Reklama

W tym roku kupimy 5 mln smartfonów

W bieżącym roku najwięksi producenci - Samsung, Nokia, Sony oraz HTC - chcą sprzedawać smartfony na masową skalę, także klientom mniej zarabiającym, którzy szukają oferty za złotówkę.

- Ten rok upłynie pod znakiem skomasowanej oferty telefonów w niższym przedziale cenowym - potwierdza w rozmowie z DGP Wojciech Wasilewski, dyrektor do spraw sprzedaży i marketingu Telecom Samsung Electronics Polska.

Reklama

Dla klientów oznacza to, że w ofertach przedstawianych przez operatorów komórkowych zobaczą znacznie więcej promocji i tańszych urządzeń.

Utrzymać pierwszą pozycję

- Polacy przyzwyczaili się do tego, że kupują smartfony za pośrednictwem operatorów komórkowych. Ceny, po jakich sprzęt kupują operatorzy, spadają. Parametry i funkcje zarezerwowane dotychczas tylko dla telefonów z najwyżej półki znajdą się teraz w telefonach bardziej przystępnych cenowo - dodaje Wasilewski.

Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z informacjami gospodarczymi

- Smartfony weszły do głównego nurtu sprzedaży w 2011 r., kiedy ceny najtańszych modeli spadły w hurcie do poziomu 100-150 euro, co pozwoliło operatorom na zaoferowanie ich za złotówkę w popularnych abonamentach - mówi Marek Kujda, analityk IDC Poland.

Koreański producent w kwietniu i maju zacznie sprzedaż pięciu nowych modeli smartfonów, wśród których znajdą się takie modele jak Galaxy S Advance, Plus, Ace 2 czy Mini 2. Oprócz tego wprowadzi telefon z najwyższej, także cenowo, półki - następcę Galaxy S II. Podobno pojawi się na rynku w maju.

W taki sposób Samsung chce utrzymać pierwszą pozycję na rynku sprzedaży smartfonów z udziałem ok. 50 proc., jakie miał po I kw. 2012 r. Wojciech Wasilewski zapowiada, że w tym roku firma sprzeda w Polsce 4 mln telefonów, z czego 2 mln będą stanowić smartfony.

Rozepchnąć się na rynku

Jak odpowiedzą konkurenci? Sony już wprowadził w trwającej do 7 maja przedsprzedaży Xperię S i Xperię P, a w najbliższym czasie na rynek rzuci kolejne urządzenia z tej serii - U i Sola. Również w przedsprzedaży oferuje na razie swoje telefony z serii One V, X i S producent HTC.

- W tym roku chcielibyśmy dobić do 17-18 proc. udziału w rynku, a nasz docelowy plan to 20 proc. - mówi DGP Paweł Mucha-Orliński, dyrektor wykonawczy HTC w Europie Środkowej i Wschodniej. Oznacza to, że tajwański koncern musiałby sprzedać u nas w tym roku ponad 900 tys. smartfonów.

Specjaliści czekają na reakcję rynku na najnowszą Nokię Lumia 900, mocno promowaną przez operatorów w ofertach za 1 zł. - Zobaczymy, czy Nokii i Microsoftowi dzięki smartfonom z systemem Windows Phone 8 uda się namieszać na rynku - mówi Marek Kujda, analityk IDC Poland.

Według niego udział smartfonów będzie dalej rosnąć, zgodnie z trendem obserwowanym w Europie Zachodniej. Szacuje, że w sumie Polacy kupią 5 mln smartfonów, co stanowić będzie 45 proc. wszystkich sprzedanych telefonów.

Michał Fura

25 kwietnia 2012 (nr 81)

Dowiedz się więcej na temat: Dziennik Gazeta Prawna | Smartfon | smartfony | telefony | ten | tym

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »