KRUK zwraca się do zadłużonych

Największa polska firma windykacyjna, KRUK, rozpoczyna dzisiaj kolejny etap kampanii telewizyjnej, której celem jest uświadomienie osobom zadłużonym, że warto rozmawiać o zadłużeniu, zawrzeć ugodę i stopniowo wychodzić z długów.

Największa polska firma windykacyjna, KRUK, rozpoczyna dzisiaj kolejny etap kampanii telewizyjnej, której celem jest uświadomienie osobom zadłużonym, że warto rozmawiać o zadłużeniu, zawrzeć ugodę i stopniowo wychodzić z długów.

Kampania telewizyjna zostanie wzmocniona cyklem artykułów w pismach kobiecych i tabloidach, a także, co jest całkowitą nowością, o product/idea placement w jednym z najpopularniejszych polskich seriali. Co więcej, również dzisiaj rozpoczyna się podobna kampania na rynku rumuńskim. W tym kraju jest to pierwsza tego typu kampania realizowana przez firmę zarządzającą wierzytelnościami.

- Konsekwentnie za pomocą mediów kontynuujemy komunikację z osobami zadłużonymi - mówi Iwona Słomska, członek zarządu KRUK S.A. - To odczarowywanie problemu zadłużenia i kontaktów z firmą odzyskującą należności. W efekcie osoby zadłużone w coraz większym stopniu otwierają się na szukanie realnych sposobów na spłatę swoich długów. Tym razem, obok spotu telewizyjnego, przekaz zachęcający do aktywnego rozwiązywania problemów z zaległościami finansowymi znajdzie się także w najpopularniejszych dziennikach i magazynach. Z problemem tym będą się także borykać bohaterowie serialu "M jak Miłość". Takie plasowanie idei radzenia sobie z zadłużeniem w niezwykle opiniotwórczym serialu to zupełna nowość nie tylko w Polsce.

Reklama

Od czterech lat Grupa KRUK działa także na rynku rumuńskim, gdzie obecnie zajmuje jedną z czołowych pozycji. Rosnąca liczba dłużników obsługiwanych w tym kraju spowodowała, że podjęta została decyzja o przeprowadzeniu także w Rumunii pierwszej w historii kampanii informacyjnej skierowanej do osób zadłużonych.

Po przeprowadzeniu badań okazało się, że film reklamowy, który wcześniej emitowany był w Polsce, idealnie odpowiada także tamtejszym realiom. Historia opowiedziana w spocie jest bardzo dobrze rozumiana i przyjmowana przez dłużników rumuńskich. Łatwo to wytłumaczyć, bo, biorąc pod uwagę aspekty historyczne i społeczne, Polacy i Rumuni nie różnią się od siebie istotnie.

"Sytuacja polityczno-społeczna w Polsce i Rumunii jest bardzo zbliżona i stąd podobieństwo w funkcjonowaniu gospodarstw domowych czy mentalności ludzi - komentuje Katarzyna Korpolewska, psycholog. - Łączy nas brak doświadczeń (np. przekazywanych z pokolenia na pokolenie) dotyczących pożyczek bankowych itp; oczekiwanie, że państwo rozwiąże problem (wyuczona bezradność społeczna); brak znajomości podstaw ekonomii i prawa, poczucie krzywdy (w kontekście historycznym) i związana z tym łatwość uciekania od problemów."

W obu krajach poza emisją spotów reklamowych, w okresie od wrześnie do grudnia zaplanowany jest cykl edukacyjny w prasie poradnikowej, regionalnej i tabloidach, w Polsce będą to m.in. w: Tel Tydzień, Tina, Życie na gorąco, Pani Domu, Naj, Kobieta i Życie, Fakt, Super Express. Łącznie komunikat trafi do 10 milionów czytelników. Jednocześnie działania w prasie zostaną połączone z product/idea placement w jednym z najpopularniejszych polskich seriali "M jak Miłość" (7,4 miliona widzów).

W publikacjach w prasie oraz w kampaniach mailingowych do osób zadłużonych, obsługiwanych przez Grupę KRUK, pojawią się wizerunki głównych bohaterów serialu granych przez Teresę Lipowską i Witolda Pyrkosza.

Planowaniem mediów zarówno w Polsce, jak i w Rumunii zajmował się dom mediowy Brand Connection. W Polsce spoty będzie można zobaczyć w najpopularniejszych stacjach telewizyjnych: TVP, TVN, Polsat. Reklama będzie skierowana do 37 milionów widzów. Spot reklamowy tej kampanii to sprawdzony

w poprzednich etapach kampanii film pt. "Sąsiadka". Został on wyprodukowany przez Studio Filmowe Division, autorem kreacji była agencja ARRS Effectica, a reżyserem Konrad Aksinowicz. Ten sam spot z dubbingiem KRUK wykorzysta w równoległej kampanii reklamowej w Rumunii.

Firma KRUK S.A.

Została założona w 1998 r. Niezmiennie od kilku lat to największy podmiot na polskim rynku zarządzania wierzytelnościami - multioperator windykacyjny, który w swojej Grupie posiada spółkę zajmującą się windykacją polubowną wierzytelności konsumenckich i gospodarczych (KRUK S.A.). Spółka posiada również uprawniania do serwisowania wierzytelności sekurytyzowanych przez fundusze sekurytyzacyjne.

W ramach Grupy Kapitałowej KRUK działają ponadto kancelaria radców prawnych zajmująca się inicjowaniem postępowań sądowych i egzekucyjnych (Kancelaria Prawna RAVEN), biuro informacji gospodarczej gromadzące dane o płatnościach i dłużnikach (Rejestr Dłużników ERIF BIG S.A.), Biuro Detektywistyczne KRUK oraz spółka sekurytyzacyjna. Grupa specjalizuje się w kompleksowym zarządzaniu wierzytelnościami na skalę masową. KRUK zarządza wierzytelnościami banków, pośredników kredytowych, firm ubezpieczeniowych, firm leasingowych, pakietami spraw telefonii stacjonarnych i komórkowych, telewizji kablowych, platform cyfrowych, zakładów energetycznych, gazowni, firm z sektora FMCG. Centrala operacyjna spółki mieści się we Wrocławiu. Na terenie całej Polski firma posiada 8 oddziałów regionalnych i prawie 50 przedstawicielstw terenowych. Obecnie Grupa zatrudnia ponad 1200 osób.

PELNE NOTOWANIA KRUKA

KRUK . Kruk jest liderem rynku windykacyjnego w Polsce i Rumunii, z szacowanym udziałem rynkowym w 2010 odpowiednio na poziomie 23% i 31%, koncentrując się na wierzytelnościach detalicznych. Zarówno w Polsce, jak i w Rumunii, spółka prowadzi działalność w dwóch wzajemnie uzupełniających się segmentach, oferując usługi windykacji na zlecenie (tzw. inkaso) oraz nabywając pakiety wierzytelności na własny rachunek. .

Opr. MZB

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: firma windykacyjna | zadlużenie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »