Tesco likwiduje serwis Tesco E-zakupy. Wieloletni lider znika z rynku
Z końcem października serwis E-zakupy Tesco przestanie działać - informuje serwis wiadomoscihandlowe.pl. Sklepy stacjonarne Tesco pozostają otwarte i działają bez zmian, a klienci mogą w nich zrobić bezpieczne zakupy i skorzystać z promocji. Warto przypomnieć, że przez wiele lat sieć Tesco była liderem rynku e-grocery w Polsce, teraz udziałami brytyjskiego operatora podzielą się konkurenci tacy jak Frisco.pl, Auchan, Carrefour, E.Leclerc, a nawet Biedronka.
W Warszawie, Gdyni, Bielsku Białej i Opolu, e-zakupy będą możliwe tylko do 23 października. W tych miastach ostatnie dostawy zostaną zrealizowane 24 października. W pozostałych miastach zamówienia można składać do 30 października. Ostatnie dostawy zostaną zrealizowane 31 października.
Uruchomiony w 2012 r. serwis E-zakupy zmienił polski rynek handlu detalicznego. W jego ramach w ciągu ośmiu lat Tesco zrealizowało ponad 8 mln zamówień, za pośrednictwem których dostarczyło klientom ponad 400 milionów produktów o łącznej wadze przekraczającej 300 tys. ton.
Serwis internetowy Tesco był jednym z pierwszych w Polsce sklepów oferujących żywność online. Do jego rozwoju przyczynił się szereg zastosowanych przez Tesco rozwiązań, w tym m.in. wprowadzenie specjalnych systemów odpowiadających za optymalne planowanie tras przejazdu vanów, czy dwugodzinnych okien dostaw, rozpoczynających się o każdej pełnej godzinie między 8:00 a 20:00, dzięki czemu każdy klient mógł otrzymać zakupy w jak najbardziej dogodnym dla siebie terminie. Innowacją na polskim rynku była także wprowadzona przez Tesco usługa Click & Collect, umożliwiająca odbiór zamówienia złożonego online w sklepie stacjonarnym.
- Decyzja o zamknięciu E-zakupów Tesco nie była łatwa. Od początku istnienia usługi robiliśmy wszystko, co w naszej mocy, aby zapewnić naszym klientom z jednej strony najwyższej jakości produkty, a z drugiej - łatwe i wygodne zakupy. Dziękujemy wszystkim, którzy towarzyszyli nam w tej drodze: naszym pracownikom - za ich zaangażowanie i klientom - za zaufanie i to, że przez wszystkie te lata byli z nami - mówi Martin Behan, dyrektor zarządzający Tesco Polska.
Zamknięcie kanału sprzedaży internetowej to integralna część procesu przygotowań Tesco do przekazania polskiego biznesu nowemu właścicielowi - firmie Salling Group A/S. Zgodnie z ogłoszoną w czerwcu br. transakcją Salling Group przejmie 301 sklepów Tesco. Usługa E-zakupy nie została objęta umową przejęcia.
Tesco Polska to obecnie sieć 318 sklepów - supermarketów i hipermarketów kompaktowych - działająca na polskim rynku już od ponad 20 lat.
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze