Przymusowa restrukturyzacja została wszczęta w piątek, 30 września przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny. BFG zapewnia przy tym, że dla klientów GNB nic się nie zmienia. "Wszyscy klienci są i będą obsługiwani tak, jak do tej pory, mają nieprzerwany dostęp do wszystkich swoich środków pieniężnych. Dotyczy to wszystkich osób i podmiotów, które na dzień 30 września 2022 r. są klientami Getin Noble Banku SA, w tym klientów firmowych, z sektora publicznego, a także klientów bankowości osobistej i private banking" - napisano w komunikacie.
Główne informacje dla klientów Getin Noble Bank SA:
- Dla klientów nic się nie zmienia. Klienci są i będą obsługiwani tak, jak do tej pory, mając dostęp do swoich wszystkich oszczędności w placówkach oraz przez bankowość internetową i aplikację mobilną.
- Klienci mogą korzystać z kart i bankomatów. Nie zmieniają się numery rachunków bankowych, strony logowania, hasła i loginy do bankowości internetowej pozostają bez zmian.
- Przeniesione zostaną m.in. wszystkie depozyty, a także kredyty w PLN.
- Kredyty należy spłacać na dotychczasowych zasadach.
- Kredyty hipoteczne denominowane lub indeksowane do walut obcych (CHF, EUR, USD, JPY) są wyłączone z przeniesienia i pozostają w Getin Noble Bank SA, jednak sytuacja kredytobiorców mających hipoteczne kredyty walutowe w zakresie ich obsługi również nie ulega zmianie: należy je spłacać na dotychczasowych zasadach i na dotychczasowe numery rachunków. Polecenia przelewu z przeniesionych rachunków bankowych będą dalej realizowane, a klienci posiadający kredyty hipoteczne w walutach obcych będą obsługiwani bez zmian.
Działalność Getin Noble Banku 3 października 2022 r. zostanie przeniesiona do Banku BFG SA, którego właścicielem od 3 października będzie obok Bankowego Funduszu Gwarancyjnego (BFG) także System Ochrony Banków Komercyjnych (SOBK), utworzony przez osiem największych banków komercyjnych działających w Polsce.
"Przeniesienie działalności Getin Noble Bank SA odbywa się w ramach przymusowej restrukturyzacji, którą 30 września 2022 r. wszczął Bankowy Fundusz Gwarancyjny ze względu na bardzo złą sytuację kapitałową Getin Noble Bank SA" - napisano w komunikacie.
BFG podał, że na przeprowadzenie procesu przymusowej restrukturyzacji w zakresie przeniesienia działalności Getin Noble Banku oraz zapewnienia nieprzerwanej obsługi klientów Getin Noble Banku i bezpieczeństwa ich środków przeznaczono kwotę 10,34 mld zł bezzwrotnego wsparcia, z czego 6,87 mld pochodzi z funduszy własnych BFG, a 3,47 mld zł to zaangażowanie środków SOBK.
BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami










