Reklama

UOKiK interesuje się Iplą. Na Cyfrowy Polsat stoczyła się lawina skarg

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów trafiło już co najmniej kilkanaście skarg na Cyfrowy Polsat. Powód? Wielu Polaków, którzy wykupili za blisko 100 zł pakiet sportowy umożliwiający oglądanie meczów mistrzostw Europy, w praktyce nie może z niego korzystać.

- Skargi dotyczą tego, że sygnał się tnie, następuje buforowanie. Konsumenci ponadto mają problem z dodzwonieniem się na infolinię - informuje nas Agnieszka Majchrzak, główny specjalista w UOKiK. I dodaje, że właśnie trwa analiza zgłoszeń konsumenckich. Decyzja o ewentualnym podjęciu przez urząd bardziej sformalizowanych działań wobec przedsiębiorcy zapadnie w najbliższym czasie.

Reklama

Dla konsumentów, którzy wykupili usługę, a są z niej niezadowoleni, działanie regulatora może być jedyną nadzieją na odzyskanie pieniędzy. Operator Ipli skrzętnie bowiem wykorzystuje regulamin, który przed zawarciem umowy musieli zaakceptować klienci.

Wynika z niego, że jeśli klient otrzymał możliwość oglądania spotkań mistrzowskich w aplikacji, a jest niezadowolony jedynie z jakości wyświetlanego obrazu lub udostępnionego dźwięku, powinien złożyć reklamację. Problem w tym, że zgodnie z punktem 10 rozdziału 8 regulaminu Cyfrowy Polsat na udzielenie odpowiedzi ma 30 dni od dnia złożenia reklamacji.

Efekt? Może się okazać, że część klientów uzyska stanowisko operatora już po zakończeniu mistrzostw Europy. Jednocześnie pracownicy spółki już teraz wskazują niezadowolonym użytkownikom, że powinni wraz ze zgłoszeniem przesłać dowód potwierdzający, że posiadają odpowiednio szybkie łącze do wyświetlania przez internet meczu w odpowiedniej jakości.

"Oby UOKiK zajął się naszą sprawą, bo widać już, że Cyfrowy Polsat nie chce wziąć odpowiedzialności za nieprawidłowości" - czytamy w jednym z najpopularniejszych komentarzy na facebookowym profilu Ipli.

Patryk Słowik

16 czerwca 2016

Dowiedz się więcej na temat: Cyfrowy Polsat | Euro 2016 | ipla

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »