Reklama

GINOROSSI (GRI): Strategiczne założenia i plany rozwoju Grupy GINO ROSSI na lata 2017-2019

Raport bieżący nr 2/2017

Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

Zarząd GINO ROSSI SA z siedzibą w Słupsku ("Spółka") przekazuje do publicznej wiadomości strategiczne założenia i plany rozwoju Grupy GINO ROSSI na lata 2017-2019 ("Plany rozwoju").

Reklama

W ocenie Zarządu w najbliższych latach dojdzie do strukturalnych zmian na rynku sprzedaży detalicznej. Zgodnie z globalnymi trendami dynamicznie będzie rozwijał się handel internetowy. W związku z tym Zarząd chce wykorzystać potencjał marki Gino Rossi oraz Simple do dalszego rozwoju kanału e-commerce i B2B, a jednocześnie zarządzać optymalną siecią sprzedaży o stabilnej rentowności.

Głównym celem strategicznym jest poprawa rentowności Grupy oraz wzrost wartości Spółki dla akcjonariuszy.

Kluczowe założenia strategiczne:

- Rozwój marek GINO ROSSI oraz SIMPLE

- Dalsza poprawa marży poprzez zmniejszenie jednostkowego kosztu wytworzenia

- Poprawa rentowności EBITDA oraz poprawa konwersji EBITDA na CF operacyjny

- Multi-kanałowość sprzedaży

- Koncentracja działań sprzedażowych i marketingowych na najbardziej rentownych i wzrostowych kanałach sprzedaży (szczególnie kanale e-commerce) przy jednoczesnej optymalizacji kanałów o wysokiej absorbcji gotówki (stacjonarny kanał detaliczny).

- CAGR skonsolidowanej sprzedaży Grupy 2016-2019: 6-10%

- W roku 2017 Grupa planuje przeznaczyć na inwestycje 7,3 MLN PLN a w latach 2018-2019 średniorocznie 5,5 MLN PLN z przeznaczeniem na : rozwój kanału e- commerce , selektywne otwarcia sklepów , rozwój własnego sourcingu produktowego

• Optymalizacja stacjonarnego kanału detalicznego:

- selektywny rozwój sieci salonów w Polsce (zamknięcia i otwarcia wybranych lokalizacji) oraz wzrost powierzchni w Czechach

- zwiększenie powierzchni ekspozycyjnej, średnia powierzchnia nowo otwieranych salonów 180-200 m2

- poszerzenie asortymentu (przede wszystkim akcesoria oraz obuwie o charakterze weekendowo sportowym )

- finalizacja pełnego wdrożenia tzw. omnichannel

• Dalszy rozwój kanału e-commerce

- wykorzystanie zjawiska przenikania się kanałów sprzedaży

- wzrost wartości sprzedaży własnego sklepu internetowego

- selektywna współpraca z zewnętrznymi sklepami internetowymi

- poszerzenie asortymentu o wysoko marżowe akcesoria drobne

- wykorzystanie rozwoju technologicznego w dziedzinie IT

- wejście na rynki zagraniczne

• Kontynuowanie rozwoju kanału B2B

- projektowanie i produkcja kolekcji na zlecenie

- produkty reklamowe dla firm i instytucji

- sprzedaż w kanale B2B poza granicami Polski

W związku z wdrożeniem i realizacją powyższych działań, Zarząd Gino Rossi S.A. stawia sobie następujące cele finansowe:

- wzrost rentowności EBITDA, między innymi dzięki korzystniejszemu miksowi kanałów sprzedaży (wzrost udziału kanałów o wyższej rentowności EBITDA),

- poprawa konwersji EBITDA na CF operacyjny

- sprowadzenie wskaźnika dług netto /EBITDA poniżej 2 do 2019.

Przekazane w niniejszym raporcie bieżącym założenia strategiczne stanowią cel, jaki stawia Zarząd Gino Rossi S.A. w związku z wdrożeniem i realizacją prezentowanych działań. Prezentowane w niniejszym raporcie bieżącym założenia finansowe nie stanowią prognozy wyników finansowych.


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2017-01-11Tomasz MalickiPrezes Zarządu
2017-01-11Paweł UrbaniakWiceprezes Zarządu

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »