Reklama

PMPG (PGM): Wszczęcie postępowania sądowego przeciwko Emitentowi i spółce zależnej od Emitenta - raport 43

Raport bieżący nr 43/2012
Podstawa prawna:

Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe

Zarząd spółki pod firmą Platforma Mediowa Point Group S.A. z siedzibą w Warszawie (Emitent) informuje, że w dniu 4 września 2012 roku Emitent oraz zależna od Emitenta spółka pod firmą Agencja Wydawniczo-Reklamowa "WPROST" sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (AWR WPROST), otrzymując odpisy pozwu, powzięli informację o wszczęciu przeciwko Emitentowi oraz AWR WPROST postępowania sądowego z powództwa spółki pod firmą Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie oraz Tomasza Lisa prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Tomasz Lis Deadline Productions z siedzibą w Konstancinie-Jeziornie. Przedmiotem postępowania jest zakazanie i usunięcie skutków działań stanowiących czyny nieuczciwej konkurencji, naruszenie praw autorskich, naruszenie dóbr osobistych oraz odszkodowanie i zadośćuczynienie. Powodowie złożyli także wnioski o zabezpieczenie roszczeń. Jak wynika z otrzymanego przez Emitenta i AWR WPROST pozwu postępowanie zostało wszczęte w dniu 20 czerwca 2012 roku.

Reklama

Wartość przedmiotu sporu określona w pozwie wynosi 12.045.000 zł (dwanaście milionów czterdzieści pięć tysięcy złotych), składają się na nią następujące roszczenia:

a) Kwota 80.000 zł - od AWR WPROST na rzecz Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. - tytułem odszkodowania za szkodę polegającą na utracie sponsorów dla planowanej akcji "Fajna Polska", spowodowaną rozpowszechnianiem nieprawdziwych informacji i naruszeniem dóbr osobistych,

b) Kwota 120.000 zł - od AWR WPROST na rzecz Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. - tytułem odszkodowania za szkodę w postaci kosztów działań ukierunkowanych na ochronę dobrego imienia, która to szkoda została spowodowana rozpowszechnianiem nieprawdziwych informacji i naruszeniem dóbr osobistych,

c) Kwota 5.000.000 zł - solidarnie od Emitenta i AWR WPROST na rzecz Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. - tytułem odszkodowania za szkodę spowodowaną rozpowszechnianiem nieprawdziwych informacji i naruszeniem dóbr osobistych,

d) Kwota 1.000.000 zł - solidarnie od Emitenta i AWR WPROST na rzecz Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego - tytułem odpowiedniej sumy pieniężnej za rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji z naruszeniem interesów strony powodowej,

e) Kwota 2.000.000 zł - solidarnie od Emitenta i AWR WPROST na rzecz Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. - tytułem zadośćuczynienia za naruszenie dóbr osobistych,

f) Kwota 200.000 zł - solidarnie od Emitenta i AWR WPROST na rzecz Tomasza Lisa - tytułem zadośćuczynienia za naruszenie dóbr osobistych,

g) Kwota 1.000.000 zł - solidarnie od Emitenta i AWR WPROST na rzecz Fundacji Słoneczna Akademia - tytułem odpowiedniej sumy pieniężnej za naruszenie dóbr osobistych,

h) Kwota 100.000 zł - solidarnie od Emitenta i AWR WPROST na rzecz Fundacji Faktu Od Serca- tytułem odpowiedniej sumy pieniężnej za naruszenie dóbr osobistych,

i) Kwota 120.000 zł - od AWR WPROST na rzecz Tomasza Lisa oraz Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. - tytułem trzykrotności stosownego wynagrodzenia za naruszenie autorskich praw majątkowych,

j) Kwota 90.000 zł - od AWR WPROST na rzecz Tomasza Lisa oraz Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. - tytułem trzykrotności stosownego wynagrodzenia za naruszenie autorskich praw majątkowych,

k) Kwota 90.000 zł - od Emitenta na rzecz Tomasza Lisa oraz Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. - tytułem trzykrotności stosownego wynagrodzenia za naruszenie autorskich praw majątkowych,

l) Kwota 200.000 zł - solidarnie od Emitenta i AWR WPROST na rzecz Tomasza Lisa - tytułem zadośćuczynienia za zawinione naruszenie autorskich praw majątkowych,

m) Kwota 2.045.000 zł - jest to równowartość majątkowych roszczeń niepieniężnych powodów.

Jak wynika z otrzymanego przez Emitenta i AWR WPROST zarządzenia Sądu o doręczeniu odpisów pozwu powodowie cofnęli powództwo w zakresie żądania zapłaty kwoty w wysokości 3.315.000 zł (odnośnie roszczeń określonych w punktach d, f, g, h, k, l oraz części m). Po cofnięciu części powództwa przez powodów aktualna wartość przedmiotu sporu wynosi łącznie 8.730.000 zł (osiem milionów siedemset trzydzieści tysięcy złotych).

Zarząd Emitenta przedstawia stanowisko Emitenta, a także stanowisko AWR WPROST w sprawie przedmiotowego roszczenia.

W ocenie Emitenta roszczenie spółki Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. oraz Tomasza Lisa jest w całości bezzasadne. Przede wszystkim Emitent podziela stanowisko Sądu Okręgowego w Krakowie wyrażone w uzasadnieniu postanowienia z dnia 24 sierpnia 2012 roku w przedmiocie odmówienia powodom udzielenia zabezpieczeń roszczeń. Jak wskazał Sąd roszczenia powodów nawet nie zostały w wystarczający sposób uprawdopodobnione - w szczególności co do ich wysokości. Co więcej Emitent zaprzecza jakoby jakiekolwiek podejmowane przez Emitenta działania wypełniały znamiona czynów nieuczciwej konkurencji, naruszenia dóbr osobistych powodów czy jakichkolwiek innych czynów bezprawnych. Emitent informuje, że wszelkie podejmowane przez Emitenta lub AWR WPROST czynności miały na celu obronę interesów przedsiębiorstw Emitenta oraz AWR WPROST w związku z czynnościami spółki Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. i Tomasza Lisa skierowanymi przeciwko AWR WPROST po rozwiązaniu przez AWR WPROST współpracy z Tomaszem Lisem, zajmującym stanowisko redaktora naczelnego wydawanego przez AWR WPROST tygodnika "Wprost". Czynności powodów polegały m.in. na nawiązaniu pomiędzy powodami współpracy w przedmiocie kierowania przez Tomasza Lisa redakcją tygodnika "Newsweek", a następnie składaniu przez Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o. ofert współpracy i zatrudnianiu dotychczasowych pracowników i współpracowników AWR WPROST, w tym w szczególności autorów tekstów tygodnika "Wprost". Emitent informuje, że w wyniku działań podejmowanych przez powodów, w ciągu krótkiego okresu po rozwiązaniu przez AWR WPROST współpracy z Tomaszem Lisem w redakcji konkurencyjnego dla tygodnika "Wprost" tygodnika "Newsweek" wydawanego przez Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. zatrudnionych zostało bądź podjęło współpracę 25 dotychczasowych współpracowników tygodnika "Wprost", co stanowiło około 50 % całej ówczesnej redakcji tygodnika "Wprost". W ocenie Emitenta czynności te były zamierzonym działaniem przeciwko interesom Emitenta i AWR WPROST i wymagały podjęcia stosownych kroków prawnych i faktycznych. O podjęciu przez Emitenta stosownych działań mających na celu ochronę jego interesów Emitent informował raportem bieżącym nr 20/2012 z dnia 2 marca 2012 roku.

Emitent ponadto nie zgadza się ze stanowiskiem powodów jakoby naruszył ich prawa autorskie. Emitent informuje, że rzekome naruszenie miałoby mieć związek z prowadzeniem przez Emitenta akcji społecznej pod nazwą "POLSKA OK!". Twierdzenia powodów jakoby Tomasz Lis był pomysłodawcą akcji i autorem używanego na rzecz przedmiotowej akcji logo są w ocenie Emitenta nieuprawnione i nie zasługują na uwzględnienie w jakiejkolwiek części.

Emitent informuje, iż celem obrony własnych interesów i dochodzenia przysługujących roszczeń Emitent i AWR WPROST uważają za zasadne złożenie powództwa wzajemnego przeciwko powodom.

Wartość przedmiotu sporu przekracza kwotę odpowiadającą równowartości 10% kapitałów własnych Emitenta.
Michał M. Lisiecki - Prezes Zarządu

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »