Reklama

REDAN (RDN): Wstępna informacja o sprzedaży Grupy Redan w listopadzie 2019 r.

Raport bieżący nr 50/2019

Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

Zarząd Redan S.A. informuje, iż:

Reklama

Sprzedaż towarów Top Secret w listopadzie 2019 r. wyniosła łącznie ok. 21 mln zł i była niższa o ok. 7% porównując do listopada poprzedniego roku. W ujęciu narastającym sprzedaż Top Secret wyniosła ok. 209 mln zł i była ok. 2% niższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie w listopadzie 2019 wyniosły 2,6 mln zł co oznacza spadek o 27% w stosunku do listopada 2018 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepów internetowych Top Secret wyniosła 29,5 mln zł i była ok. 6% niższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

W listopadzie sprzedaż w sklepach Top Secret w Polsce była na zbliżonym poziomie w porównaniu do roku poprzedniego, przy analogicznej wielkości sieci. Na towarach z kolekcji jesień/zima 2019 r. po raz pierwszy w tym roku wypracowano r./r. wyższą o kilka punktów procentowych marżę handlową. Ze względu jednak na 11% udział w listopadzie w sprzedaży w sklepach Top Secret PL towarów z poprzednich sezonów, wobec 1% rok temu, łączna marża procentowa uzyskana na wszystkich kolekcjach jest na porównywalnym poziomie r./r.

Sytuację w e-commerce w listopadzie lepiej odzwierciedla poziom zamówień klientów, który zmniejszył się o 6% r./r., niż zmiana poziomu sprzedaży, ze względu na przesunięcie momentu zaewidencjonowania sprzedaży towarów zamówionych podczas istotnych akcji promocyjnych Black Friday i Cyber Monday. W 2018 r. akcje te miały miejsce w przedostatnim tygodniu listopada, a zatem sprzedaż została zaewidencjonowana jeszcze w listopadzie. W 2019 r. zamówienia zebrane podczas Black Friday, ze względu na układ kalendarza, zostały wysłane w dużej części już w grudniu, w którym także przypadał już Cyber Monday.

Wyniki listopada są także obciążone transakcją hurtowej sprzedaży towarów z lat ubiegłych. Grupa poniosła na niej stratę w wysokości 0,6 mln zł, co obniży łączną marżę wygenerowaną w tym miesiącu.

Powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec listopada 2019 wyniosła 34,1 tys. m2, tj. była o 8% niższa niż w tym samym momencie 2018 r. Powierzchnia sklepów Top Secret w Polsce pozostała na tym samym poziomie r./r., a zmniejszyła się za granicą i punktów outletowych.

W związku z zakończeniem sprawowania kontroli (w rozumieniu Międzynarodowego Standardu Sprawozdawczości Finansowej 10 Skonsolidowane Sprawozdania Finansowe) z dniem 18 lipca 2019 r. nad spółką TXM SA w restrukturyzacji (raport bieżący nr 46/2019 z 27 września 2019r.) dane dotyczące sprzedaży tej spółki nie są publikowane przez Redan S.A. Raporty okresowe za poszczególne okresy 2019 Grupy Kapitałowej Redan uwzględniają przychody ze sprzedaży towarów grupy kapitałowej TXM SA w restrukturyzacji do dnia zakończenia kontroli w wysokości 123 mln zł z działalności kontynuowanej.

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2019-12-05Bogusz KruszyńskiPrezes ZarząduBogusz Kruszyński

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »