Reklama

PRYMUS (PRS): Ustanowienie zabezpieczeń na majątku Spółki - raport 15

Raport bieżący nr 15/2018

Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

Zarząd Prymus S.A. z siedzibą w Tychach ("Spółka”) w nawiązaniu do raportu ESPI nr 12/2018 z dnia 19 września 2018 r. (w którym Spółka poinformowała o otrzymaniu decyzji w sprawie zabezpieczenia potencjalnych zaległości podatkowych Spółki z tytułu podatku od towarów i usług za poszczególne okresy 2014 roku wraz z odsetkami) informuje, iż w dniu dzisiejszym, tj. 23 listopada 2018 r. Spółka otrzymała zawiadomienia z Sądu Rejonowego w Oświęcimiu V Wydział Ksiąg Wieczystych, w sprawie ustanowienia w dniach 15 i 16 listopada 2018 r. hipotek przymusowych na rzecz Naczelnika Drugiego Śląskiego Urzędu Skarbowego w Bielsku-Białej, jako organu reprezentującego Skarb Państwa w łącznej sumie 3.261.307,50 zł z tytułu należności głównej i odsetek z tytułu zaległości w podatku od towarów i usług za lipiec 2014 r., październik 2014 r., listopad 2014 r., a także z tytułu nienależnie otrzymanego zwrotu w podatku od towarów i usług za sierpień 2014 r. Hipoteki przymusowe (odrębnie dla każdego miesiąca) zostały ustanowione na posiadanej przez Spółkę nieruchomości gruntowej położonej w Oświęcimiu.

Reklama

Zarząd przypomina, iż ustanowienie hipotek przymusowych związane jest z wydaną przez Naczelnika Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Olsztynie decyzją o zabezpieczeniu na majątku Spółki, w związku z prowadzoną kontrolą celno-skarbową wszczętą 4 grudnia 2017 r. pod kątem przestrzegania przez Spółkę przepisów ustawy o podatku od towarów i usług za poszczególne okresy rozliczeniowe od stycznia do grudnia 2014 r. Kontrola jest aktualnie w toku. Nie wydano decyzji, która definitywnie określałyby wysokość ewentualnej zaległości podatkowej. Ustanowione zabezpieczenia są standardowym instrumentem przysługującym organom podatkowym przed wydaniem decyzji.

Zarząd jednocześnie wskazuje, iż Spółka dochowała należytej staranności w zakresie rozliczeń z tytułu podatku od towarów i usług za 2014 r. Działalność prowadzona była zgodnie z prawem, a wszystkie zobowiązania podatkowe były wypełniane należycie i w wymagalnych terminach. Dodatkowo Zarząd zaznacza, iż w październiku 2014 r. miała miejsce w Spółce kontrola miesięcy lipiec i sierpień 2014 r., która nie wykazała żadnych nieprawidłowości.


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2018-11-23Ewa KoboskoPrezes ZarząduEwa Kobosko

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »