Reklama

Agora miała w II kw. 33,7 mln zł zysku EBITDA, powyżej konsensusu

Agora odnotowała w drugim kwartale 33,7 mln zł zysku wobec 24,1 mln zł rok temu. Wynik był o 26,7 proc. wyższy od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się 26,6 mln zł zysku. Agora podała, że planuje udział w postępowaniu koncesyjnym na nadawcę kanału telewizyjnego na MUX-8.

Agora odnotowała w drugim kwartale 33,7 mln zł zysku EBITDA wobec 24,1 mln zł rok temu - podała spółka w raporcie. Wynik był o 26,7 proc. wyższy od oczekiwań analityków. Przychody przebiły konsensus o 4,4 proc. i wyniosły 292,8 mln zł.

Reklama

Oczekiwania analityków wahały się od 21,8 mln zł do 30,2 mln zł zysku EBITDA.

Marża EBITDA grupy wyniosła 11,5 proc., rosnąc z 8,9 proc. rok wcześniej.

Przychody Agory osiągnęły 292,8 mln zł w porównaniu do 270,8 mln zł rok wcześniej. Analitycy spodziewali się 280,4 mln zł przychodów.

Największy wzrost przychodów został odnotowany w segmencie Film i Książka - jego wpływy zwiększyły się o 30,9 proc. i wyniosły 71,1 mln zł. Na wzrost wpłynęła współpraca wydawnicza związana z grą Wiedźmin 3: Dziki Gon oraz przychody ze sprzedaży biletów kinowych i sprzedaży barowej w kinach.

Przychody segmentu prasowego pozostały na niezmienionym rok do roku poziomu, 80,4 mln zł. EBITDA spadła o ponad 20 proc. do 9,3 mln zł.

Również segment reklamy zewnętrznej prawie dokładnie powtórzył przychody z poprzedniego roku(42,3 mln zł), poprawiając jednak EBITDA o 23,7 proc. do 12 mln zł. W raporcie podano, że obecnie grupa dysponuje około 500 nowymi wiatami w Warszawie, z 1580, które ma wybudować do końca 2016 roku.

W działalności internetowej sprzedaż Agory wyniosła 39,9 mln zł, czyli o 17 proc. więcej niż rok wcześniej. EBITDA również wzrosła, o 18 proc., do 9,1 mln zł.

Radio zwiększyło przychody do 27,2 mln zł (plus 17,2 proc.), a EBITDA do 4,9 mln zł (plus 25,6 proc.). W drugim półroczu grupa chce uruchomić kolejne radiostacje - czytamy w raporcie.

Koszty grupy wzrosły o 6,8 proc. do 289,2 mln zł. Najmocniej o 12,6 proc. wzrosły koszty usług obcych, co było spowodowane m.in. z odpłatnościami dla producenta gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, wyższymi kosztami pośrednictwa sprzedaży w internecie i radiu oraz wyższymi kosztami działalności filmowej.

Spółka podtrzymała swoje szacunki tegorocznego wzrostu wartości wydatków na reklamę w Polsce w przedziale od 2 do 4 proc. W raporcie dodano jednak, że "biorąc jednak pod uwagę pozytywne sygnały płynące z polskiej gospodarki oraz wyższy od oczekiwanego wzrost wydatków na reklamę w okresie styczeń - czerwiec 2015 r., Agora nie wyklucza, że dynamika tego wzrostu w 2015 r. może kształtować się w górnych granicach przewidywanego zakresu wzrostu".

Rynek reklamy w Polsce wzrósł w drugim kwartale 2015 r. o 2,5 proc. Reklamodawcy wydali w tym czasie blisko 2,1 mld zł. Najmocniej o 8 proc. rosły wydatki w internecie i radiu. Sprzedaż reklam w dziennikach oraz magazynach spadła o około 10 proc. Kino odnotowało 1,5 proc. wzrostu, a telewizja 3 proc. wzrostu.

W całym pierwszym półroczu 2015 r. wartość wydatków na reklamę wzrosła o 3,5 proc. do kwoty około 3,8 mld zł.

W segmencie kinowym Agora prognozuje w całym 2015 r. frekwencję w polskich kinach na podobnym lub nieco wyższym poziomie niż ta odnotowana w 2014 roku. Liczba sprzedanych biletów w polskich kinach w pierwszym półroczu wyniosła 21,5 mln biletów, co oznacza wzrost o 11,5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2014 r.

W drugiej połowie roku Agora chce otworzyć trzy nowe kina Helios: po jednym w Łodzi, Wrocławiu i Białymstoku. Agora podała, że planuje udział w postępowaniu koncesyjnym na nadawcę kanału telewizyjnego na MUX-8.

Poniżej tabela z wynikami Agory i ich porównaniem do konsensusu PAP:

2Q2015 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD2014 rdr
Przychody 292,8 280,6 4,4% 8,1% 3,5% 575,6 9,7%
EBITDA 33,7 26,6 26,7% 39,0% 30,1% 59,6 55,1%
EBIT 3,6 -0,2 - 9130,8% 44,0% 6,1 -
Zysk netto 3,8 -1,1 - - - 3,6 -
marża EBITDA 11,5% 9,5% 2,04 2,56 2,35 10,4% 3,03
marża EBIT 1,2% -0,1% 1,32 1,22 0,35 1,1% 2,88
marża netto 1,3% -0,4% 1,71 1,68 1,37 0,6% 2,65

Analitycy BDM:

Rezultaty okazały się lepsze niż nasze oczekiwania. Na pozytywne zaskoczenie złożył się znacznie lepszy odczyt w obszarze prasy oraz wyższe wyniki w segmencie film i książka. Tym samym spółka drugi kwartał z rzędu wykazała rosnące wyniki operacyjne. Zwracamy uwagę, że kluczowy dla realizacji prognozy rocznej będzie okres 4Q2015.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »