Reklama

BRAND24 (B24): Wybrane dane operacyjne Grupy Kapitałowej Brand 24 za IV kwartał 2021 r. - raport 1

Raport bieżący nr 1/2022

Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

Zarząd Brand 24 S.A. [Spółka, Emitent] informuje, że w związku z realizowanym obecnie procesem aktualizacji cennika produktowego dla poszczególnych grup klientów oraz wdrażaniem kolejnych nowości produktowych podjął decyzję o zmianie zakresu raportowanych danych operacyjnych podsumowujących zakończone kwartały roku obrotowego. Zmiana polityki cenowej wpływa, według Zarządu, na miarodajność podawanych danych i ich przydatność w ocenie sytuacji Spółki. W związku z powyższym Emitent będzie prezentować po zakończeniu każdego kwartału w trybie raportu bieżącego:

Reklama

i] wartości miesięcznych powtarzalnych przychodów tj. wskaźnika MRR [Monthly Recurring Revenue] na koniec danego kwartału;

ii] wartości średniego miesięcznego przychodu operacyjnego przypadającego na użytkownika tj. wskaźnika ARPU [Average Revenue Per User] na koniec danego kwartału;

iii] oraz, w uzupełnieniu powyższych danych, informację nt. liczby klientów na koniec danego kwartału.

W opinii Zarządu Spółki dane oparte na ww. wskaźnikach przyczynią się do lepszej prezentacji efektów działalności Grupy Kapitałowej Emitenta w trakcie danego kwartału.

Jednocześnie w związku z zakończeniem w dniu 17-01-2022 r. procesu agregacji ww. danych operacyjnych, Zarząd Emitenta przekazuje do publicznej wiadomości dane operacyjne dotyczące skali działalności Spółki oraz spółki zależnej w IV kwartale 2021 r.

Wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów [MRR] na koniec IV kwartału 2021 r. wyniosła 1.373 mln PLN, co oznacza wzrost o 236 tys. PLN, czyli o 21% w ujęciu rok do roku, oraz o 80 tys. PLN [6%] w ujęciu kwartał do kwartału.

Średni przychód operacyjny przypadający na użytkownika subskrypcyjnego [ARPU] na koniec IV kwartału 2021 r. wyniósł 352 PLN co oznacza wzrost o 13 PLN [4%] w ujęciu kwartał do kwartału.

W ocenie Emitenta głównymi czynnikami wpływającymi na wskaźniki IV kwartału były:

1) zmiana cennika dla nowych klientów w listopadzie 2021 r. (podniesienie cen, wprowadzenie nowego planu abonamentowego, wyodrębnienie w cenniku abonamentów rocznych, co przekłada się na wyższą sprzedaż takich abonamentów i w efekcie poprawia retencję klientów)

2) zainicjowana w październiku 2021 r. rewizja rabatów dla istniejących klientów - przełożyło się to na wzrost MRR o 4 tys. USD pomimo, że z 321 klientów którym zmieniono istniejące rabaty, pozostało 249, co oznacza zmniejszenie bazy klientów o 72.

3) coroczna promocja Black Friday.

W ocenie Emitenta głównymi czynnikami, które mogą mieć wpływ na wskaźniki I kwartału 2022 roku będą:

1) podwyższenie cen dla istniejących klientów od stycznia 2022 r.,

2) koniec okresu promocyjnego związanego z Black Friday (luty 2022 r.),

3) kolejne zaplanowane zmiany związane z planami cenowymi i strukturą samego cennika (styczeń 2022 r.).

Liczba klientów na koniec IV kwartału 2021 r. wyniosła 3905.

Wszystkie wyliczenia finansowe zostały wykonane w oparciu o średni kurs dolara w 2021 roku.

Emitent zaznacza, że jego oferta jest skierowana do klientów biznesowych za pośrednictwem serwisów internetowych. Przychód generowany przez poszczególnych klientów różni się w zależności od wybranego planu abonamentowego oraz liczby monitorowanych kluczowych zwrotów.

Termin MRR [ang. Monthly Recurring Revenue] obliczany jest wartość przychodów uzyskanych z miesięcznych płatności abonamentów subskrypcyjnych. Natomiast ARPU [ang Average Revenue Per User] obliczany jest jako wartość przychodów uzyskanych z miesięcznych płatności abonamentów subskrypcyjnych podzielona przez łączną liczbę klientów dokonujących płatności w okresie danego miesiąca. Wskazane powyżej wskaźniki odnoszą się do danych GK Brand 24. Powyższe definicje oraz metodologię jej obliczania są takie same, jak definicje oraz metodologia obliczania tych wskaźników w raportach okresowych Emitenta.


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2022-01-17Michał SadowskiPrezes Zarządu
2022-01-17Piotr WierzejewskiCzłonek Zarządu

Wasze komentarze
No hate

Wyrażaj emocje pomagając!

Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym i nasyconym nienawiścią komentarzom. Nie zgadzamy się także na szerzenie dezinformacji.

Zachęcamy natomiast do dzielenia się dobrem i wspierania akcji „Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy” na rzecz najmłodszych dotkniętych tragedią wojny. Prosimy o przelewy z dopiskiem „Dzieciom Ukrainy” na konto: ().

Możliwe są również płatności online i przekazywanie wsparcia materialnego. Więcej informacji na stronie: Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »