Reklama

TRANSPOL (TRN): Zmiana prognozy wyników finansowych za rok 2010 - raport 7

Raport bieżący nr 7/2011
Podstawa prawna:

Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe

Zarząd Trans Polonia S.A.( "Spółka", "Emitent") działając na podstawie § 5 ust 1 pkt. 25 w zw. z § 31 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 roku w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych podaje do publicznej informacji, po zweryfikowaniu danych finansowych po IV kwartałach 2010 roku, zmianę prognozy wyników finansowych za rok 2010 opublikowanej w prospekcie emisyjnym Spółki zatwierdzonym przez Komisję Nadzoru Finansowego w dniu 30 września 2010 roku.

Reklama

Po dokonaniu zmiany, prognozy wyników finansowych przedstawiają się następująco:

- Przychody ze sprzedaży - 22.660 tys. zł

- Wynik na sprzedaży - 1.267 tys. zł

- EBIT - 1.353 tys. zł

- EBITDA - 2.198 tys. zł

- Wynik netto - 1.146 tys. zł

Na zmianę prognozy wyników finansowych, w tym wielkości wyniku na sprzedaży oraz zysku EBIT, w stosunku do poprzedniej prognozy wpłynęły następujące czynniki:

1. Prognoza dotycząca przychodów ze sprzedaży zakładała roczną dynamikę przychodów netto ze sprzedaży w 2010 roku w porównaniu do roku poprzedniego na poziomie 64%. Prognoza przychodów z tytułu przewozu płynnych substancji chemicznych zakładała 8% dynamikę przychodów ze sprzedaży w stosunku do roku ubiegłego. Prognoza przychodów z tytułu przewozu mas bitumicznych zakładała dynamikę przychodów ze sprzedaży w wysokości 170 % w stosunku roku ubiegłego. W rzeczywistości Emitentowi udało się zrealizować wyższe niż prognozowane przychody ze sprzedaży w obydwóch głównych obszarach prowadzonej przez Spółkę działalności (przewóz płynnych substancji chemicznych i przewóz mas bitumicznych).

2. Prognoza wyniku na sprzedaży zakładała, że struktura kosztów Emitenta nie zmieni się w sposób istotny w 2010 r. Rzeczywisty znaczący wzrost cen paliw w ostatnich miesiącach 2010 roku miał negatywny wpływ na kształtowanie się czynników kosztowych. Jednocześnie w krótkim okresie czasu Spółka nie miała możliwości przełożenia wzrostu cen paliwa na ceny sprzedaży dla swoich odbiorców. Ten czynnik w ostatnich miesiącach wpłynął negatywnie na marżę bezpośrednią ze sprzedaży.

3. Prognoza zbudowana została w oparciu o założenie, że efektywna stawka podatku dochodowego wyniesie 19% oraz nie ujmowała różnic kursowych jakie mogą powstać w wyniku wyceny zobowiązań finansowych wyrażonych w walucie obcej na koniec roku obrotowego 2010. Z tego względu nie szacowano też odroczonej części podatku dochodowego. W rzeczywistości w/w różnice kursowy miały wpływ na wysokości przychodów i kosztów finansowych. Zmianie uległa również efektywna stawka podatku dochodowego w związku z ujmowaniem części kosztów jako nie stanowiących kosztów uzyskania przychodu.
Adriana Bosiacka - Członek Zarządu

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »