Na wtorkowej konferencji prasowej na stacji PKP Warszawa Zachodnia czeski RegioJet poinformował o planach rozwoju usług przewozów pasażerskich na terenie Polski w ciągu najbliższego roku. Mapa drogowa przewoźnika zakłada pokrycie usługami największych polskich miast do grudnia 2026 roku, równolegle z rozwojem pozostałych usług i produktów.
Firma przygotowuje się obecnie do rozszerzenia swoich kierunków o Pomorze i Wielkopolskę.
Od 14 grudnia RegioJet rozszerza sieć połączeń do polskich miast
Wszystko na to wskazuje, że RegioJet zamierza przyspieszyć ekspansję w Polsce - po pierwszych tygodniach kursowania pomiędzy stolicą kraju a stolicą Małopolski. Czeski przewoźnik przekazał, że od 14 grudnia rozpocznie planowe kursy na trasach Warszawa-Poznań, Kraków-Warszawa-Gdynia oraz Warszawa-Ostrawa-Praga. Oznacza to rozszerzenie dotychczasowego pilotażowego połączenia.
- Polska jest dla nas atrakcyjnym rynkiem ze względu na duże potoki pasażerskie oraz wysoką kulturę kolejową rozwijaną przez lata. Teraz chcemy podzielić się z polskimi pasażerami standardami obsługi, które doskonaliliśmy w innych krajach naszego regionu - powiedział Radim Jančura, założyciel RegioJet. W Polsce czeski przewoźnik ma ambicje stać się przewoźnikiem pierwszego wyboru na trasach między głównymi miastami.
Czeski przewoźnik kusi pasażerów biletami od 9 złotych
Sprzedaż biletów rozpocznie się 4 listopada. Żeby jeszcze bardziej zachęcić pasażerów do podróżowania czeskimi pociągami, firma do 13 grudnia oferuje bilety na trasie Kraków - Warszawa w promocyjnych cenach zaczynających się od 9 złotych.
Wraz z uruchomieniem nowych połączeń RegioJet planuje otworzyć własne kasy biletowe na dworcach w Krakowie, Warszawie i Poznaniu. Wkrótce zostaną również zainstalowane automaty biletowe, po uzyskaniu zgody PKP S.A.
RegioJet planuje dalszą ekspansję w Polsce. W grudniu 2026 roku ruszą kolejne trasy
W grudniu 2026 r. RegioJet zakłada potrojenie liczby połączeń w stosunku do grudnia 2025 oraz rozszerzenie listy kierunków podróży. Jak wynika z planów Czechów, firma rozpocznie wtedy realizować przewozy pasażerskie na 11 nowych krajowych i międzynarodowych trasach:
- Warszawa - Poznań - Wrocław;
- Warszawa - Poznań - Berlin;
- Warszawa - Poznań - Szczecin;
- Gdynia - Gdańsk - Warszawa - Katowice - Ostrawa - Brzecław - Wiedeń;
- Gdynia - Gdańsk - Warszawa - Katowice - Ostrawa - Praga;
- Przemyśl - Kraków - Ostrawa - Brzecław - Wiedeń;
- Przemyśl - Kraków - Ostrawa - Praga;
- Kraków - Warszawa - Gdańsk - Gdynia;
- Gliwice - Warszawa - Gdańsk - Gdynia;
- Rybnik - Warszawa - Gdańsk - Gdynia;
- Bogumin - Warszawa - Gdańsk - Gdynia.
Stało się to możliwe po tym, jak przewoźnik otrzymał zezwolenie na uruchomienie kolejnych tras. Urząd Transportu Kolejowego (UTK) w drugiej połowie września wydał 9 decyzji dotyczących przyznania RegioJet dostępu do kolejnych przewozów kolejowych. Postanowienia prezesa UTK zostały opublikowane 1 października. Pozwolenia dotyczą okresu od 13 grudnia 2026 r. do 13 grudnia 2031 r.
Czesi zatrudniają w Polsce do obsługi pociągów
Równolegle z rozszerzaniem siatki połączeń przewoźnik szkoli polskie załogi pokładowe. Docelowo każdy pociąg RegioJet ma być obsługiwany przez maksymalnie siedmiu członków personelu odpowiedzialnych za obsługę pasażerów.
Zespół obsługujący skład z 7-8 wagonami będzie się składał z maszynisty, kierownika pociągu, dwóch baristów i czterech stewardów. Docelowo przewoźnik buduje zespół obsługujący polskie połączenia wynoszący około 300 osób. Wcześniej pojawiały się informacje, że Czesi planują zatrudnić w naszym kraju nawet 500 pracowników.












