Podczas zakupów w sklepie sieci Aldi klient zważył siatkę fasoli białej. Okazało się, że mimo deklarowanych na etykiecie 500 gramów, opakowanie waży o wiele mniej.
Mężczyzna zważył sześć opakowań fasoli białej dostępnej w dwóch sklepach sieci Aldi zlokalizowanych w Poznaniu. Okazało się, że żadna paczka poddawana ważeniu nie zbliża się swoją masą do deklarowanego pół kilograma. Podczas gdy opakowanie powinno mieć 500 gramów, waga pokazywała poniżej 350 gramów.
Zważył fasolę w Aldi. Opakowanie grubo poniżej deklarowanej masy
- Deklarowana waga to 500 gramów, natomiast po zważeniu sześciu opakowań w sklepach w Poznaniu (ul. Umultowska, ul. Obornicka) przeciętna waga opakowania wahała się w granicach 345 gramów, czyli ponad 30% mniej niż deklarowana - opisał sytuację pan Marcin, klient Aldi, który zważył fasolę w sklepie.
Mężczyzna nagłośnił sprawę w lokalnych mediach informacyjnych. Jak skomentował dla epoznan.pl, wątpliwe, by utrata masy warzywa wynikała z wysychania.
- Trudno tłumaczyć "utratę wagi" wraz z wysychaniem fasoli, ponieważ oferta jest aktualna od 13 października, a zdjęcia wykonano 14 października w godzinach południowych - zwrócił uwagę klient Aldi i zauważył, że sklep jest zobowiązany sprzedawać towar o masie deklarowanej na etykiecie.
Fasola za lekka, Aldi zapewnia, że sprawdzi skąd ten problem
Portal epoznan.pl skontaktował się z biurem prasowym Aldi w sprawie niezgodności masy fasoli sprzedawanej w sklepach sieci. Jak przekazała sieć, podjęte zostały odpowiednie kroki w celu wyjaśnienia problemu z niedowagą towaru.
- Obecnie trwa analiza przyczyn i weryfikacja procesu produkcyjnego wspólnie z dostawcą produktu, aby ustalić, co mogło spowodować widoczną niezgodność w gramaturze fasoli białej w opakowaniu 500 g - poinformowała sieć Aldi.
Jak dodało Aldi, z problemem zaznajomiony został również dostawca. Ten prowadzi postępowanie wyjaśniające, w celu wykluczenia podobnego problemu z masą towaru w przyszłości.
Aldi przekazało także w odpowiedzi portalowi epoznan.pl, że każdy klient, który znajdzie się w podobnej sytuacji w sklepie, gdy masa towaru nie będzie zgadzać się z deklarowaną na etykiecie, powinien skontaktować się z biurem obsługi klienta.











