Zmiany w ustawie o rtv: Reklama przerywana filmami
Zmiany w ustawie o rtv mogą spowodować, że filmy będą częściej przerywane materiałami promocyjnymi - informuje "Dziennik Gazeta Prawna", relacjonując pomysł Ministerstwa Kultury, które chce zniesienia limitu czasu trwania materiałów autopromocyjnych.
Zdaniem gazety, jeśli te zmiany wejdą w życie, nic nie stanie na przeszkodzie, aby telewizja w ciągu godziny wyemitowała w sumie nawet pół godziny reklam i autopromocji.
Według prawników, mamy do czynienia z legislacyjnym bublem, natomiast zdaniem rzecznika TVP Jacka Rakowieckiego - z wyjątkowo rozsądnym projektem, który umożliwi lepszą promocję materiałów emitowanych przez nadawcę w różnych programach.
Obecnie nadawcy programów - czy to telewizyjnych, czy radiowych - mogą w ciągu godziny zegarowej wyemitować do 12 minut reklam. Skąd więc wrażenie, że przerwy w programach trwają dłużej? - Stąd, że poza czasem przeznaczonym na emisję reklam nadawcy mogą także przez 2 minuty w ciągu godziny nadawać informacje o własnych programach. W praktyce oczywiście czynią to dłużej, obchodząc niedoskonałe przepisy ustawy o radiofonii i telewizji - wyjaśnia "DGP".
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze