Reklama

Statoil zwija interes i po 24 latach znika z Polski. Zastąpi go nowa marka Circle K

Statoil znika z Polski. Stacje paliw norweskiego koncernu przejmuje kanadyjska spółka i w połowie maja 2017 roku w miejscu symbolu pomarańczowej kropli zacznie pojawiać się czerwono-białe oznakowanie Circle K.

Reklama

- Przewidujemy, że ten proces potrwa około 12 miesięcy - powiedziała dziennik.pl Krystyna Antoniewicz-Sas, szefowa działu komunikacji Circle K Polska Sp. z o.o.

Niebawem już nie zatankujesz na Statoil. Norweski koncern sprzedał swoje stacje benzynowe w Polsce, Norwegii, Rosji i krajach nadbałtyckich kanadyjskiej spółce Alimentation Couche-Tard (ACT). - Kwota transakcji to 2,8 mld dolarów - powiedziała nam Antoniewicz-Sas.

Przypominamy, że decyzję o sprzedaży stacji benzynowych nad Wisłą, kontrolowany przez norweski rząd koncern Statoil, podjął jeszcze w 2012 roku. W maju 2017 roku paliwowy gigant postawi ostatni krok w procesie opuszczania polskiego rynku.

Alimentation Couche-Tard prowadzi blisko 15 tys. stacji paliw i sklepów typu convenience przy stacjach oraz zatrudnia ponad 100 tys. pracowników na całym świecie. Jednak trzon biznesu znajduje się w USA i Kanadzie.

Circle K jest największą i najbardziej międzynarodową marką firmy Couche-Tard. Logo Widnieje dziś na tysiącach sklepów i stacji paliw w 14 krajach na świecie i jest najlepiej pozycjonowaną marką grupy ACT.

- Zmiana nazwy nie będzie miała wpływu na obowiązujące umowy z klientami, partnerami, czy dostawcami firmy - podkreśliła Antoniewicz-Sas.

Wiadomo, że kanadyjska firma już w 2016 roku zmieniła markę na 100 stacjach w Norwegii oraz takiej samej liczbie obiektów w Szwecji.

Statoil w Polsce jest obecny od 1992 roku, a pierwsza stacja została otwarta w 1993 roku w Zakroczymiu. Do dziś pod tym szyldem działa ponad 350 obiektów w około 200 miastach.

Formalnie norweska firma w Polsce jest nieobecna od 1 kwietnia 2016 roku - nastąpiła zmiana nazwy spółki ze Statoil Fuel&Retail Polska na Circle K Polska Sp. z o.o. Nowa nazwa pojawiała się na paragonach, fakturach czy innych dokumentach, które odbierali kierowcy po tankowaniu czy zakupach.

- - - - -

Alimentation Couche-Tard Inc. (Couche-Tard) ma ponad 12 000 sklepów w Kanadzie, USA, Europie, Meksyku, Japonii, Chinach i Indonezji. Firmowe marki to Couche-Tard, Mac's, Circle K, On the Run, 7-jours, Dairy Mart, Daisy Mart oraz Winks. Logo Alimentation Couche-Tard to nocna sowa (fr. couche-tard), przyjęte po fuzji z siecią Provi-Soir/Winks. Firmę z Laval koło Montrealu założył w 1980 r. i nią kieruje Alain Bouchard.

Sprawdź: PROGRAM PIT 2016

Dowiedz się więcej na temat: koncerny paliwowe | Statoil | zastąpi | latach | paliwa

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »