24 mln nowych akcji aCardu

eCard planuje przeprowadzić do końca I półrocza 2007 roku emisję do 24 mln akcji z prawem poboru - poinformował prezes eCardu Konrad Korobowicz. Spółka chce przeznaczyć środki z emisji na dalszy rozwój.- Obecnie trwają prace nad przygotowaniem prospektu, który chcemy złożyć najszybciej, jak to będzie możliwe - powiedział prezes.

eCard planuje przeprowadzić do końca I półrocza 2007 roku emisję  do 24 mln akcji z prawem poboru - poinformował prezes eCardu  Konrad Korobowicz. Spółka chce przeznaczyć środki z emisji na  dalszy rozwój.- Obecnie trwają prace nad przygotowaniem prospektu,  który chcemy złożyć najszybciej, jak to będzie możliwe -  powiedział prezes.

Kapitał zakładowy spółki wynosi 24 mln zł, a w wyniku emisji akcji serii L, uchwalonej już przez walne zgromadzenie akcjonariuszy, wzrośnie maksymalnie do 48 mln zł. Dzień prawa poboru został ustalony na 7 maja br., a cena emisyjna wyniesie 1 zł (w czwartek kurs spółki na giełdzie wyniósł 4,32 zł).

eCard po raz pierwszy sięgnął po pieniądze z giełdy w lipcu w 2006 r. Wtedy w ofercie publicznej sprzedał 4 mln akcji nowej emisji serii K, z której pozyskał 8 mln zł. Jak mówi prezes, kwota ta okazała się jednak za mała do realizacji planów i teraz spółka przygotowuje nową emisję.

Reklama

- Co prawda jeszcze nie spożytkowaliśmy całości środków z pierwszej emisji, ale większość jest już zakontraktowana, np. podpisane są umowy na zakup bankomatów - dodał. Według niego spółka może zainwestować środki z przygotowywanej emisji w ciągu dwóch lat.

- Część środków chcemy wydać na rozwój obecnych linii biznesowych, w tym sieci bankomatów, jak i na ewentualną akwizycję spółki (bądź części przedsiębiorstwa) zajmującej się personalizacją kart płatniczych - powiedział Korobowicz. Obecnie sieć bankomatów eCard liczy ponad 70 punktów.

eCard oferuje bezgotówkowe rozliczenia płatności w transakcjach bez fizycznego udziału karty płatniczej, a także dostęp do produktów platformy handlu elektronicznego B2B - Xtrade. Spółka obsługuje ponad 500 firm. Posiada ponad 90-proc. udziału w rynku autoryzacji transakcji internetowych w Polsce.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: środki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »