Wielki format zniknie?

Zakaz umieszczania wielkoformatowych reklam na budynkach mieszkalnych przewiduje projekt zmian w rozporządzeniu ministra infrastruktury.

Projekt przygotował wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski po licznych skargach mieszkańców Warszawy, których okna mieszkań zasłaniają olbrzymie reklamy.

Projekt zyskał aprobatę resortu infrastruktury. Informacja o tym projekcie pojawiła się na stronach internetowych ministerstwa. Do 20 marca można zgłaszać do niego uwagi i zastrzeżenia.

"Konsultacje społeczne w sprawie projektu rozporządzenia trwają do 20 marca, później zostanie on skierowany do konsultacji międzyresortowych, które potrwają dwa tygodnie. Jeśli projekt zostanie zaakceptowany, minister infrastruktury wyda takie rozporządzenie" - powiedział PAP rzecznik ministra infrastruktury Mikołaj Karpiński.

Reklama

Projekt mógłby zacząć obowiązywać od początku lipca br. - rozporządzenie ma wejść w życie po upływie trzech miesięcy od dnia ogłoszenia.

Zasłanianie całych fasad budynków mieszkalnych olbrzymimi reklamami to coraz powszechniejsza praktyka. Media opisywały sprawę mieszkanki warszawskiej Ochoty, której duża reklama zasłoniła wszystkie okna. Kobieta domaga się przed sądem ochrony swych dóbr osobistych, w tym prawa do prywatności, nietykalności mieszkania oraz wypoczynku.

Reklama wisiała w odległości 20-30 cm od budynku. Według lokatorki, w dzień przysłaniała ona widok z okna i naturalne światło; z kolei przez całą noc reflektory o dużej mocy oświetlały reklamę w taki sposób, że w mieszkaniu było bardzo jasno.

Przygotowany przez wojewodę mazowieckiego projekt zmian ma dotyczyć rozporządzenia z 2002 r. w sprawie "warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie". W przepisach sprzed siedmiu lat znajduje się jedynie zapis mówiący, że "pomieszczenie przeznaczone na pobyt ludzi powinno mieć zapewnione oświetlenie dzienne, dostosowane do jego przeznaczenia, kształtu i wielkości".

Reklama zewnętrzna obok telewizji i prasy jest najważniejszym źródłem przekazu reklamowego. Ta forma reklamy dociera do odbiorcy bezpośrednio i bez możliwości jej pominięcia, co decyduje o bardzo wysokim procencie oglądalności. Kształtuje wizerunek produktu w miejscu i czasie najbardziej dla niego odpowiednim. Reklama wielkoformatowa jako medium doskonale sprawdza się w kampaniach wizerunkowych, wtedy gdy trzeba zbudować świadomość marki oraz w promocji produktów ekskluzywnych.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: reklama | okna | infrastruktura | minister infrastruktury | zakazy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »