PHARMENA (PHR): Wprowadzenie do sprzedaży produktów Spółki na terenie Chin na platformie internetowej T-mall. - raport 40
Raport bieżący nr 40/2019
Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Zarząd Pharmena S.A. w nawiązaniu do raportu bieżącego nr 20/2017 opublikowanego w dniu 19 grudnia 2017 r. w systemie ESPI pt. "Przedłużenie wyłączności na dystrybucję produktów w Chinach, Hong Kongu, Makao oraz na Tajwanie", informuje, iż pierwsze produkty Spółki zostały wprowadzone do sprzedaży na terenie Chin, Hong Kongu, Makao oraz na Tajwanie przez chińskiego dystrybutora na platformie internetowej T-mall - będącej największą platformą w Azji handlu detalicznego dla klientów indywidualnych (B2C) i piątą najczęściej odwiedzaną stroną internetową świata. Jednocześnie spółka informuje, że platforma T-mall jest drugą platformą po Taobao, na której można kupić na rynku chińskim produkty z portfela Spółki.
W ocenie Zarządu wprowadzenie do sprzedaży przez dystrybutora chińskiego na platformie internetowej T-mall może mieć w ciągu kilku najbliższych lat istotny wpływ na zwiększenie sprzedaży produktów Spółki w Azji. Współpraca z dystrybutorem chińskim ma na celu dalszą ekspansję na nowe rynki zbytu poza granice kraju, co stanowi jeden z elementów realizacji Strategii Spółki w zakresie poszerzenia kanałów dystrybucji produktów.
Tmall:
Internetowa platforma sprzedaży Tmall.com, to chińskojęzyczna strona internetowa dla handlu detalicznego online dla klientów indywidualnych (B2C), prowadzona w Chinach przez Alibaba Group. Jest to platforma dla lokalnych chińskich i międzynarodowych firm do sprzedaży towarów markowych konsumentom w Chinach kontynentalnych, Hongkongu, Makau i na Tajwanie. Jest największą platforma w Azji handlu detalicznego dla klientów indywidualnych (B2C). Ma ponad 500 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. Według Alexy* jest to piąta najczęściej odwiedzana strona internetowa świata.
* Alexa Internet, Inc. to amerykańska firma analizująca ruch internetowy z siedzibą w San Francisco. Jest spółką zależną Amazon.
Powyższą informację podano, ponieważ wprowadzenie do sprzedaży produktów Spółki na terenie Chin przez chińskiego dystrybutora na platformie internetowej T-mall może mieć istotny wpływ na osiągane przez Pharmena S.A. przychody ze sprzedaży produktów.
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | ||
2019-09-16 | Konrad Palka | Prezes Zarządu | |||
2019-09-16 | Marzena Wieczorkowska | Wiceprezes Zarządu | |||