Zmiany w ustawie o rtv: Reklama przerywana filmami

Zmiany w ustawie o rtv mogą spowodować, że filmy będą częściej przerywane materiałami promocyjnymi - informuje "Dziennik Gazeta Prawna", relacjonując pomysł Ministerstwa Kultury, które chce zniesienia limitu czasu trwania materiałów autopromocyjnych.

Zdaniem gazety, jeśli te zmiany wejdą w życie, nic nie stanie na przeszkodzie, aby telewizja w ciągu godziny wyemitowała w sumie nawet pół godziny reklam i autopromocji.

Według prawników, mamy do czynienia z legislacyjnym bublem, natomiast zdaniem rzecznika TVP Jacka Rakowieckiego - z wyjątkowo rozsądnym projektem, który umożliwi lepszą promocję materiałów emitowanych przez nadawcę w różnych programach.

Obecnie nadawcy programów - czy to telewizyjnych, czy radiowych - mogą w ciągu godziny zegarowej wyemitować do 12 minut reklam. Skąd więc wrażenie, że przerwy w programach trwają dłużej? - Stąd, że poza czasem przeznaczonym na emisję reklam nadawcy mogą także przez 2 minuty w ciągu godziny nadawać informacje o własnych programach. W praktyce oczywiście czynią to dłużej, obchodząc niedoskonałe przepisy ustawy o radiofonii i telewizji - wyjaśnia "DGP".

Reklama

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

PAP
Dowiedz się więcej na temat: telewizja | "Dziennik Gazeta Prawna"
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »