczesna organizacja - Nowoczesna kultura pracy i angażujące przywództwo katalizatorem zmian; przyjazne i inkluzywne miejsce pracy wspierające różnorodność; koleżeństwo oraz zaufanie do siebie powiązane z odpowiedzialnością; nowoczesne narzędzia wypierające biurokrację.

5. … innowacyjny dla klientów i dla polskiej gospodarki

Innowacje i technologie – Aktywne uczestniczenie w kreowaniu nowych standardów w skali rynku; innowacyjne narzędzia dla klientów i organizacji; wzmacnianie roli instytucji zaufania publicznego i przeciwdziałanie cyberzagrożeniom.

6. … wiodący w obszarze produktów finansowych i usług dodanych

Rozszerzanie modelu biznesowego – Nowe strumienie przychodów pozaodsetkowych; nowe rynki i obszary działania w myśl podążania za potrzebami klientów; rozszerzanie dostępności oferty spółek z Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego.

Bank będzie nadal łączył troskę o wzrost wartości dla akcjonariuszy z zaangażowaniem społecznym i stawiał na zrównoważony rozwój. W codziennej pracy będzie integrował cele biznesowe z działaniami na rzecz wszystkich grup interesariuszy, przy jednoczesnym zaangażowaniu w inicjatywy społeczne. Kluczowym fundamentem budowania dialogu z klientami, pracownikami, akcjonariuszami i otoczeniem społecznym, będą wartości Banku oraz transparentna komunikacja.

Zastrzeżenie prawne:

Bank informuje jednocześnie, że niniejsze cele i założenia strategii Banku nie stanowią prognozy lub szacunku wyników, w tym finansowych i odnoszą się jedynie do zamierzonych kierunków działania Banku w latach 2016-2020.


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2016-11-03Zbigniew Jagiełło Prezes Zarządu Banku

Dowiedz się więcej na temat: PKO Bank Polski

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »