LPP (LPP): Zamknięcie marki Tallinder - raport 46
Raport bieżący nr 46/2016
Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Zarząd LPP SA informuje, że w dniu 6 września 2016 roku podjął decyzję o rezygnacji z rozwoju marki Tallinder.
Marka Tallinder posiada 8 sklepów działających w Polsce. Osiągane wyniki finansowe tej marki były znacząco poniżej przyjętego budżetu. Obecny poziom sprzedaży okazał się być trzykrotnie niższy od początkowych planów i nawet po ich rewizji nie gwarantuje spółce LPP osiągniecia rentowności marki Tallinder w najbliższych kilku latach. Szacunkowe straty marki Tallinder za cały 2016 rok mogą wynieść około 20 mln PLN, przy pierwotnie planowanej stracie w wysokości około 1 mln PLN.
Pracownicy zajmujący się produktem, marketingiem i handlem w marce Tallinder dostaną propozycję pozostania w firmie i wzmocnienia zespołów Reserved lub innych marek LPP. Natomiast sklepy marki Tallinder będą kontynuowały działalność do końca lutego 2017 – do zakończenia sprzedaży kolekcji jesień-zima 2016. Pracownicy sklepów Tallinder otrzymają propozycję dołączenia do zespołów sprzedażowych sklepów pozostałych marek LPP.
Spółka szacuje, że wysokość rezerwy w 2016 koniecznej do przeprowadzenia procesu zamknięcia marki Tallinder wyniesie ok. 26 mln PLN.
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | ||
2016-09-06 | Przemysław Lutkiewicz | Wiceprezes Zarządu | |||
2016-09-06 | Jacek Kujawa | Wiceprezes Zarządu | |||