Mamy ujemny bilans na 220 miliardów

Od stycznia do maja polscy przedsiębiorcy sprzedali za granicę towary za blisko 220 miliardów złotych, w tym czasie do kraju sprowadziliśmy produkty za prawie 240 miliardów.

 Od stycznia do maja polscy przedsiębiorcy sprzedali za granicę towary za blisko 220 miliardów złotych, w tym czasie do kraju sprowadziliśmy produkty za prawie 240 miliardów.

Oznacza to, że ujemne saldo wyniosło ponad 21 miliardów złotych. Ujemne salda odnotowano z krajami rozwijającymi się i z krajami Europy Środkowo-Wschodniej - wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. Dodatnie saldo uzyskano z krajami rozwiniętymi. Z danych GUS wynika poza tym, że udział tych państw w eksporcie wyniósł ponad 85 procent, a w imporcie - 67 procent. Od stycznia do maja odnotowano wzrost zarówno eksportu, jak i importu do wszystkich krajów z dziesiątki największych partnerów handlowych Polski w porównaniu z tym samym czasem roku poprzedniego.

Reklama

Deficyt handlu zagranicznego w okresie styczeń-maj 2011 roku wyniósł 5.361,0 mln euro - podał Główny Urząd Statystyczny.Deficyt handlu zagranicznego wyrażony w dolarach wyniósł 7.357,6 mln USD.

Poniżej wyniki handlu zagranicznego za okres styczeń-maj w 2011 roku w porównaniu z analogicznym okresem 2010 roku:

                                        I-V 2011    zmiana(proc.)
.
saldo handlu zagranicznego (mln EUR)    -5.361,0         
wartość eksportu (mln EUR)              55.159,3      18,0
wartość importu (mln EUR)               60.520,3      17,3
.
saldo handlu zagranicznego (mln USD)    -7.357,6         
wartość eksportu (mln USD)              76.010,9      18,3
wartość importu (mln USD)               83.368,5      17,5
INTERIA.PL/materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: miliardy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »