EUROMARK (EMK): Wyniki sprzedaży osiągnięte w maju 2011 roku - raport 11
Raport bieżący nr 11/2011
Podstawa prawna:
Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne
Zarząd "Euromark Polska" S.A. (Spółka, Emitent) w nawiązaniu do polityki informacyjnej rozpoczętej i opisanej w raporcie bieżącym nr 3/2009 z dnia 8 kwietnia 2009 roku informuje, że jednostkowe wyniki sprzedaży "Euromark Polska" S.A. w maju 2011 roku wyniosły 5.652 tysięcy złotych i były niższe o 4,9% od wyników osiągniętych w maju ubiegłego roku. Narastająco, jednostkowe wyniki sprzedaży osiągnięte w okresie marzec - maj 2011 roku wyniosły 17.015 tysięcy złotych i były niższe o 7,0% od wyników osiągniętych w porównywalnym okresie ubiegłego roku.
Majowa sprzedaż spółki dominującej we wszystkich kanałach dystrybucji osiągnęła niewielki spadek dynamiki, za wyjątkiem kanału hurtowego. W opinii Zarządu, lepsze wyniki sprzedaży za maj w kanale hurtowym (na tle pozostałych kanałów dystrybucji) wskazują, iż omawiane w raporcie bieżącym nr 10/2011 poświęconym kwietniowym wynikom sprzedaży przejściowe problemy z niewystarczającą płynnością odbiorców hurtowych zostały rozwiązane. Jednocześnie Emitent wyjaśnia, iż narastająco jednostkowe wyniki sprzedaży osiągnięte w okresie od 1 marca do 31 maja 2011 obrazują niemalże równy niewielki spadek sprzedaży we wszystkich kanałach, co z kolei wskazuje na panujące obecnie na krajowym rynku outdoorowym ogólne obniżenie popytu.
Skonsolidowane wyniki sprzedaży Grupy Kapitałowej w maju 2011 roku wyniosły 5.968 tysięcy złotych i były niższe od osiągniętych w maju roku ubiegłego o 4,9%. Narastająco wyniki sprzedaży Grupy Kapitałowej Euromark osiągnięte w okresie marzec - maj 2011 roku wyniosły 17.954 tysięcy złotych i były niższe o 6,4% od wyników osiągniętych w porównywalnym okresie ubiegłego roku.
Narastająco, jednostkowe wyniki sprzedaży osiągnięte w okresie 15 miesięcy od 1 marca 2010 roku do 31 maja 2011 roku wyniosły 119.926 tysięcy złotych. Skumulowane wyniki sprzedaży Grupy Kapitałowej osiągnięte w okresie 15 miesięcy od 1 marca 2010 roku do 31 maja 2011 roku wyniosły 126.918 tysięcy złotych.
Wskaźniki dynamiki sprzedaży zostały obliczone poprzez porównanie bieżących wyników sprzedaży z wynikami objętymi sprawozdaniem finansowym za I kwartał roku obrotowego 2010/2011. Zaprezentowane wskaźniki mogą się nieznacznie różnić od danych porównywalnych zaprezentowanych w raporcie bieżącym nr 19/2010 z racji późniejszych korekt księgowych.
Pełna informacja nt. wyników finansowych osiągniętych w perspektywie kwartału obejmującego maj 2011 roku zaprezentowana zostanie w rozszerzonym skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za piąty kwartał roku obrotowego 2010/2011, którego publikacja przewidziana jest na dzień 15 lipca 2011 roku.
Przyjęta w niniejszym raporcie bieżącym metodologia prezentacji miesięcznych wyników sprzedaży wynika z faktu, iż rok obrotowy 2010/2011, który rozpoczął się 1 marca 2010 roku i zakończy 31 sierpnia 2011 roku trwa 18 miesięcy. Szczegółowe informacje nt. metodologii prezentacji danych dotyczących miesięcznej sprzedaży zostały zaprezentowane w raporcie bieżącym nr 9/2011 z dnia 8 kwietnia 2011 roku.
James Kelly - Prezes Zarządu