Reklama

MBFGROUP (MBF): Zawarcie umowy ramowej o współpracy w zakresie upublicznienia podmiotu oraz rozwinięcia sieci dystrybucyjnej produktów Emitenta - raport 41

Raport bieżący nr 41/2021

Podstawa Prawna:
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

Zarząd spółki MBF Group S.A. z siedzibą w Warszawie ("Emitent", "Spółka") informuje, że w dniu 9 grudnia 2021 r. Emitent zawarł istotną Umowę ramową o dwustronnej współpracy i nieomijaniu dotyczącą przyszłego upublicznienia spółki kapitałowej oraz rozwinięcia sieci dystrybucyjnej produktów oferowanych przez Emitenta ("Umowa"), która została podpisana ze spółką Sad Sandomierski Sp. z o.o. z siedzibą w Węgrcach Panieńskich ("Sad Sandomierski").

Reklama

Na mocy obowiązującej Umowy, Strony zobowiązały się do prowadzenia projektów i spraw dotyczących zaangażowania i profesjonalnego doradztwa Emitenta oraz podmiotów z nim powiązanych lub wskazanych w zakresie bezpośredniej inwestycji i zorganizowania dodatkowego kapitału obrotowego na rzecz spółki Sad Sandomierski w celu rozwoju przedsiębiorstwa, poszerzenia rynków zbytu, zwiększenia możliwości produkcyjnych, a docelowo przekształcenia podmiotu w spółkę akcyjną w celu jej upublicznienia na rynku giełdowym w możliwie najszybszym terminie.

Ze strony kontrahenta na mocy Umowy zostanie on zaangażowany wraz z osobami i podmiotami z nim powiązanymi (w ramach grupy producenckiej) w rozwój sieci dystrybucyjnej, bezpośrednie zamówienia i sprzedaż produktów ochrony osobistej oferowanej pod marką własną Emitenta, tj. rękawiczek medycznych MBF Medical NitrAG SoftTouch oraz pozostałych produktów wprowadzonych w przyszłości do obrotu.

Spółka Sad Sandomierski powstała jako grupa producentów owoców i warzyw. Firma produkuje naturalne soki tłoczone zarówno pod marką "Sad Sandomierski”, jak i markami prywatnymi dla sieci handlowych. Spółka składa się z 71 udziałowców - producentów rolnych. Firma posiada majątek trwały w postaci obiektów, urządzeń logistycznych oraz działki. Wszyscy dostawcy spółki (rolnicy) są objęci restrykcyjnym systemem jakości produkcji: Integrowana Produkcja. Soki produkowane są w systemie jakości BRC, gwarantującym najwyższe standardy produkcji uznawane przez największych odbiorców. Sad Sandomierski współpracują z największymi sieciami handlowymi w Polsce, w tym m.in.: Lidl Sp. z o.o., Stokrotka Sp. z o.o., Jerónimo Martins Polska S.A., Carrefour Polska Sp. z o.o., Lewiatan Holding S.A. i in.

Dodatkowo w ramach zawiązanej współpracy Sad Sandomierski zobowiązał się do wykorzystania środowiska biznesowego w jakim działa w ramach obecnej grupy producentów owoców i warzyw i podjęcie aktywnych działań informacyjnych i marketingowych, których efektem będzie rozwój sieci dystrybucyjnej, bezpośrednie zamówienia i sprzedaż produktów ochrony osobistej oferowanej pod marką własną Spółki, tj. rękawiczek medycznych MBF Medical NitrAG SoftTouch oraz pozostałych planowanych do wprowadzenia w przyszłości do obrotu na rynku polskim (medyczne fartuchy, odzież ochronna i in.).

Jednocześnie Zarząd Emitenta zawiadamia, że podpisanie ww. Umowy jest konsekwencją zawarcia między Spółką a Sadami Sandomierskimi w dn. 21 października 2021 r. umowy o współpracy, wzajemnym nieomijaniu i nieujawnianiu informacji poufnych. Emitent nie zawiadamiał o zawarciu wzmiankowanej umowy z uwagi na fakt, iż była ona wstępem do rozmów i negocjacji odnośnie potencjalnej współpracy.

Umowa została zawarta na czas nieokreślony. Każdej ze stron przysługuje prawo jej wypowiedzenia z zachowaniem 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego. Pozostałe warunki Umowy nie odbiegają od stosowanych powszechnie standardów. Jednocześnie niezależnie od zawartej Umowy Emitent informuje, iż w ramach współpracy, nie wyklucza się bezpośredniej inwestycji kapitałowej w spółkę Sad Sandomierski. Zgodnie z przyjętą strategią ewentualne objęcie udziałów lub akcji nastąpi przez podmiot zależny od Emitenta - MBF Inwestycje Kapitałowe Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.

W ocenie Zarządu Emitenta realizacja przedmiotowej Umowy może przyczynić się do wygenerowania znacznych przychodów, a tym samym wpłynąć pozytywnie na wynik finansowy Spółki. Zarząd szacuje, iż usługi świadczone na podstawie niniejszej Umowy oraz sprzedaż produktów pod marką własną przyniosą spółce dodatkowy przychód na poziomie ok. 500.000 (pięćset tysięcy) zł rocznie (niezależnie od wyniku finansowego wygenerowanego z inwestycji poprzez spółkę zależną). Zarząd Emitenta zdecydował o publikacji informacji o powyższym zdarzeniu z uwagi na jej istotność oraz fakt, że może mieć ona wpływ na przyszłą sytuację finansową, majątkową oraz gospodarczą Emitenta oraz potencjalnie istotny wpływ na wycenę instrumentów finansowych Emitenta notowanych w alternatywnym systemie obrotu.


PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
DataImię i NazwiskoStanowisko/FunkcjaPodpis
2021-12-09Janusz CzarneckiPrezes ZarząduJanusz Czarnecki

Wasze komentarze
No hate

Wyrażaj emocje pomagając!

Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym i nasyconym nienawiścią komentarzom. Nie zgadzamy się także na szerzenie dezinformacji.

Zachęcamy natomiast do dzielenia się dobrem i wspierania akcji „Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy” na rzecz najmłodszych dotkniętych tragedią wojny. Prosimy o przelewy z dopiskiem „Dzieciom Ukrainy” na konto: ().

Możliwe są również płatności online i przekazywanie wsparcia materialnego. Więcej informacji na stronie: Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »