GUS: Optymizm konsumentów

W listopadzie notowania wskaźników ufności konsumenckiej poprawiły się w stosunku do poprzedniego miesiąca - podał w czwartek GUS.

W listopadzie notowania wskaźników ufności  konsumenckiej poprawiły się w stosunku do poprzedniego miesiąca -  podał w czwartek GUS.

"Zaobserwowano gorsze niż w październiku oceny zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz oczekiwanych możliwości oszczędzania pieniędzy, przy jednoczesnej poprawie pozostałych wskaźników koniunktury konsumenckiej, szczególnie wyraźnej w przypadku ocen dotyczących zmian ogólnej sytuacji ekonomicznej kraju, jak również oceny obecnych możliwości dokonywania poważniejszych zakupów oraz obaw przed wzrostem poziomu bezrobocia" - napisano w komunikacie GUS.

"Za wyjątkiem opinii na temat oczekiwanych (w najbliższych 12 miesiącach) zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, nastroje społeczne w obszarze konsumpcji indywidualnej nadal utrzymują się na bardziej korzystnym niż przed rokiem czy dwoma laty poziomie" - czytamy w komunikacie.

Reklama

Wartość bieżącego wskaźnika ufności konsumenckiej jest wyższa od wyniku z poprzedniego miesiąca o 1,9 pkt. proc. i wynosi obecnie minus 14,3. W porównaniu do analogicznego okresu 2005 roku oraz 2004 roku zanotowano znaczną poprawę odpowiednio o 3,5 oraz o 11,8 pkt. proc.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej osiągnął w listopadzie wartość minus 17,1, a więc lepszą o 1 pkt. proc. od wyniku z poprzedniego miesiąca. W okresie ostatnich dwóch lat obserwowany jest stały wzrost notowań o 5,6 pkt. proc. w relacji do listopada 2005 r. oraz o 12,2 pkt. procentowego względem listopada 2004 r

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: GUS | optymizm | czwartek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »