Reklama

MILLENNIUM (MIL): Zaktualizowana strategia na lata 2015-2017 - raport 7

Raport bieżący nr 7/2015

Podstawa Prawna:
Art. 56 ust. 1 pkt 1 Ustawy o ofercie - informacje poufne

W związku z wdrożeniem strategii na lata 2013-2015 i realizacją większości założonych w niej celów oraz biorąc pod uwagę zmiany w otoczeniu makroekonomicznym, regulacyjnym i w trendach obsługi klienta, Bank dokonał aktualizacji strategii na kolejne 3 lata (2015-2017).

Scenariusz makroekonomiczny dla Polski zakłada w 2015 roku 3,3% wzrostu PKB, głównie dzięki wzrostowi inwestycji i konsumpcji prywatnej. Jednocześnie niższe stopy procentowe stawiają przed bankami wyzwania w postaci utrzymania efektywności oraz poszukiwania dodatkowych źródeł przychodów i redukcji kosztów. Dodatkowe wyzwania wynikają z efektów wprowadzonych regulacji - Rekomendacji U, zwiększonej składki do Bankowego Funduszu Gwarancyjnego, czy prawa ochrony konsumentów.

Reklama

Duże wyzwania stanowią także zmieniające się oczekiwania klientów dotyczące preferowanych form kontaktu z bankiem. Polacy szybko adaptują nowe technologie, utrzymuje się wysoki poziom digitalizacji społeczeństwa, a przyspieszenie to jest szczególnie zauważalne w przypadku bankowości mobilnej. Kanały zdalne odgrywają coraz bardziej istotną rolę w sprzedaży i obsłudze klientów, ale jak dotąd nie stanowią jednak znaczącego kanału pozyskiwania nowych klientów. Wraz ze wzrostem poziomu digitalizacji w społeczeństwie, rośnie potencjał dla płatności elektronicznych.

Wraz z rosnącymi wymaganiami klientów dotyczącymi jakości obsługi i oferty oraz zaostrzającą się konkurencją między bankami, coraz większe znaczenie odgrywać będzie analiza zachowań i potrzeb klientów.

Uwzględniając te zmiany, Bank będzie koncentrował się w zaktualizowanej strategii na lata 2015-2017 na kreującym wartość wzroście organicznym. Strategia będzie realizowana w oparciu o cztery filary:

I. Wzmocnienie tempa pozyskiwania Klientów detalicznych poprzez zwiększoną efektywność sieci oraz optymalną strukturę oddziałów, kanały cyfrowe oraz akwizycję klientów zamożnych, przy jednoczesnym utrzymaniu zyskowności segmentu dzięki koncentracji na produktach wysokomarżowych.

II. Odróżnienie Banku od konkurentów poprzez transformację kanałów cyfrowych w silne platformy umożliwiające nawiązanie dialogu z Klientem: podejście wielokanałowe, płatności mobilne oraz maksymalizację wartości Klienta dzięki wykorzystaniu zaawansowanej analityki biznesowej.

III. Utrzymanie tempa rozwoju w segmencie przedsiębiorstw przy koncentracji na poprawie dochodowości, redukcji kosztów ryzyka, dalszej poprawie pozycji w finansowaniu specjalistycznym.

IV. Utrzymanie doskonałości operacyjnej i ścisłej kontroli kosztów, poprzez wiodący na rynku i wydajny cyfrowy model operacyjny, przygotowanie platformy IT na przyszłość tak, aby nadal zwiększać elastyczność, skalowalność i bezpieczeństwo.

Główne cele średniookresowe, które Grupa Banku Millennium zamierza osiągnąć w 2017 roku zakładają:

• Wzrost liczby klientów detalicznych do 1,6 milionów

• Wzrost udziału w rynku depozytów klientów detalicznych do powyżej 6%

• Wzrost udziału w rynku kredytów korporacyjnych do poziomu 4%

• Osiągnięcie poziomu ROE w przedziale 13-14%

• Obniżenie współczynnika koszty/dochody do poziomu 45-47%

• Utrzymanie współczynnika kredyty/depozyty poniżej 100%

Bank zamierza utrzymać politykę wypłaty dywidendy w przedziale 35-50% rocznego zysku netto, z uwzględnieniem rekomendacji nadzorczej KNF i otoczenia regulacyjnego.

Zastrzeżenie prawne:

Niniejszy dokument zawiera stwierdzenia odnoszące się do przyszłości. Stwierdzenia te opierają się na obecnych przewidywaniach Zarządu i zależą od wielu czynników niekontrolowanych przez Bank oraz obarczone są niepewnością, co może skutkować tym, że faktyczne dane mogą znacząco odbiegać od tych przedstawionych w stwierdzeniach odnoszących się do przyszłości.

Niniejszy dokument nie stanowi prognozy ani szacunku wyników, w związku z tym zmiany strategii albo zmiana zamiarów Banku wywołana nieprzewidzianymi okolicznościami mającymi wpływ na strategię albo zamiary Banku, nie będą podlegały informowaniu w trybie przewidzianym dla informowania o zmianach prognozy lub szacunku wyników.

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2015-02-02Fernando BichoWiceprezes Zarządu BankuFernando Bicho

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »