Jeśli alkohol, to polski

Polacy wybierając markę alkoholu najbardziej cenią jej polskość - wynika z raportu firmy doradczej On Board PR "Marki alkoholowe" opracowanego na podstawie badań opinii zrealizowanych przez PBS DGA - nawet dla wielbicieli drinków i koniaków polskość jest jedną z najważniejszych atutów napojów alkoholowych.

Ponad 40% dorosłych Polaków, którzy lubią napoje alkoholowe deklaruje, że polskość jest jedną z najbardziej cenionych przez nich cech alkoholu. Oczywiście oczekiwania klientów różnią się w odniesieniu do poszczególnych grup alkoholi - np. wielbicieli drinków i aperitifów najbardziej przyciąga oryginalność i nowoczesność. Zdaniem większości Polaków do największych atutów alkoholi, poza polskością powinna należeć tradycja (32% wskazań) i naturalność (29%).

- Konsumenci niemal wszystkich grup alkoholi wyżej cenią napoje, których producenci akcentują polskość - komentuje Monika Jasłowska, konsultant firmy doradczej On Board PR.
- Nabywcy alkoholu bardzo cenią też tradycję - zbyt krzykliwe, nowoczesne opakowanie napoju może nawet zniechęcać klientów.

Reklama

Raport wskazuje też rodzaje napojów, po które Polacy sięgają najchętniej. Wśród nich prym wiedzie piwo wybierane przez 37,5% Polaków. Dalsze miejsce zajęły wódki (10,8%) i wina (9,0%). Badania wskazują też pewne zależności - np. częstotliwość wskazań wódki jako ulubionego napoju wzrasta wraz ze spadkiem poziomu wykształcenia respondentów.

- Mimo pewnych różnic, najpopularniejsze kategorie napojów alkoholowych - piwa i wódki - trafiają do wszystkich grup społecznych - mówi Tomasz Dziedzic z agencji badawczej PBS DGA.
- Z tego względu producenci mają znaczną dowolność przy wyborze grupy docelowej, na której powinni skoncentrować swoje działania i decyzje rynkowe.

W raporcie znalazły się też dane mówiące o oczekiwaniach Polaków wobec aktywności społecznej producentów alkoholi. Do konsumentów wybranych kategorii napojów zwrócono się z pytaniem o obszar działalności, którą ich zdaniem powinni wspierać producenci. Okazało się, że najpopularniejszy jest sport wskazywany ogółem przez 48% respondentów. Inne pola działalności jak kultura, edukacja czy rozrywka znalazły się na dalszych miejscach.

Raport On Board PR "Marki alkoholowe", który dziś znalazł się na stronie www.onboard.pl jest następnym z serii opracowań dla środowiska biznesu - tym razem tematem jest branża alkoholowa. Ideą projektu jest analiza otoczenia komunikacyjnego i pomoc przedsiębiorcom różnych branż w planowaniu działań public relations. Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone w styczniu b.r. przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie dorosłych mieszkańców Polski.
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: firmy | Polskie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »