Reklama

PHARMENA (PHR): Wprowadzenie do sprzedaży w Polsce suplementu diety MENAVITIN CARDIO

Raport bieżący nr 30/2018

Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

Zarząd PHARMENA S.A. (Emitent) w nawiązaniu: do raportu bieżącego nr 23/2018 pt. "Strategia wprowadzenia do sprzedaży suplementów diety 1-MNA w Polsce i Europie” opublikowanego w dniu 26 września 2018 r. w systemie ESPI, do raportu bieżącego nr 19/2018 pt. "Publikacja rozporządzenia Komisji Europejskiej ws. autoryzacji 1-MNA jako nowego składnika żywności” opublikowanego w dniu 13 sierpnia 2018 r. w systemie ESPI oraz do raportu bieżącego nr 17/2018 pt. "Zlecenie produkcji pierwszej partii suplementu diety opartego o innowacyjny składnik żywności 1-MNA” opublikowanego w dniu 26 września 2018 r. w systemie ESPI, informuje, iż Emitent rozpoczął wprowadzanie w Polsce do sprzedaży suplementu diety MENAVITIN CARDIO opartego o innowacyjny, chroniony prawem patentowym składnik żywności 1-MNA.

Reklama

MENAVITIN CARDIO to pierwszy z suplementów diety w ramach marki parasolowej MENAVITIN. Produkt polecany jest osobom dorosłym, chcącym wesprzeć prawidłowe funkcjonowanie serca. Jego dystrybucja odbywać się będzie w kanale aptecznym za pośrednictwem hurtowni farmaceutycznych, sieci aptek, aptek internetowych oraz jest on także dostępny w sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego www.menavitin.pl (który należy do Emitenta).

Emitent jest pierwszą polską spółką, która przeprowadziła proces rejestracji innowacyjnej cząsteczki jako nowej żywności na terenie całej Unii Europejskiej. Grupa Kapitałowa Emitenta planuje budowę w Polsce silnej marki o nazwie MENAVITIN dla suplementów diety opartych na innowacyjnej cząsteczce 1-MNA. Zakłada się zbudowanie marki MENAVITIN jako marki parasolowej i wprowadzanie produktów combo tj. połączenia cząsteczki 1-MNA z wiodącą molekułą na rynku w danym wskazaniu. W najbliższych 12 miesiącach planuje się rozwój portfela produktów poprzez wprowadzenie do sprzedaży ośmiu innowacyjnych produktów w ramach marki parasolowej. Szacuje się, że rynek suplementów diety w Polsce zwiększy swoją wartość w 2023 r. do 3,67 mld PLN (z 2,89 mld PLN w 2017 r.). Potencjalna wartość rynku dla planowanych kategorii suplementów MENAVITIN w 2017 roku wynosiła ok. 490 mln PLN.

Grupa Kapitałowa Emitenta planuje w najbliższych miesiącach wprowadzenie suplementu MENAVITIN CARDIO pod własną marką MENAVITIN lub w ramach współpracy tzw. white label (sprzedaż suplementów pod marką partnera handlowego) do sprzedaży na rynkach Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Sprzedaż na tych rynkach będzie się odbywać za pośrednictwem spółki zależnej Menavitin GmbH, zarejestrowanej w lipcu 2018 r. w Niemczech. W latach 2019-2021 planuje się uruchomienie przynajmniej trzech kolejnych spółek zależnych odpowiedzialnych za sprzedaż w danym kraju lub części Europy (Włochy, Francja, Belgia, Wielka Brytania, Irlandia) ze względu na specyfikę poszczególnych rynków zbytu (różne preferencje konsumentów).

Informację podano ze względu na fakt, iż rozpoczęcie sprzedaży w Polsce suplementu diety MENAVITIN CARDIO jest jednym z elementów realizacji strategii wprowadzenia do sprzedaży w Polsce, jak i na rynkach krajów Unii Europejskiej suplementów diety opartych na innowacyjnej cząsteczce 1-MNA, co może mieć istotny wpływ na przychody Grupy Kapitałowej Emitenta w ciągu kilku najbliższych lat.


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2018-12-11Konrad PalkaPrezes Zarządu
2018-12-11Marzena WieczorkowskaWiceprezes Zarządu

Dowiedz się więcej na temat: cardio

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »